Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Hästhantering Hej hej! Jag undrar lite om bettlöst allternativ; Jag tror inte på hackenmore eller "hårda" bettlösa bett men håller på med horsemanchip...
2
Svar
38
· Visningar
5 446
Senast: MorAnna
·
Ridning Vill ha en akademisk sadel till min nordis men inte för dyr... Omkring 5000 känns lagom. Då har jag hittat Chezz flexibel läderbom som...
Svar
15
· Visningar
3 983
Senast: Totola
·
M
Träning Jag har världens underbaraste pålle ! Hon är 8 år , och är en c-ponny. Jätte snäll i ridning och hantering. Nu år det såhär att hon...
Svar
4
· Visningar
1 022
Senast: Ponnytant
·
Ridning Jag har de senaste månaderna funderat över vad jag har 'mål' med mitt hästande (självklart ligger hästens väl och ve först!). Visst att...
Svar
7
· Visningar
1 209
Senast: Lusidor
·
E
Ridning Hej Min häst har börjat vägra på hinder, han har aldrig gjort det förut:confused: Har nån lite tips??:p tack!
Svar
11
· Visningar
1 124
Senast: Mysaan
·
Träning Hade ni ridit eller åkt transport? Det finns en anläggning 800 m hemifrån här men stallet ligger ca 6 km härifrån så jag har totalt...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 414
Senast: Eldsdotter
·
Ridning Hej jag har problem med min Tinkersto på 8år som har börjat stanna och sedann backa när man rider.:( Det börjar så jag har haft henne...
Svar
16
· Visningar
1 622
Senast: Ray
·
Ridning Jag köpte mitt kallblod för snart 1 år sen. Ett ganska envist och dominant sto på nu 17 år. Jag är ganska feg men har börjat ta tag...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 403
Senast: IngelaH
·
A
Hästhantering Jag funderar hur mycket ni hanterar era föl? Jag tänkte mer de första veckorna tills de ska avvänjas?
2
Svar
26
· Visningar
3 312
Senast: ainasoja
·
Y
Hästhantering Hejsan! Jag fick min kille för ungefär 2 månader sen, han var den underbaraste hästen man kunde tänkte sig fram tills igår...
Svar
10
· Visningar
1 855
Senast: ymazee
·
Träning Nu vill jag ha lite tips o råd från er som är vana vid uteboxar. Vi har byggt en länga på 3 uteboxar med delad lucka(med glas så de ser...
2
Svar
26
· Visningar
3 438
Senast: anonym78
·
Y
Hästhantering Hejsan! Jag har blivit lärd en del NH nu de senaste månaderna och fick ju lära mig att om man föser runt hästen så kommer den...
2
Svar
31
· Visningar
4 284
Senast: ymazee
·
S
Hästhantering Blev helt mållös när jag kom upp till hagen idag. Jag har en egen (ettåring) och en annan ettåring på foder. Dessa två flyttades för två...
2
Svar
23
· Visningar
3 216
Senast: Sammet
·
T
Hästhantering Jag rider ett sto som är runt 15-16 år, blandras mellan Halvblod och Connemara. Varje gång jag rider ut eller rider i paddocken på väg...
Svar
9
· Visningar
1 309
Senast: Lager
·
Ridning Jag är ganska feg av mig som ryttare - men har nu hittat en häst som är helt underbar! :love::love: Så det är inte HON som är...
2
Svar
35
· Visningar
3 530
Senast: GotAsecret
·
C
Träning Jag vill lära mig att träna på galoppmbyten med häst, men hur man gjort det? använder skänkel eller? jag blir glad om ni tips...
Svar
2
· Visningar
923
Senast: Concett
·
Ridning Vilka är våra Erkända Mästare? Här är några jag gissar att de flesta kan hålla med om förtjänar sin plats på listan. Citera och fyll...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 932
Senast: true_blue
·
L
Ridning Min varmblods valack har [B]börjat[B] trava med bakbenen i "galoppen". Eller galopperar gjorde han inte riktigt förr heller, utan det...
Svar
16
· Visningar
3 854
Senast: Hitech
·
M
Träning Jag tänker inte berätta om min häst, hur hon är. Jag vill veta hur ni gör. Hur får ni era dressyrhästar att slappna av på tävling...
Svar
10
· Visningar
1 922
Senast: MinAthos
·
P
Hästhantering Hej! Jag rider en 4 åring.. När hon föddes hade hennes mamma inte haft föl på fleera år, detta resulterade i att stoet var sjukt rädd...
Svar
2
· Visningar
1 306
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama