Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Hästhantering Är det bara jag som tycker att det ska finas en max gräns för hur länge en häst ska få gå som ridskolehäst?? Jag var till min gamla...
2 3
Svar
55
· Visningar
7 221
Senast: Dentaku
·
Träning Hur ska man kunna lära ut det? Nån som har några tips,eller kommer det atomatiskt när man hittat och bättrat balansen? Provade...
Svar
13
· Visningar
6 345
K
Hästhantering Har en snäll, lugn, trygg och lätthanterlig tinkervalack. Han vägrar dock lyfta framhovarna.... Bak går bra men fram är som förgjord och...
Svar
12
· Visningar
1 680
Senast: Lager
·
K
Träning Har hört så många olika varianter på hur folk ger hjälper för skänkelvikning, så hur gör DU? Och nämn gärna tips för hur man lär en...
Svar
14
· Visningar
2 987
Senast: bravur68
·
N
Ridning Tjao. Skulle behöva lite hjälp. Är det någon som kan ge tips om var man kan hoppa, om man inte har någon padock?:confused:
Svar
8
· Visningar
905
Senast: neres
·
M
Hästhantering Först var det tal om att jag skulle bli skötare på en häst sen blev det att jag fick rida också om jag ville. Sen helt plötsligt vart...
Svar
14
· Visningar
2 691
Senast: neres
·
W
Hästhantering Har ett importerat sto på 10år som är nervös vid transportering, lastningen går hyggligt bra, körningen går också hyggligt bra men rör...
Svar
16
· Visningar
2 616
Senast: Vinja
·
O
Träning Jag fattar inte vad de finns för "roliga" föräldrar som köper en 4åring till sin 14åriga dotter.. vad tänker man med?? Ok om föräldrarna...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 343
Senast: ezze79
·
P
Hästhantering Hej! Jag är helt ny här på bukefalos och skulle behöva lite svar från kunniga personer angående min fjording. Jag är nybörjare...
Svar
18
· Visningar
2 159
M
Hästhantering Min häst har sen jag började hos henne som medryttare vart svår att få in från hagen och jag är rätt säker på att hon har blivit slagen...
Svar
12
· Visningar
1 671
V
Hästhantering Funderar på att ge min pållis lite sommarvila. Han har dock (pga olika sjukdomar) stått en del under våren men vi både klickertränar och...
Svar
9
· Visningar
1 722
P
Hästhantering Hej, En häst som nafsar är väl aldrig trevligt, men vad anser ni som "nafs" egentligen? Mina ena ponny vill väldigt gärna hålla på med...
Svar
4
· Visningar
1 280
Senast: Alexandra_W
·
M
Träning Det är så att min ridtravare som jag nu ägt i ett halv år får PANIK då hon är ensam eller om hon kommer till nytt ställe. Som idag då...
Svar
5
· Visningar
1 020
Senast: anonym78
·
E
Ridning Hejhej!:D Brukar ni simma med era hästar? Är det bra träning ,för vad? Hur länge är ni i vattnet ? Gärna bilder när ni simmar...
Svar
7
· Visningar
1 206
Senast: electra1
·
Träning Skulle vilja höra bukes tankar om detta: Jag har(som några vet) en islandsvalack på 4 år. Han är ganska tunn för sin ålder, nu har...
Svar
4
· Visningar
1 072
Senast: Lager
·
Träning Vad menas med att hästen "kan skolor"?
Svar
8
· Visningar
1 249
Senast: Elina8
·
Ridning Jag har haft ett alldeles för långt och ofrivilligt uppehåll från ridningen (9 år) vilket gjort att man glömt bort lite om även de mest...
Svar
4
· Visningar
5 851
Senast: Araminta
·
Hästhantering Eller hur det stavas haha. Okej är allmänt lite nyfiken. Eller snatrare söker litte allmäna råd. Jag är lite, inte orolig, men...
Svar
12
· Visningar
1 497
Senast: Twihard
·
Hästhantering Har ett gammalt sto som på äldre dagar fått ett ettårssto som sällskap. Nu har jag emellertid fått hem en yngre valack som hon har...
Svar
1
· Visningar
842
Senast: universum
·
P
Träning Hur långt har ni kommit med era frieserhästar? Ska man ta det lugnare med dom jämfört med ett halvblod? Jag har ett tre-årigt sto som vi...
2
Svar
26
· Visningar
6 365
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar