Konster och trick

Sv: Konster och trick

Ha ha visst är lillebror sööt!? han bara älskar katt vitaminer, han får d som belöning!!! :banana:

Haha, jahaa det är där du har knepet! Ska nog införskaffa något riktigt gott till kissen här hemma och träna honom väl, eller räcker det kanske med foder eftersom han är vääääldigt hungrig efter att ha varit hemifrån en hel dag.

Allt fungerar med mutor (utom min häst som skiter i alla mutor man bjuder honom på, haha!).

Nu kom jag på vad jag skulle fråga dig om!! Pallarna du har och tränar med, hur har du gjort dem? Ser ju att det är vanliga last-pallar, men mer?

fler tipps på trick/ cirkuskonster

Säga ja och nej ( svara på frågor)
Jolly Jumper (kors med frambenen)
Pliè (som buga fast med båda frambenen fram likt en katt)
vinka
kasta upp en filt på ryggen
ta upp hanske/ pisk som du tappat när du sitter på och hästen ger dig de!

kanske åter kommer med fler tips har ide torka nu!

wow...vilka grejer...min han kan iaf gå in i sin box och stå stilla :D

:bump:
fler tipps på trick/ cirkuskonster

Säga ja och nej ( svara på frågor)
Jolly Jumper (kors med frambenen)
Pliè (som buga fast med båda frambenen fram likt en katt)
vinka
kasta upp en filt på ryggen
ta upp hanske/ pisk som du tappat när du sitter på och hästen ger dig de!

kanske åter kommer med fler tips har ide torka nu!

Kan du kanske vara sandra på Broknäs?

kan ni inte skriva ut HUR ni lär hästarna de olika tricken? Eller kanotpadllaren, kan inte du skriva ut det på din hemsida? man blir ju så sugen på att öva!

hejsan! jag har tänkt att lägga ut hur jag övat inn alla trix har bara påbörjat det på papper än, men det kommer....

Haha, jahaa det är där du har knepet! Ska nog införskaffa något riktigt gott till kissen här hemma och träna honom väl, eller räcker det kanske med foder eftersom han är vääääldigt hungrig efter att ha varit hemifrån en hel dag.

Allt fungerar med mutor (utom min häst som skiter i alla mutor man bjuder honom på, haha!).

Nu kom jag på vad jag skulle fråga dig om!! Pallarna du har och tränar med, hur har du gjort dem? Ser ju att det är vanliga last-pallar, men mer?

Den röda stora är en helt vanlig last/sj pall som jag målat med rödfärg, den blå har jag snickrat ihop själv med några brädstumpar som vart över då jag gjorde den långa "bron". Sen målade jag den blå, det var dom färgerna jag hade...:bump:

Måste bara skriva att min häst lärt sej att räkna... Tja inte helt men vi är ju på mkt god väg! Vi har tränat det en gång tidigare, flera flera veckor sen, ja, då jag fick tipset här tidigare itråden.
Nu fattar han att han ska tack skrapa med hoven tills jag tar ett steg framåt, med tack skrapa menar jag att han lyfter upp benet för att sedan skrapa det i backen på till baka vägen. Men så småning om lär han fatta att det inte behövs så stor rörelse.
I övrigt har vi tränat på filten. Men bara att ta ner den från ryggen. Samt plocka upp den från backen och krubban, så imorron ska vi träna på att ta upp den och lägga den på ryggen!

Jag bara älskar min häst!!!

Den röda stora är en helt vanlig last/sj pall som jag målat med rödfärg, den blå har jag snickrat ihop själv med några brädstumpar som vart över då jag gjorde den långa "bron". Sen målade jag den blå, det var dom färgerna jag hade...:bump:

Dumma jag, jag har ju sågat en plyfa bit och lagt över pallen, så det blev rakt, innan jag målade den röd...tänkte inte på det då jag skrev 1:a gången.....

Dumma jag, jag har ju sågat en plyfa bit och lagt över pallen, så det blev rakt, innan jag målade den röd...tänkte inte på det då jag skrev 1:a gången.....

Hahaha okej, tur du kom på det för det var mest det jag undrade över! Ska nog försöka mig på att bygga ett par sådana, kan nog komma till användning.

Tack för hjälpen, som vanligt! Kram

Måste bara skriva att min häst lärt sej att räkna... Tja inte helt men vi är ju på mkt god väg! Vi har tränat det en gång tidigare, flera flera veckor sen, ja, då jag fick tipset här tidigare itråden.
Nu fattar han att han ska tack skrapa med hoven tills jag tar ett steg framåt, med tack skrapa menar jag att han lyfter upp benet för att sedan skrapa det i backen på till baka vägen. Men så småning om lär han fatta att det inte behövs så stor rörelse.
I övrigt har vi tränat på filten. Men bara att ta ner den från ryggen. Samt plocka upp den från backen och krubban, så imorron ska vi träna på att ta upp den och lägga den på ryggen!

Jag bara älskar min häst!!!

KUL med trick!!!!:D

Hur har ni lyckats lära era hästar allt detta? Finns det nån bra film?

Gud va kul det är då man får använda ett trick...bara för att man är lat...:p
Idag red jag om min 11 åriga grantjej på ridbanan, vi bestämde oss för att rida ut en sväng också. Men Lina som tjejen heter hade slängt ner sina vantar i ett hörn av ridbanan och jag frågade om hon inte skulle ha dom då vi red ut. nja, behövdes väl inte, men jag red fram till vantarna med Chevan och bad han plocka upp dom.
Japp! sa han och tog upp dom på en gång :banana:
Skönt! för lata jag som slapp hoppa av!:bump:

Gud va kul det är då man får använda ett trick...bara för att man är lat...:p
Idag red jag om min 11 åriga grantjej på ridbanan, vi bestämde oss för att rida ut en sväng också. Men Lina som tjejen heter hade slängt ner sina vantar i ett hörn av ridbanan och jag frågade om hon inte skulle ha dom då vi red ut. nja, behövdes väl inte, men jag red fram till vantarna med Chevan och bad han plocka upp dom.
Japp! sa han och tog upp dom på en gång :banana:
Skönt! för lata jag som slapp hoppa av!:bump:

Va just inne på gnägg och tittade på en hopp tråd, det kan man ju träna på! att hoppa barbacka, i grimman och tillslut utan nått...Men då måste jag nog fixa ett staket runt ridbanan först....;)

Ingen som har nån annan kul ide som inte är ett trick????

Vadsom helst! Bara det är kul!

Va just inne på gnägg och tittade på en hopp tråd, det kan man ju träna på! att hoppa barbacka, i grimman och tillslut utan nått...Men då måste jag nog fixa ett staket runt ridbanan först....;)

Ingen som har nån annan kul ide som inte är ett trick????

Vadsom helst! Bara det är kul!

Haha, du är stollig du!!

Sagt och gjort!
Har just varit ute och ridit min häst barbacka i grimma, hittade ett tunt rep som jag drog i genom grimmans ring under hakan.
Vi red först i skritt, och gjorde det vi gör när vi har sadel och träns. Sen provade vi lite skritt/trav övergångar/avsaktningar och det gick kanon! Han var jätte duktig och som belöning fick han hoppa ett litet hinder på 50cm!
Han älskar att hoppa!:bump:
Detta måste vi ju träna vidare på!!!!:banana:

// Mallan

vilket bra sidpulls-knep :D
hade du repet löpande under hakan eller band du fast de på ngt sätt?

-------------------------------------------
oj jag läste nog lite fel i ditt inlägg ;) läste det som att du hade dragit repet igenom de båda ringarna på sidan och under hakan ;)

hehe

Liknande trådar

Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 117
Senast: Nepenthe
·
Hästvård Det är så mycket diskussioner om tillskott hit och tillskott dit, men jag hade velat skicka in ett tex träckprov för att checka av...
2
Svar
33
· Visningar
2 320
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 153
Senast: valy
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 682

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka