E
ecila
Sv: TRÖTT PÅ HYRESGÄSTER!*långt inlägg*
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
OK, förstår att det är en tuff marknad, men kan inte annat än tycka att man ska ha betalt för att man jobbar.
Sedan kan jag inte förstå varför du bryr dej om ifall folk rider sina hästar eller inte, det kan väl hästägaren själv bestämma. Det enda jag som stallägare skulle lägga mej i vore om hästen for illa rent djurskyddsmässigt, om någon misshandlade sin häst eller någon annans häst eller om de struntade i att uppfostra sina hästar så de blev farliga att hantera. Om de sedan rider eller inte skulle jag inte bry mej om.
Jo jag bryr mig faktiskt om om folk rider eller ej därför att jag anser att det är dålig hästhållning och det vill jag inte ha i mitt stall. Jag förstår om man måste ställa av en häst p g a t ex en skada eller annat liknande men att använda hästen som en slags karusellhäst som man sitter upp på när man vill ha lite kul en stund och sen låter stå i ett hörn, det mår jag personligen dåligt av att gå och se varje dag.
Jag vill ha aktivt folk i mitt stall, som är där för det första och som rider aktivt för det andra och jag har t o m satt ut det i min annons när jag sätter ut lediga platser. Eftersom förtjänsten är lika med noll så är det guld värt att ha inhyrda just för den sociala biten också, att träna ihop, att rida ut ihop etc etc. Det är ju idealet, men det minsta jag vill se är att man ser till att hästen mår bra och får röra på sig.
Jo jag bryr mig faktiskt om om folk rider eller ej därför att jag anser att det är dålig hästhållning och det vill jag inte ha i mitt stall.
ett exempel som jag absolut inte gillar är under betesperioden (när de flesta hästar går på bete här dygnet runt) när det kan gå 1 månad utan att ägaren kommer ut och ser till hästen - det är fel!!!
Nu måste jag be om ursäkt!!
Jag blandar ihop dig Jeeves med trådskaparen! (ang att jag sett dina annonser)
Får väl skylla på att det är lördagkväll
*sorry*
Jag förstår precis vad du menar...tycker bara att du låter lite väl kategorisk.
Men jag håller med om att det inte är bra att låta hästen stå flera dagar mellan tuffa ridpass. Har inte själva träffat på sådana hästägare men de förekommer väl.
Jag har sett dina annonser och håller väl inte med dig om att hagstorleken räcker till för att tillgodose hästens naturliga behov (som jag sätter före ridningen), men vi har väl alla olika referensramar...
Har dock inte sett i annonserna att du vill ha hyresgäster som rider och tränar varje dag? Men jag kan iofs ha missat det.
Hur som helst verkar det som om i har olika uppfattning om vad som är det bästa för hästen. Jag väljer bort skrittmaskin och solarium till förmån för stora (och då menar jag större än de du har) hagar samt helst mindre kollektivt för att istället kunna lägga min tid på hästen.