A
Atalantha
Sv: Ridhus/ridbana = lyx?
Ja, fast i stallet jag står nu finns belyst paddock, ridavstånd till ridhus (10 min) och UNDERBARA ridvägar. Dock kan ängarna bara användas vissa delar av året. När man rider i skogen ser jag det som samma sak som att rida i naturen. Kanske borde skrivit i naturen för att förtydliga mig. Eftersom det var skogsväg dit och runt om plätten så såg jag det som skog
Jag rider inte för tränare med nuvarande häst eftersom han inte rids på böjda spår. Men skulle jag rida för tränare så skulle jag, för tränarens skull, få välja paddocken eller ridhuset. Har iof haft tränare som inte haft något emot att instruera i naturen, så länge det inte låg för långt ifrån stallet.
Bara att gratulera till att du har en stor fin ängsplätt där du kan rida dressyr och sätta upp en hoppbana, fast jag vet inte om jag skulle kallar en äng för en skog utan just "en äng" och jag kan inte utläsa att någon skrivit att man inte kan rida dressyr eller hoppa på en äng. Däremot får du gärna komma och demonstrera hur du hoppar bana och rider dressyrprogram i den odlade granskogen jag har hemomkring och där det är 1,5 m mellan granarna som alla har kala pinnar som sticker rakt ut + att marken hela tiden går upp och ner och består av tjocka lager granbarr, stubbar, pinnar och stenar.
Ja, fast i stallet jag står nu finns belyst paddock, ridavstånd till ridhus (10 min) och UNDERBARA ridvägar. Dock kan ängarna bara användas vissa delar av året. När man rider i skogen ser jag det som samma sak som att rida i naturen. Kanske borde skrivit i naturen för att förtydliga mig. Eftersom det var skogsväg dit och runt om plätten så såg jag det som skog
Tar du med dig din tränare också ut i skogen?
Jag rider inte för tränare med nuvarande häst eftersom han inte rids på böjda spår. Men skulle jag rida för tränare så skulle jag, för tränarens skull, få välja paddocken eller ridhuset. Har iof haft tränare som inte haft något emot att instruera i naturen, så länge det inte låg för långt ifrån stallet.