Konster och trick

Sv: Konster och trick

Hejsan, ska se om nån kan filma då jag rider ihelgen, sen tänkte jag filma en del trick. (med digitalkameran.)
Men hur får jag in filmerna på nätet sen då, kan inte sånt här alls...:o ...

T.ex. på www.photobucket.com kan du lägga in filmer på samma sätt som du lägger in bilder. Nu vet jag ju inte hur du brukar lägga in bilder heller förstås men så brukar jag göra.

ok, tack! Filmade idag, men det han börja skymma så det vart för mörkt, man ser så dåligt. Tog några kort istället...får filma nån annan dag....

Nån som vet hur man lär hästen att slänga upp en filt på ryggen????
Min tar upp den och "slänger" den mot magen, men han har inte förstått att jag vill att han kastar upp den på ryggen...
TIPS????

Har nu funderat en stund, och kommit fram till att det vore kul med en shettis!:banana: Att trickträna den och min häst Chevan ihop.:love: Sätta ihop något lite trick nummer kanske.:bump:
Nån som vet om det finns nån shettis till övers för detta ända mål???Gärna en egensinnig rackare!:p Pm isf!
Hoppas moderatorerna inte anser att denna mening bryter allt för mycket mot reglerna.....:o

v.8 kommer våran nya kille, en shettis:love: valack på 3 år, en busig liten krabat, detta ska bli kul!

Marlene

Kul med nya shettisen! :)
Jag skulle vilja ha en åsna att trickträna med, men sambon är inte riktigt med på idén.... Han tycker att de låter för j-t:p .
Låter alla åsnor lika illa, eller finns det skillnader på raser?
Dom hade en tricktränad åsna med på Apassionata ifjol och den var bara för cool!:cool:

Jag har ide torka, vad kan jag mer lära min häst.... Han kan allt möjligt redan, buga, bergsgeten, pussas, apportera, yoga, ta upp tidningen från postlådan mm, men nu skulle vi ha hittat på ett nytt trick att lära in. Nån som har någon ide????

Vacker hov, ridas utan utrustning men det är väl inte riktigt ett trick :)

Till kanotexperten:
Kan han sparka fotboll?:idea:
och kanske passa den till dig?

Det ska jag lära min ponny så fort jag får tag i en boll.. (jag får väl sno småbrödrarnas fotbollar snart ..:angel: )

Annars har jag inte mer jag kan komma på..
Min ponny kan också en heldel nu, ex. pussas, yoga, cirkusbuga, vanlig bugning, skaka på huvudet, nicka med huvudet, "klappra" med mulen, stå lös, löslongeras, komma, mm.. apportering håller jag på att lära nu! Hon kan redan efter en dags träning ta upp en hink och ge den fint till mig. Däremot när jag går en bit ifrån så går hon inte till mig med den, utan där står hon och försöker kasta den mot mig! :eek: :rofl: haha, smarteponnyn på G :p aja, det lär hon sig nog snart..
Stegra håller jag också på att lära in fint och lungt på kommando.

Sen skulle jag vilja lära henne att lägga sig ner på kommando, men kan inte komma på HUR:confused: Har någon en idé hur man ska kunna lära dem det?
Eller något annat man kan lära dem?

(Joo föresten, hon kan sånna saker som gå över/under pressening, bergsget, taxen och stå på lastpall med.. och rulla ut matta.. )

just det, hon kan räkna, "vinka" och vacker tass(hov) också..

Sen skulle jag vilja lära henne att lägga sig ner på kommando, men kan inte komma på HUR Har någon en idé hur man ska kunna lära dem det?

Lär henne "targeta" ett lämpligt föremål, t.ex. ett spö eller din hand. Sen låter du henne följa targeten runt på en snävare och snävare cirkel, med huvudet ganska långt ner mot marken.

Eftersom det ju är så hästrna gör när de ska lägga sig, så kommer hon efter ett tag att tänka att: Hmmm...eftersom jag cirklar såhär så har jag nog säkert tänkt lägga mig.:idea:
I början får du ju belöna så fort du ser att benen börja vika sig lite lite, sen kräver du mer och mer, och tillslut ligger den ner.

Detta tycker jag är en vettig metod som inte innehåller tvång!

Lär henne "targeta" ett lämpligt föremål, t.ex. ett spö eller din hand. Sen låter du henne följa targeten runt på en snävare och snävare cirkel, med huvudet ganska långt ner mot marken.

Eftersom det ju är så hästrna gör när de ska lägga sig, så kommer hon efter ett tag att tänka att: Hmmm...eftersom jag cirklar såhär så har jag nog säkert tänkt lägga mig.:idea:
I början får du ju belöna så fort du ser att benen börja vika sig lite lite, sen kräver du mer och mer, och tillslut ligger den ner.

Ah, det där låter vettigt.. det ska jag prova... :idea:
Tack!

jag håller på att lära min polle spansk skritt! det går ganska bra! jag har sakt lyft och så ska hon lyfta och då får hon massa havre så vi är på god väg!::banana:

:D :bump: :D :bump: :D :bump: :D

Jag har funderat på det här att hästen ska cirkla när man lär ligg.. När jag tittar på min häst i hagen när han ska rulla sig elelr lägga sej ner så snurrar han inte i små cirklar, han helt enkelt bara kastar sej ner.. Så finns det några fler tips på hur man lär ligg?

Jag började lära min häst spansk skritt för ca en månad sedan och nu kan han nästan det :D:D När han går nu så ser man hur han lyfter lite extra på benet och bankar i som f*n i marken x) Bara lära honom att göra högre och kanske inte så "hårdhänt" eller ska man säga: Hårdhovt x)x) (dålig humor idag)

Har oxå passat på när han ligger ner att klicka precis när han reser sig upp (när han är i siitande läge) och då satt han kvar i kanske 15sek :crazy: Ska försöka några gånger till och ser vad som händer x)

Funkar det? Hur rör man targeten runt i en liten cirkel om hästen ska följa den med nosen ? Om jag får min häst så långt att han börjar vika benen så kmr han lätt att kunna lära sig att ligga ner :D:D

Liknande trådar

Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 117
Senast: Nepenthe
·
Hästvård Det är så mycket diskussioner om tillskott hit och tillskott dit, men jag hade velat skicka in ett tex träckprov för att checka av...
2
Svar
33
· Visningar
2 320
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 153
Senast: valy
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 682

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka