Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

J
Hästhantering Hej allesammans! Jag har funderingar på att ta hästen, katter och gubben och flytta till Gotland. Min sambo är uppväxt där, och...
Svar
12
· Visningar
3 898
Senast: mogreta
·
Hästhantering Hej! Har läst delar av tråden om "Ponnyakuten" och den verkar mest handla om ridningen osv, men jag är mer intresserad av att höra vad...
13 14 15
Svar
286
· Visningar
39 314
Senast: Pettsson
·
E
Ridning Hej Passar jag på en c-ponny på 136 ej så vikt bärande! Jag är ca 160 lång väger ca 42kg;) om jag passar på den hur länge skulle jag...
Svar
9
· Visningar
1 017
Senast: EmmaBovary
·
  • Låst
Ridning När vet man att man är för lång för sin häst? Kan hästen hoppa höga höjder med en lång men smal ryttare? T.ex. Kan en maxad...
Svar
6
· Visningar
1 008
Senast: IngelaH
·
L
Träning Hej, jag har en unghäst på 3 år som jag har lite problem med. Har inte ägt henne så jättelänge. När jag köpte henne var hon riden i...
2
Svar
21
· Visningar
3 596
Senast: Suzi
·
Z
Ridning Jag är helt ny på detta med akademisk ridning, och har just börjat träna på sökning fram och ner. I böcker och av tränare får jag veta...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
19 524
Senast: Susan
·
M
Hästhantering Skriver detta med tårar rinnande... Om 2 veckor ska jag och pappa skjutsa våran Ponny till hennes fodervärd som kommer ha henne i 3 år...
Svar
17
· Visningar
2 302
Senast: mew
·
B
Träning När tycker ni att en häst är en ridhäst? Vad tycker ni att en 12 årig häst ska klara av att göra för att kallas ridhäst?
Svar
3
· Visningar
896
Senast: Bim
·
S
Hästhantering Kan hästar få värmeslag? Då tänker jag på nu när det kan bli +30 på dagarna, kan man släppa ut hästarna då om de har fri tillgång till...
Svar
3
· Visningar
1 848
Senast: Roucle
·
Ridning Hej Nu vänder jag mig till alla kunniga bukefalister här inne. Jag har ett halvblodssto på foder som jag antagligen ska köpa. Hon...
Svar
13
· Visningar
3 127
Senast: Dreamer
·
Ridning Min kompis bad mig ta reda på varför en häst på ridskolan där hon går alltid lägger svansen åt sidan när han rids. Ponnyn har inte...
Svar
6
· Visningar
1 356
Senast: Brun
·
Hästhantering Har just bytt bete till mina hästar som även går med fler. Där finns inget vatten intill så den ena ägarens pappa ska köra dit en sån...
2
Svar
28
· Visningar
3 181
M
Hästhantering Hej ! jag ska nu ha foderhäst och vill veta vad ni på bukefalos vet om foderavtal och sånt. Jag har letat på google men hittade inte...
Svar
2
· Visningar
770
Senast: minnieborrg
·
L
Hästhantering Hej! Jag har en valack som dock tror sig vara en hingst. Han, hrm, rider gärna på stona i hagen när de brunstar, om de tillåter det...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
10 785
Senast: tanten
·
Träning Det har diskuterats lite olika hjälpgivning på sista tiden. Hur mycket hjälp får ni av er tränare att sätta ihop de olika delarna...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
9 823
Senast: flashlight
·
O
Ridning Hej! Jag vill veta mer om vad bakom hand innebär, varför det är bra/inte braoch vad man göra om hästen går barkom hand. Har läst och...
Svar
13
· Visningar
1 579
Senast: Olexa
·
Ridning Hej:) Jag har själv varit i en liten svacka nu på försommarn vad gäller motivationen, har mest ridit ut och möjligen tränat lite...
Svar
3
· Visningar
947
Senast: IdaaaSun
·
H
Hästhantering Jag tar in mina hästar på förmiddagen när det är som varmast, då får de komma in och äta sitt hö och kraftfoder. :grin: Min ponny äter...
Svar
4
· Visningar
1 133
Senast: Lager
·
O
Hästhantering Har läst Monty Roberts bok (vet ej om jag får nämna den vid namn enligt reglerna...) och funderar på att testa Join Up. Någon som har...
Svar
7
· Visningar
1 213
Senast: Olexa
·
Ridning vill inte rida min häst allt för hårt nu i värmen, men hon måste ändå hållas i gång då vi planerar tävling i nästa vecka. att rida i...
Svar
5
· Visningar
1 100
Senast: bigganl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka