Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Hästhantering Har en 4årig islandshingst hemma, han är supergo i alla lägen, kan bli lite hingstig om nån annan häst ropar på han, men annars lugn och...
Svar
13
· Visningar
1 698
Senast: älgen
·
Träning Har suttit och funderat på hur mycket utevistelse en häst ska få, i hage, varje dag. Har själv alltid varit inne på de är med 7-7...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 475
Senast: Lucky rider
·
D
Hästhantering Jag har länge läst trådar på "Buke" utan att vara medlem:). Och i många trådar under kategorin Hästhantering så finns/fanns det lite...
9 10 11
Svar
202
· Visningar
16 356
Hästhantering Som rubriken antyder gick alltså min häst till attack mot en annan häst. Undrar nu varför hon gjorde det. Jag har ägt henne och haft...
Svar
13
· Visningar
1 248
Senast: mackan
·
S
Träning Min häst gav mig en tankeställare idag - angående sommarbete. Väldigt vanligt är ju att hästen står uppstallad under året till skydd mot...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 301
Senast: Modett
·
Ridning Jag bor vid en gammal rullstensås, så vi har många naturliga backar, långa, med stubb och nedfällda träd etc, så hästarna får även lyfta...
Svar
7
· Visningar
2 159
Ridning Min häst har börjat dra huvudet framåt nedåt när medryttaren hoppar honom. Han är fin före språnget och i luften, men efter hindren...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: ridtravare
·
P
Träning Jag rider en 4åring, hon har lättare för vänster galopp än för höger.. Tror detta kan bero på hennes patellaupphakning, att hon inte...
Svar
3
· Visningar
1 029
Senast: jessicajosefsson
·
A
Träning *varning för långt* Valde i sista stund att posta anonymt... Hästar är verkligen mitt liv, blir total gråtfärdig om jag tänker mig att...
2
Svar
31
· Visningar
4 298
Senast: Loppan97
·
M
Träning Hej alla! Nu behöver jag hjälp med att bolla idéer! Jag har ridit hela mitt liv (är 23) och haft egen ponny (shettis som jag körde)...
Svar
1
· Visningar
859
Senast: Lager
·
M
Ridning Har en underbar c-ponny , som gärna har för bråttom över hindrerna , någon som vet övningar där hästen får lära sig att vänta , och...
Svar
4
· Visningar
1 080
Senast: Lager
·
L
Träning Hejsan, :) Jag rider bettlöst och har lite svårt att få min häst att ta formen utan bett. Det är lätt att få honom att böja halsen i...
Svar
4
· Visningar
1 109
Senast: London
·
E
Träning Jag har haft många olika tränare genom åren och alla har haft en tedens att säga olika, egentligen är detta inget som stör mig men nu...
Svar
11
· Visningar
1 337
G
Hästhantering hej, jag behöver hjälp. jag ha ett sto med föl vid sidan som inte gå att fånga. hon ha ingen grimma på sig :cry: när jag kommer med...
Svar
5
· Visningar
1 196
Senast: Seabaz
·
L
Träning Jag rider en jättefin Nordsvensk (smäckrare typen) ca 5 gånger i veckan som verkligen är underbar på alla sätt - eller åtminstone var...
Svar
11
· Visningar
1 155
F
Ridning Hej! Jag letar just nu efter foderhäst/köp av häst. Jag har varit otroligt sugen på att ta hem någon unghäst runt 1.55 i manken, som...
Svar
2
· Visningar
827
O
Ridning Det skulle vara så roligt att veta vilka av er som rider AR på islandshäst, hur ni upplever det, specifika problem ni stött på i och med...
Svar
2
· Visningar
973
S
Hästhantering ...kunna ha en shettis-hingst i samma hage som en d-ponny som är sto? //snuffo_12 :)
2
Svar
23
· Visningar
2 255
Senast: snuffo_12
·
L
Hästhantering Min häst har blivit betäckt av en valack! troligen första gången. Hon är 15 år. För några veckor sedan släpptes en äldre valack in i...
Svar
4
· Visningar
1 995
A
Träning man har ju hört om hästar som är "helt knäppa i huvudet" eller "dumma" som inte går att göra något med. är omöjliga etc. det jag undrar...
Svar
16
· Visningar
1 743

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka