Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Jag undrar om någon har bra tips för att få hästen att lyfta sina bakben. Jag har en skadad häst som vi fått rekommendationer att få...
Svar
15
· Visningar
4 046
Senast: millan71
·
G
Hästhantering Kan någon förklara för mig följande beteende.Jag har en landshäst och ett gotlandsruss i hagen 11 och 13 år ston båda två. Islänníngen...
Svar
6
· Visningar
1 376
Senast: Verdandi
·
Hästhantering Gör ett försök här får se om buke-folket kan komma med några smarta förslag. Min häst är svår lastad väldigt svårtlastad...han går...
2
Svar
34
· Visningar
3 745
Senast: Kicki_83
·
Ridning Vad är det för skillnad att rida på en storhäst eller ponny egentligen? Vet ju med klasser och höjder och sånt, har ridit ponny hela...
Svar
15
· Visningar
4 880
Senast: Kiwifrukt
·
M
Ridning Satt och funderade på halsmuskler och utveckling och symptom på felutveckling etc. Och framför allt för lösningar när det väl blivit...
Svar
12
· Visningar
1 702
Senast: Totola
·
L
Ridning jo, jag har en rätt så hingstig valack, men själv ingen särskilt imponerande erfarenhet sen tidigare av hingstar eller hingstiga...
2
Svar
20
· Visningar
2 631
Senast: LuckyLuke
·
Hästhantering nu har min shettis sett att gräset är mycket grönare på andra sidan staketet, vilket har resulterat i att hon i förrförrgår rymde 3...
2
Svar
20
· Visningar
3 583
Senast: Buck
·
Ridning Heej! Jag vet att det finns många liknaden trådar Men jag är 183 och väger 85(sommarlov):o Det jag undrar är vilka hästraser hade...
Svar
14
· Visningar
1 499
Senast: LyckaAmigo
·
Ridning HejHej, bara jag igen. *vinkvink* Lite mer liv har an dressyrforumet, och mkt tekniskt tal har, sa tyckte traden passade bast har inne...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
8 159
Senast: flashlight
·
J
Ridning Hej! nu letar ja ny Ponny, en D-ponny! och ska kolla på en unghäst som är 3 år, spännande faktiskt! eftersom med en unghäst kan man ju...
Svar
19
· Visningar
1 713
Senast: jessicajosefsson
·
M
  • Låst
Ridning Jag ska till hösten börja rida en travarhingst på 14 år, han har under sommaren gått med ett par ston. Jag behöver nu tips och råd för...
Svar
4
· Visningar
1 347
Senast: IngelaH
·
Hästhantering I april 2006 hämtade en mycket lycklig 17-åring hem sin allra första häst, ett urgulligt 4-årigt travarsto vid namn Anna, och det visade...
2
Svar
35
· Visningar
5 550
Senast: Pettsson
·
L
Hästhantering Vi har en valack som rider på bara vissa ston i vår flock. Jag vill sära mitt sto från honom, då han är väldigt kär i henne, nu när de...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
8 378
Senast: mackan
·
I
Ridning Vet inte vart den här tråden ska ligga, så flytta den om det är fel. Jag ska skaffa mig häst till hösten och går på ett ridgymnasium...
Svar
6
· Visningar
1 176
Senast: Emerald
·
U
Hästhantering Skrev denna tråd för snart ett år sedan... och hästen finns fortfarande kvar... http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=994906...
Svar
8
· Visningar
1 730
Senast: Sickan
·
Ridning Vad gör man om man behöver dra gjorden ytterligare under ett ridpass, om man har en häst med sadeltvång? Måste man hoppa av och dra...
Svar
2
· Visningar
877
Senast: Sandra78
·
A
  • Låst
Ridning Hej! Är ny här på forumet men tänkte att min fråga antagligen passar bättre in här än på dressyr. Läste en tråd nedan där man...
Svar
1
· Visningar
1 253
Senast: Koppar
·
F
Träning Det kvittar vilken häst jag rider på så har jag följande problem; Att rida lätt i "vänster varv" alltså sitta ner på vänster bak/höger...
Svar
9
· Visningar
1 873
Senast: Fozzie
·
J
Hästhantering Hej allesammans! Jag har funderingar på att ta hästen, katter och gubben och flytta till Gotland. Min sambo är uppväxt där, och...
Svar
12
· Visningar
3 888
Senast: mogreta
·
Hästhantering Hej! Har läst delar av tråden om "Ponnyakuten" och den verkar mest handla om ridningen osv, men jag är mer intresserad av att höra vad...
13 14 15
Svar
286
· Visningar
39 305
Senast: Pettsson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar