Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Hej allesammans. Skulle behöva lite tips å råd angående mitt sto som jag inte blir klok på ibland. hon har börjat kassta av folk men...
Svar
6
· Visningar
1 130
Senast: Rosett
·
Ridning Hej! Så, jag har ridit i snart ett år på privathästar och även några månader på ridskola. Red även 1-2 år på ridskola när jag var 8-9...
2
Svar
24
· Visningar
3 682
Senast: Dreamer
·
M
Ridning Hejsan! Min kusins D-ponny är väldigt stel. Om det är för att min kusin inte ridit ordentlig dressyr med henne vet jag inte, men hon...
Svar
6
· Visningar
1 816
B
Träning Hej, jag är medryttare på en 8åring , ett halvblod. Hon är ett sto, och oerhört stoig av sig, hon blev ganska sent tagen pga föl , så...
Svar
12
· Visningar
1 406
Ridning Det var väldigt svårt att sätta en rubrik, men det jag undrar över är på vilka olika sätt ni brukar jobba era hästar vad gäller...
Svar
2
· Visningar
980
Senast: Migo
·
  • Låst
Hästhantering Halloj allihop! Nu blev vår andre käre tråd låst (den var verkligen lång ;)) så jag tänkte att vi kanske kunde fortsätta här! Lägg...
53 54 55
Svar
1 096
· Visningar
114 259
Senast: IngelaH
·
Träning Jag har nu förmånen att kunna rida två gånger om dagen :bump: Som det ser ut nu funder jag på hur jag på bästa sätt ska lägga upp...
Svar
4
· Visningar
1 132
Senast: Kookaburra
·
C
Ridning En tråd om Stöd. I ridning. Var tar Ni stöd? Var ger Ni stöd? Varför? Skritt, trav, Galopp.. Eller vilka rörelser som...
2
Svar
33
· Visningar
2 900
Senast: malinsky
·
J
Hästhantering Hej Om två veckor ska jag hämta en liten ponny som jag har hyrt i två veckortill min dotter. Är inte orolig för omvårdnaden av...
Svar
10
· Visningar
1 784
Senast: giffan
·
  • Låst
Ridning Jag vet inte om det finns nån liknande tråd. Jag kunde iallafall inte hitta nån.. Jag tänkte att här kan ni lägga upp filmer på era...
Svar
1
· Visningar
974
Senast: IngelaH
·
I
Ridning I januari-februari började jag rida på en 6-årig valack ett par gånger i månaden. Då snön och isen låg kvar ett bra tag här vågade jag...
Svar
8
· Visningar
1 779
Hästhantering Har en lite speciell undran :). Precis där jag har min häst finns en sjö, där det finns fler än ett ställe att gå i (även med häst)...
2
Svar
21
· Visningar
6 332
Senast: Corminta
·
K
Ridning Har blivit sugen på en British Spotted Pony till min dotter. Är det någon som vet hur de är till temperament, om de har några problem...
Svar
2
· Visningar
2 823
Senast: Bismark
·
Ridning Nu är jag nyfiken, hur högt sätter ni eran kapson. Jag har en portugisisk kapson, men är lite osäker på hur högt/lågt ni har den (gärna...
Svar
16
· Visningar
4 528
Senast: Hannapirat
·
Y
Träning hur gjorde ni när ni lärde era hästar att ridas i trafik? jag har en 6 åring som är under inridning, vi rider ut och det går bra men...
Svar
17
· Visningar
2 770
Senast: Miloni
·
E
Hästhantering Hejsan! Jag har idag varit och hyrt ponny till hösten, och ni kan se mig och söta lilla Kiara här på bild: Hästen kommer från...
2
Svar
33
· Visningar
3 513
O
Träning Läser ofta att ston är stoiga. Har två stycken islänningston själv, men kan inte säga att dom är så olika dom valacker jag mött. Jag...
Svar
6
· Visningar
5 080
Senast: anonym78
·
E
Ridning Jag rider en fin häst(ca. 160mkh) som har ingen framåtbjudning alls :p Och då menar jag INGEN. När inte skänklarna är på så minskar...
Svar
16
· Visningar
11 540
Senast: Roucle
·
K
Hästhantering Hur gör ni som transporterar era shetlandsponnyer ? Både fram och bakbommar är ju på tok för höga vilket ju utgör en jättestor fara har...
Svar
10
· Visningar
2 128
Ridning Hej! Jag har ridit i 24 år och NU har jag äntligen börjat lära mej rida! Senaste 2 rilektionerna jag ridit har jag (mest jag...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 189

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka