Så irriterad-.-

Sv: Så irriterad-.-

Ja, verkligen :) Herregud vad snabbt allt går helt plötsligt. Fick ett sms där det stod att om ca två år ska han bli en ridskole häst (på ridskolan som några mer NH tjejer driver). Toppen, verkligen :laugh:

Fast man behöver inte TRÄNA ett föl alls. Så eventuellt problem borde inte börja förrän den är betydligt äldre än 6 månader.
Verka hovarna går på nolltid och det är inget som behöver tränas in.

Fast man behöver inte TRÄNA ett föl alls. Så eventuellt problem borde inte börja förrän den är betydligt äldre än 6 månader.
Verka hovarna går på nolltid och det är inget som behöver tränas in.

Hittade inget bättre ord än träna. Hantera kanske passar bättre :)

"När fölungen var cirka ett halvår sa de förra ägarna att dom inte skulle ha fölungen. Så då stod familjen med en häst som var helt otränad.

Fölungen växte, nu är den 3-4 år. Eftersom det är en stor och kraftig häst(tinker blandning) så är det ju inte precis lätt att börja träna den. Hästen har ingen respekt för människor alls."

Så här skriver ts, och om familjen inte bestämmer sig för att sälja fölungen (som ju vid 6 månaders ålder är deras) så blir den ju per automatik kvar...

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 640
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 604
Senast: Shaggy
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 145
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 956

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka