Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

• Låst
Ridning Hmm. Jag är lyckats ta mig in på Sus nick. Jag är inte Sus. Vem är jag? Vad ska jag skriva? Hur ska det gå för sus rykte? Kan någon...
Svar
4
· Visningar
1 375
Senast: Immer
·
I
Hästhantering Någon där ute som har tips på hur man kan få en häst att lita på människor, igen? Han har blivit illa behandlad tidigare och är nu rädd...
Svar
12
· Visningar
1 646
Senast: GreyHaven
·
Ridning Har, som sagt :), varit på kurs med Anja Beran i helgen. En kvinna som på en långsida hade uppfattat vilken sida hästen var stel eller...
2
Svar
32
· Visningar
3 469
Senast: Susan
·
Ridning Har sett att det finns andra här på forumet som har hästar med shivering. Har ju tyvärr konstaterat att min lille häst har det. Just nu...
Svar
13
· Visningar
8 511
Ridning Hej, jag håller på att lära min travare att hoppa men det går inte så bra han hoppar och tycker det är kul, men problemet är vi får...
Svar
8
· Visningar
1 462
L
  • Låst
Hästhantering Hej. Jag köpte en häst för ett tag sedan som gått som fölsto och sedan som sällskapshäst. Det är en varmblodig travare på +160 i...
Svar
3
· Visningar
1 595
Senast: IngelaH
·
Träning tror jag måste få hjälp att tänka klart nu :) har tänkt släppa hästen på bete en månad nu för att den ska få lite semester och få äta...
2
Svar
23
· Visningar
2 593
Senast: QRST
·
E
Ridning Har rätt så nydligen börjat rida en f.d travhäst. Hon gick kanonfint de första gångerna, lite tittig och något het men annars helmysig...
Svar
1
· Visningar
817
Senast: __Stilett__
·
Ridning Sedan en tid tillbaka rider jag min 8-åring under omutbildning med jämna mellanrum med chambon, för att uppmuntra henne att sänka...
2
Svar
29
· Visningar
6 732
Senast: Riley
·
G
Träning Hej. Någon som har några bra tips på hur jag kan få till galoppombyten? Han byter bra från höger till vänster men tvärtom blir det...
Svar
7
· Visningar
1 733
Senast: vanimelde
·
E
Ridning Jag står i valet och kvalet för tillfället. Ridskola eller medryttare? Dilemmat är att jag har varit duktig en gång i tiden, på...
Svar
3
· Visningar
1 183
Senast: Laylin
·
R
Hästhantering Jag står i ett ganska stort stall, med plats för 15 hästar. Min häst går i hagen tillsammans med två andra ston, ett av dessa ston...
2
Svar
28
· Visningar
4 687
Senast: Emerald
·
L
Hästhantering Hej allihopa ! Det är med stor skam jag skriver den här tråden, men jag vet inte längre vad jag ska göra. Har en varmblodshingst...
14 15 16
Svar
308
· Visningar
33 614
Senast: martha
·
I
Ridning Jag har haft häst i några år nu, men jag är så långt ifrån fullärd som man kan komma. Jag har länge funderat på det här med att...
Svar
5
· Visningar
1 018
Senast: Miloni
·
I
Träning Jag har en ponny som jag haft i ett halvår. Hon är 6 år och varit riden i 2½ år. Hon har aldrig gått i form. Jag har på det här halvåret...
Svar
6
· Visningar
1 228
Senast: Neinor
·
L
Hästhantering Hejsan, Jag har letat foderhäst väldigt länge nu. Äntligen har jag hittat hästen jag alltid letat efter. När vi, jag och ägaren...
Svar
18
· Visningar
1 905
Senast: Ayala
·
Ridning Jag vet att det varit uppe förr, men nu hittar jag det givetvis inte. :o Ska göra en ridklänning á la medeltid med klockärm i linne...
Svar
1
· Visningar
1 037
Senast: KungTulle
·
Hästhantering Hej! Det går 4 nya hästar vid min sommarstuga. En valack och tre hingstar. Nyfiken som jag är vill jag gärna veta vad det är för...
Svar
6
· Visningar
2 913
Hästhantering Nu har jag smått panik. När jag kom till stallet i morse stod min 4 åring och krubbet! På riktigt! Jag har fött upp henne, men sålde...
2
Svar
24
· Visningar
3 407
L
Träning Hej jag håller på att rida in en unghäst;) Hon ska ridas western ridning. Har inte kommit särskilt långt än bara skrittat lite i hagen...
Svar
5
· Visningar
1 403
Senast: vildros
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka