Konster och trick

Sv: Konster och trick

Jag mailar dig.
Om nån annan är intesserad kan jag lägga ut lite småtips, tillsammans kan vi skapa en ny klubb *s*

Li

Jag mailar dig.
Om nån annan är intesserad kan jag lägga ut lite småtips, tillsammans kan vi skapa en ny klubb *s*

Li

Alla tips och ideer är välkommna, det är alltid kul att läsa om hur andra gör. Lägg gärna ut det på den här tråden!, så alla intresserade kan läsa! :bump:

// Mallan

den håller på att fixas dom skulle byta nått :crazy: håller på att fixas iallafall... men tror att den funkar nu va....eller? funkade för mig nu iallafall;)

Jag kör riktigt hårt med Q nu för tiden....
Böckerna är riktigt intressanta å man får en hel del ideér. Vi lekte typ Lorenzo idag å både häst å matte hoppade hinder. Han är superduktig. Tränar nu på att få honom att stå kvar när jag går iväg, lite trögt, han vill ju så gärna ha godiset! :) Men till slut så funka det med!

Va kul att det går bra, jo du jag höll på ett bra tag med chevan oxå, innan han fattade att han skulle stå still....:banana:
Vi håller på att träna att räkna, och side pass away, eller vad det nu heter....:)

Kollade in hemsidan, imponerande!

Hur fick du stoet att sluta stegra?

Har alltid gillat utmaningar, så jag köpte mej en problemhäst, ett quarter sto, som stegrade, som jag lärde henne att sluta med. Det går det å.... Men det är en annan historia.

Ja hur gjorde jag..........:crazy:

Man kan ju alltid ge hästen ett obehag när den gör fel, ex sidpass.
Kanske inte backa den, då uppmuntrar man ju det nagativa.

Jag lärde min att ligga för tidigt så innan han var trygg med hovslagaren, han la sig ner när det blev jobbigt.
Då tog jag bort det kommandot och lade in det igen senare.

Ett trick jag vill lära honom är att sitta, men det vet jag inte riktigt hur man gör. :confused:

Li

om han kan ligga så lär in det från liggandet... be honom backa upp sakta;)

*säger flickan som inte har lyckats komma på hur hon ska förmadla bugandet till sin pålle*:angel: men jag har sett pållar smo tränas för sittande iallafall...:D så teoretiskt vet jag nästan ungefär, (inte alls) hur man gör, praktiskt är det ännu värre :crazy: :angel:

Senast ändrad av en moderator:

Hejhej, är det någon här som sysslar med klicker? Jag har själv tränat klicker med min arab i 1½ år, vore kul att bolla lite tankar osv.. Måste bara säga till "Kanotexperten", hur kommer du på alla ideér till att lära din häst trixen?! Helt underbart att se! //Carro

Liknande trådar

Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 117
Senast: Nepenthe
·
Hästvård Det är så mycket diskussioner om tillskott hit och tillskott dit, men jag hade velat skicka in ett tex träckprov för att checka av...
2
Svar
33
· Visningar
2 320
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 153
Senast: valy
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 682

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Senast tagna bilden XV
  • Valp på vintern

Hästrelaterat

Omröstningar