Konster och trick

Sv: Konster och trick

Funkar det? Hur rör man targeten runt i en liten cirkel om hästen ska följa den med nosen ? Om jag får min häst så långt att han börjar vika benen så kmr han lätt att kunna lära sig att ligga ner

Har inte provat själv ännu , men det låter ju logiskt, som om det kunde fungera.....

För att röra targeten i en cirkel går du helt enkelt själv före:p, enklast är manske om du har targeten på ett skaft, så behver du inte gå så mycket själv.

*puttar upp denna roliga tråd*

Kan lägga in två bilder när jag rider min häst med en rockring runt halsen .. :D

12812098.jpg
[/url][/IMG]

12812097.jpg
[/url][/IMG]

Vi kan också gå över presseningar, släpa saker, rida runt med en filt för ögonen, stå i trånga utrymmen med massa läsliga saker runtom m.m....
Men jag kan inga riktiga tricks med henne men blir ju hur sugen som helst att pröva nu ! :bump:

Hur gör du så att hästen tar upp post ut brevlådan , aporterar och allt . :)

Jaa! Shettisar är perfekta för tricks, min shettis både lägger sig och stegrar på kommando. Hon är f. 07 :D

31365622.jpg

Liknande trådar

Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 117
Senast: Nepenthe
·
Hästvård Det är så mycket diskussioner om tillskott hit och tillskott dit, men jag hade velat skicka in ett tex träckprov för att checka av...
2
Svar
33
· Visningar
2 320
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 153
Senast: valy
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 682

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka