Konster och trick

Sv: Konster och trick

Tack för alla goda råd!! Var bor du någonstans? Tänkte du kanske kunde hålla i kurs? Haha! Gillar din syn på hur man löser olika saker och "problem".

Tack än en gång för alla tips och visa ord. Kram Fanny!

Jag bor i Norrland i skogen, tja nå finns de ju grannar å...
Men jag har haft ett natt jobb, och eget företag, nu mera mamma ledig har en son på snart 4 mån. :love:
Å hästarna hemma på gården, mkt ledig och hemma, nära till hands att bara gå ut att träna i 5 innan man hänger tvätten typ. Sen finns det ju inte så himmla mkt att göra här uppe..;) Har alltid gillat utmaningar, så jag köpte mej en problemhäst, ett quarter sto, som stegrade, som jag lärde henne att sluta med. Det går det å.... Men det är en annan historia.
Det är bara att fråga på om du tror att jag kan hjälpa dej!!!
Ha det bra!:bump:

Amen vad tusan, du bor i fel ände av landet!! Jag bor ju nere i Skåne!

Ja, du har redan hjälpt mig en del. Tack för allt sålänge! Jag skriver här och berättar senare idag vad vi har gjort, för idag blir det till att börja träna lite smått!

Tack än en gång! /Fanny.

hej ååå.. jag vill oxå lära min pålle sånt här. Har börjat, men vi får se hur bra det blir. Jag håller på med klickerträning, han verkar tycka det e kul! :) Ska först lära honom att skratta (upp med läppen).

hej, jag är lite nyfiken på de där med klicker, har noll koll på hur man tränar med det! Kan du förklara lite snabbt???? så vore jag jätte tacksam!:)

:banana:

hej! beundrar verkligen din häst från bilderna på sidan! :D men du hur f*n får man hästen att hämta grimma, ta upp grejjer, rulla ut matta, hämta tidning och sånna saker? vill gärna veta då det är skitbra hjärngympa! :idea: //Hanna

ja du, man måste ha tålamod och fantasi, och sen massor med tid...
I mattan rullade jag in mortötter så d lärde han sej jätte kvickt. Att ta upp tidningen tog längre tid, men då han var 2 år bet han i allt så då fick han lära sej att bita på kommando.... nu biter/tar han upp grejer då jag ber han om det bara...:)

Hej, det finns många bra sidor där man utförligt förklarar klickerträning, t.ex. http://theclickercenter.com/, det finns även bra böcker i ämnet, Alexandra Kurland har skrivit några bra just om klickerträning med häst:idea: .
Men kortfattat går det ju ut på att du lär hästen koppla klickerljudet med belöning, och eftersom du kan vara snabbare och exaktare med klickern, så går det oftast snabbare att lära hästar saker, än med bara röst + godis:d .
Men du har ju lyckats bra ändå ser det ut som.... :bow: :bow:
Själv har jag lärt min ena spansk skritt, apportera och enklare saker typ stå stilla, backa på röstkommando fast jag står bakom, följa o.s.v.

Då får man väl gå in på den hemsidan och läsa mer om koicker-träning, det är ju himlans intressant verkligen!

Tack för tipset! /Fanny.

Jag har ide torka, vad kan jag mer lära min häst.... Han kan allt möjligt redan, buga, bergsgeten, pussas, apportera, yoga, ta upp tidningen från postlådan mm, men nu skulle vi ha hittat på ett nytt trick att lära in. Nån som har någon ide????

ni skulle vara med på globen horse show i vinter

Senast ändrad av en moderator:

Jag håller också på att försöka lära min häst lite trick, Han kan nästan Buga, plocka upp saker från marken, spela fotboll (har bara tränat det en gång, men går redan bra) och så lite hyffs som att inte äta ur krubban förren jag säger varsågod, stå still löst på gången (eller om jag placerar honom någon annan stanns).

Finns det någon som är bra på att förklara olika trick(eller vill försöka), hur man lär ut dem, så skulle jag bli såååå glad om ni kunde skriva ett mail (eller msn)!!

Isse-bisse@hotmail.com

Jag har lärt min kille att följa mitt rörelsemönster, dvs om jag hoppar på ett ben, gör han det åxå. Stannar jag och håller upp benet gör han likadant. Det är en jättebra grej om man vill få hästens hela uppmärksamhet. :)

Sen kan han göra tjolahoppsan steg när jag säger "tjolahopp", ser kul ut! :rofl: :rofl:

Han kan buga och lägga sig ner samt stegra.
Räkna med hovarna och spansk skritt...pussas....sen är det nog bara det gamla vanliga! :banana:

Li

Jag har lärt min kille att följa mitt rörelsemönster, dvs om jag hoppar på ett ben, gör han det åxå. Stannar jag och håller upp benet gör han likadant. Det är en jättebra grej om man vill få hästens hela uppmärksamhet. :)

Sen kan han göra tjolahoppsan steg när jag säger "tjolahopp", ser kul ut! :rofl: :rofl:

Räkna med hovarna och spansk skritt...pussas....sen är det nog bara det gamla vanliga! :banana:

Li

Vad är tjolahoppsan steg?:rofl:

Ha ha, bara jag som sett för mkt på Madicken??

Det är när man gå och "hoppar till" på ett ben, samtidigt som man drar upp det andra knät.
Hajjar ni? :rofl: :rofl:

Li

Kan inta du ge mig lite tips på hur man lär dom olika saker.. håller på att "leka" lite med min för att han ska få göra något annat än dressyrträningen... han kan redan lite saker tex. spansk skritt, stegra och pussas.. förutom lydnadsgrejorna.. du kan maila mig om du vill hjälpa mig lite.. :bow:
johanna.ingvarsson@hotmail.com

Liknande trådar

Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 117
Senast: Nepenthe
·
Hästvård Det är så mycket diskussioner om tillskott hit och tillskott dit, men jag hade velat skicka in ett tex träckprov för att checka av...
2
Svar
33
· Visningar
2 320
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 153
Senast: valy
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 682

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Senast tagna bilden XV
  • Valp på vintern

Hästrelaterat

Omröstningar