Men här har det regnat konkreta tips, men det verkar som vad en del vill ha av mig, inte är det, utan en försäkan att allt är bra.
Jag förstår inte riktigt, jag vet ju inte hur "en del" är men fungerar inte så själv och jag vågar faktiskt svära mitt liv på att inte J är det heller, så vitt jag känner henne.
Allt är definitivt inte bra för mig själv ens, jag tänker inte så - följaktligen kan jag inte ge det. Och definitivt inte på nätet.
Ok. Jag ska försöka ha det i åtanke när jag läser dina inlägg i fortsättningen för jag har nog fått uppfattningen om motsatsen.
Om man utbildar häst eller människa är det en helt annan sak, man föreslår försök så här - och varje försök får då applåder, så att hästarna undrar vad det är för ett UFO som står i mitten och tjoar, utom mina som redan vet hur djävla bra de är
skojar nu... Men jag försöker förklara hur jag ser på det. Visst pedagogik och uppmuntran - men man utvecklas inte av att strykas medhårs och det är det de flesta vill ha av en
Man kan föreslå korrektioner och få feedback även på nätet även om det är svårare. Det kanske är jag som är helt fel på det men det är liksom det som är min huvudanledning till att alls vara här. Att ha en problemlösande, analytisk inställning med en vänlig attityd är inte samma sak som att stryka medhårs. Det sistnämnda innebär i alla fall i min värld att man inte rättar till några fel, inte kommer med förslag på saker man kan förbättra utan istället bara berömmer - föga konstruktivt och inget för mig.
Och ska man förändra ett stort problem - så måste man förändra sin ridning i grunden - och också det måste komma när man är mottaglig
Skriver under på det
Detta är privat och borde tas i pm, men på något sätt så vill jag vinka om att allt sker i ett sammanhang....
Av erfarenhet så vet jag HUR känsligt det är, jag har säkert fått ett 100 tal pm med filmer och bilder via pm, och folk i allmänhet vill inte veta
vad jag ser, utan de vill ha bekräftelse. och det är inget nytt - jag har varit hovslagare och vet hur det funkar mitt jobb är att säga att allt är bra - gör jag det inte byter man hovis
Och sedan vill folk vara kompis här och alltför många förväntar sig att jag skall hålla med dem alltid (undantag finns givetvis) Och vad kvar blir då för mig???
Jo att sitta och hålla med alla, och stämpla godkänt på allt som kommer för mina ögon. Men då har jag ju sålt mig
Eller sålt ut ridkonsten för egen vinnings skull - och det är det redan många som gör.......
Näe jag är här för att diskutera Dressyr för min egen skull, för att utvecklas själv. Jag kan göra så gott jag kan i bemötandet av andra, men jag kan inte ta ansvar för att människor som inte får vad de vill ha - utmålar mig som den hemskaste människan på jorden.
So be it
Igen detta är i ett sammanhang och handlar inte alls bara om här och nu - men här och nu är en del i ett större mönster, med delar som inte lämpar sig att nämna
jag får tillbaka i åratal - rätt vänliga påpekanden och tips....