Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

R
Hästhantering Hej! jag har min häst på ett sommarbete som blivit utbränt detta år.. HELT, pga den höga värmen i lång tid utan regn emellan...
Svar
6
· Visningar
1 481
Senast: Mini-Me
·
Träning Precis som rubriken lyder, Vad betalar ni per ridtillfälle när ni får er häst riden i utbildningssyfte av någon annan? Vad har...
Svar
6
· Visningar
1 218
H
Ridning Ja, vad gör man åt det? :crazy: Min ponny går just nu 3-4 dagar/vecka eftersom hon har varit skadad så vi tar det så lugnt. Jag...
Svar
6
· Visningar
1 023
Senast: älgen
·
K
  • Låst
Ridning Detta inlägget är skrivet av min kompis som inte kmr in på sin användare här på buke: Hej, jag har ett problem. Jag har en foderponny...
Svar
14
· Visningar
1 360
Senast: IngelaH
·
T
Träning Det är såhär att jag är medryttare på en 7 år gammal valack. Han är av rasen estnisk häst och heter Aadi. Aadi har 2 vuxna ägare som...
Svar
8
· Visningar
1 256
Senast: Lager
·
S
Ridning Jag tycker om att hoppa men är inte så rutinerad. Jag hoppar som max banor 60-70 cm på ridskolan men aldrig privat på min medishäst. Han...
Svar
3
· Visningar
965
·
M
Hästhantering Hejsan! Jag ska sätta igång min häst från marken efter en vila och vill mer än gärna kunna jobba lite med Natural Horsemanship (NH)...
Svar
10
· Visningar
1 338
Senast: metallicaccident
·
C
  • Låst
Ridning Hur mycket tycker ni att man ska väga som max för att rida en stor och välmusklad shettis??:D
Svar
6
· Visningar
1 082
Senast: IngelaH
·
Träning Jag har ide torka, vad kan jag mer lära min häst.... Han kan allt möjligt redan, buga, bergsgeten, pussas, apportera, yoga, ta upp...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
12 583
Senast: Caramelle_Leila
·
Ridning Har ridit AR och gick sedan över till klassisk ridkonst, just för att jag tyckte mig sakna energin i hästen, och ja, jag fick ju mer...
18 19 20
Svar
380
· Visningar
32 911
Senast: mackan
·
D
Ridning Är det möjligt att tävla utan egen häst? Jag har haft två egna hästar tidigare men nu går jag bara på ridskola. Jag bor i en förort till...
Svar
5
· Visningar
1 907
Senast: Kermit
·
Träning Är så många år sedan jag hade föl sist. Och måste fråga lite här. När jag nämner att jag tänker låta mitt sto få vila helt i minst 3...
2
Svar
21
· Visningar
4 745
Senast: bravur68
·
R
Hästhantering Jag har en shetlandsponny som tidigare har gått tillsammans med sin mamma hela livet. Innan sommaren flyttade hennes mamma och hon fick...
Svar
3
· Visningar
1 146
·
C
Ridning Jag har en "antik" damsadel här hemma som jag fick i gåva för 11 år sedan. Vet tyvär inte mycket om den då märket är bara delvis synligt...
Svar
1
· Visningar
1 197
Senast: C_L
·
Träning Min medryttarhäst har ett väldigt kort skritt steg, finns det några bra övningar och tips på hur jag kan få honom att länga på steget? :)
Svar
15
· Visningar
3 020
Senast: Totola
·
M
Träning Jag har en 5-årig haflingervalack (som jag delar med min 13-åriga dotter) som är ganska ljudkänslig (nyårets fyrverkerier var en...
Svar
6
· Visningar
1 324
Senast: älgen
·
Hästhantering Då stallet jag står i är väldigt lugnt, så är min plan att miljöträna min häst så mycket som möjligt. Är det någon som vet om det finns...
Svar
4
· Visningar
1 772
·
K
Hästhantering Vad säger ni? Har ni hästarna på lösdrift, box eller spilta? Skulle ni vilja ha det annorlunda? För - nackdelar med de olika formerna...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 936
Senast: Migo
·
Ridning Jag var nyss inne och kollade på häst annonser, såg en häst som verkade lovande och tittade på filmen som var med i annonsen. Hästen i...
Svar
6
· Visningar
1 178
Senast: Ponnytant
·
Ridning Hej jag undrar om det finns någon här som har erfarenhet av att skola om travare till ridhäst som kan ge mig lite råd. Jag har...
Svar
12
· Visningar
2 760
Senast: Totola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka