Sv: Trickträning *bildtråd*
KL!
Nu hoppar även jag in i denna tråd!
Klickertränar min ponny, hon tycker det är gryyyymt roligt!
Hennes absoluta favorittrick är ett trick som vi kallar "Tunnan", och numera älskar hon blå tunnor, står dom rakt upp så drar hon i dom med mulen, puttar dom med hela huvudet, sparkar på dom eller på annat sätt välter dom för att kunna ställa sig på den med en framhov!
Vi har även börjat på spansk skritt och bergsgeten, buga körde vi på för några månader sedan, men lade det på hyllan när det blev för lerigt och nu har vi inte riktigt hittat tillbaka till det än.
En vardagsgrej som även är lite mer trick är "inkallning med förhinder" (som jag kallar det) då hon ska komma på inkallning (som egentligen inte är ett trick) men med något som "stoppar" på vägen (upphöjda bommar, tunnor etc)
Vi har även lärt in "mojjemin" som var ett av de första tricken (flema) samt puss, "vinka", lyfta på alla hovar när man pekar på dom (även bakhovarna).
Sen vet jag att vi tränat in fler saker, men för tillfället kan jag inte komma på vad!
Men som sagt, "Tunnan" är för tillfället Sofias (som ponnyn då heter!) favorittrick, och det kan hon även uppsuttet eller om jag står långt ifrån o ber henne!
Bjuder på tre bilder (Photobucket ville inte riktigt hänga med, så fick inte upp fler):
Tunnan uppsuttet:
Mojjemin:
Tunnan, andra träningen vi testade detta trix, numer föredrar hon att ha hoven PÅ tunnan. Anledningen till att vi hade grimma o grimskaft kan ni ju skymta i bakgrunden vid Sofias rumpa, haha! ^^: