Konster och trick

Sv: Konster och trick

Lär den kissa på kommando, det finns det galopphästar i USA som kan. :rofl:

Hejhej, är det någon här som sysslar med klicker? Jag har själv tränat klicker med min arab i 1½ år, vore kul att bolla lite tankar osv.. Måste bara säga till "Kanotexperten", hur kommer du på alla ideér till att lära din häst trixen?! Helt underbart att se! //Carro

Ja du, jag har iaf inte dålig fantasi:banana:

Lär den kissa på kommando, det finns det galopphästar i USA som kan. :rofl:

Du det vore nått! :idea: Vi har typ 10 mil till närmsta såg, där vi kan hämta spån!!!
Tja, små bya sågar finns med det blir så lite spån.
Ja du det tål att tänkas på!!!!:idea:

Jag blir alltid lika inponerad när jag är inne på din hemsida, älskar se dig och hästen arbeta tillsammans, det är underbart!

Ha det så bra! /Fanny.

Är det nån som är bra på det här med data???? Jag håller på att ladda upp mer bilder, och snygga till lite på hemsidan, men jag kan inte fatta hur jag ska få bort dom här små vita rutorna med ett rött kryss i:(
Nån som vet?????

Hej å tack! Hur går det för er då?
*Nyfiken*

Njaee.. Just nu går det inget vidare. Har precis bytt stall och jag har låtit honom ta det lugnt på den fronten och låtit honom stadga sig lite först, men nu tusan ska vi allt komma igång med deta. Ska bli spännande att se vad han kan hitta på och vad han vill lära sig.

Jo jag har börjat lite, med att försöka lära honom lyfta på hovarna när jag knäpper med fingrarna (vid hovkratsning typ) men det går inget vidare, han kopplar inte det riktigt. Ska jag lära honom det med hjälp av godis tycker du, eller ska jag helt enkelt fortsätta träna det?

Ha det gott! /Fanny.

Jag brukar ge dom lite gott ibörjan, så att dom ids tänka efter och försöka göra rätt. Efter hand plockar jag bort godiset och berömmer bara. Men för mej har det räckt med några pellets, som godis. Men ibland lyxar vi till det med morötter!

du kanske kan lära honom att mocka sin box själv?! nä skämtosido, jag och min mamma funderar på att lära vår häst sopa golvet. han brukar ta upp grepar och sopkvastar och vifta runt med.

kul att din häst kan apportera! det har vi också tänkt lära vår.

ja herregud....;)

jag skratatde gott när jag såg din sida,har varit precis lika dansjälv..synd att du skall b där uppe,du hade kunnat ta emot konvalecenter o låta dem ha kul undre läkningen..min egen hade nog uppskattat det på den tiden.

ja herregud....;)

jag skratatde gott när jag såg din sida,har varit precis lika dansjälv..synd att du skall b där uppe,du hade kunnat ta emot konvalecenter o låta dem ha kul undre läkningen..min egen hade nog uppskattat det på den tiden.

Jo du de vore nått, det skulle ha varit kul, men som sagt, som bor jag ju lite fel, eller lite långt ifrån...allt...kanske är mer rätt att säga.....:rofl: :rofl:

Kan inte någon förklara hur man lär hästen att buga?? JAg skulle jätte gärna vilja lära mej och min ridtravare! :D Det ända "trick" vi kan nu e att ta en godis mellan frambenen:P
Men det skulle va jätte snällt om någon skulle kunna berätta hur man gör olika trick!:D
/Alexandra

Haha, håller på med detta med min ponny också. Det är faktiskt inte så svårt som det ser ut på bilderna. Bara man har väldigt tålamod ibland :bump:

Nån som har några bra tips på trick böcker, svenska el engelska?
Var dom isf finns att köpa

// Mallan

Hum.. Jag är så seg i starten enda tills jag väl har satt igång, har snaaart lite tid över då jag jobbar mindre då jag tänkte försöka mig på lite grann. Får se vart vi börjar.

Men efter att precis har varit inne på din hemsida så dröjder det nog inte länge, och efter att ha sett Lillebror så åker kanske katten också på det, haha!

Hum.. Jag är så seg i starten enda tills jag väl har satt igång, har snaaart lite tid över då jag jobbar mindre då jag tänkte försöka mig på lite grann. Får se vart vi börjar.

Men efter att precis har varit inne på din hemsida så dröjder det nog inte länge, och efter att ha sett Lillebror så åker kanske katten också på det, haha!

Ha ha visst är lillebror sööt!? han bara älskar katt vitaminer, han får d som belöning!!! :banana:

Liknande trådar

Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 117
Senast: Nepenthe
·
Hästvård Det är så mycket diskussioner om tillskott hit och tillskott dit, men jag hade velat skicka in ett tex träckprov för att checka av...
2
Svar
33
· Visningar
2 320
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 153
Senast: valy
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 682

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka