Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast det du talar om är ren och skär uppfostran utav häst.Uppfostran låter som något som typ samhället sysslar med. Ren och skär drillning. Att vara konsekvent och visa vad man vill att hästen ska göra är inte för mig ledarskap.För mig är det precis vad ledarskap handlar om.
Jag förstår inte varför du börjar tala om piskor, linor och att dras in i transporten?Det var ett exempel och många går tyvärr den vägen när inte det funkar så som de gjorde i serien. Alla gör det inte men många. det är ingen i den här tråden som skriver att de gör det, inte heller
så är det den metoden som brukas i Ponny Akuten. Man ber hästen följa med en person in i transporten, man använder sig av en framåtdrivande hjälp
som personen som håller i hästen använder - ett spö - en förlängning av personens hand. Jag ser inte varför detta ska vara dumt?Nej detta är inget dumt och det har jag heller aldrig påstått däremot att det finns bättre metoder, anser jag.
Jag förstår inte heller varför det är trevligare för hästen att bli inskickad än ovanstående metod.
Det jag irriterar mig på är att du stirrar dig blind på ett spår, vill inte inse att det finns fler vägar till målet än bara det som stämmer överens med ditt eget tänk. Jag har påängterat att alla får göra som de vill med sina hästar. Om du irriterar dig på att jag är öppen men försöker alltid se till hästens bästa så är det ditt problem. Tyvärr kan jag inte hjälpa dig där, bara försöka förklara att såhär tycker jag därför att och sen förväntar jag mig inte att folk ska ta till sig det med glädje. Jag försöker bara förklara hur jag menar, sen att det jag skriver tolkas på fel sätt kan inte jag hjälpa.
Uppenbarligen så fungerar den här lösningen - på vissa hästar. Varför ska man inte få använda sig utav den här vägen då? Är det inte bättre att ha fler vägar
till ett och samma mål, även om man kanske kallar det olika saker.Ja absolut så länge man eftersträvar efter en bra relation till sin häst.
Ledarhästen skickar alltid någon annan av sin flock för att undersöka "det farliga". Studier av vilda hästar har visat just detta. Om något skulle hända dessa hästar så klarar sig ändå ledaren, därför gör den så.