Hur många "grenar" kan hästen lära sig?

Sv: Hur många "grenar" kan hästen lära sig?

Det är snarare ryttaren som får problem inte hästen.

TS: Visst går det att hålla på med flera olika grenar med en häst, min fjorda gick; hoppning, dressyr, AR, bruksridning, Caprilli, hubertusjakt, distans, westen osv utan problem. Problemet var att jag inte hann träna allt jag ville. Men just under inridning skulle jag nog hålla mig till en inriktigtning tills ni och hästen jobbat ihop er.

Det är bara att förstora och börja räkna inriktningarna, varsegod:

kolli.jpg

Och efter nästan 10 år tillsammans med den här hästen och vi har provat på ALLT (utom körning då...) så kan jag säga att alla inriktningar är samma träning i grunden. Det är enbart inne på tävlingsbanan dessa få minuter inför domaren som är skillnaden.

you name it, i'll do it

:rofl: katt ridning! XD
men har du tävlat galopp med den hästen??

(viste inte att det fans löp för övriga raser än fullblod, araber och ardenner (fast din kanske är en ardenner, är dålig på raser))

Ridhästgalopp, jag var med i en clear-round tävling :)

På bilderna är det annars också;

Dressyr, Hoppning, Löshoppning, Western, Engelsk ridklass, utställning, tolkning, barnridning, buke-ridning i stockholm med reportage i ridsport, "NH", uteritt, show, barnridning :)

Jag har tävlat i det mesta men det är på låg nivå (klubb och lokal). Jag tror vill man tävla högre nivå så kanske man bör rikta in sig på en gren och köra helhjärtat på det. Jag har dock så svårt för att välja vilket jag tycker är roligast och mitt tävlingsintresse att nå långt är inte större än nyfikenheten på olika inriktningar.

Nu har jag precis slutat en utbildning där jag fått hålla på mycket med islandshästar, trav och körning. Något som jag inte kunnat göra med min egen häst så det har varit mycket lärorikt, kul och intressant :)

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 644
Senast: Freazer
·
Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 676
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 404
Senast: Roxy
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 361
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama