Sv: Ridhus/ridbana = lyx?
Jag har inget behov av ridhus, men behov av tips som dessa, hur jag ska träna dressyren ute, vi liksom bara njuter o glömmer att dressyra, hihi!!
Jag har inte sagt att programdelar inte är bra att träna Undrar bara hur ofta du känner behovet av att rida dem och volter?
Känner du aldrig behovet av att få hästen att nedför en brant klätterbacke aktivt trampa och runda sig runt din skänkel istället för att spänna sig och vilja trilla på bogarna ner? Känner du aldrig behovet av att hästen får ta i lite extra i en sidvärtsrörelse i en svag uppförssluttning? Känner du aldrig behovet av att rida övergångar i en svag nedförsluttning där hästen får arbeta mer för att behålla sin bärighet? Känner du aldrig behovet av stärka din häst på andra underlag?
Ser du på något vis att ovanstående skulle hjälpa dig i ditt dressyrarbete? Hur ofta känner du ovanstående behov?
Jag har inget behov av ridhus, men behov av tips som dessa, hur jag ska träna dressyren ute, vi liksom bara njuter o glömmer att dressyra, hihi!!