Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

E
Ridning Hej Jag och min syrra delar på vår ponny vi rider varannan dag;) När vi inte rider vår häst rider vi en islandshäst som vi får låna;)...
Svar
6
· Visningar
1 033
Senast: Elin98
·
L
Ridning Hej! Jag fyller snart 16 år. Nu är det så att jag ska på ridläger om några veckor. Jag har haft min islandshäst i drygt ett år men för...
Svar
6
· Visningar
1 289
Senast: Liten Ponny
·
M
Hästhantering hej! Har en 2 åring som är absolut underbar... i vissa lägen då. Hon är extremt stark och stor för sin storlek! Kommer alltid fram...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 529
Senast: pannkakssmet
·
B
Träning Rider ni i repgrimma. Om så. Rider ni ut i repgrimma. Är det skillnad på det och att rida inhägnat. Finns det någon här som bara rider i...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
21 900
Senast: laeikinois
·
G
Ridning en dum fråga kanske, men hur gör man egentligen för att få till en samlad gångart? ska man sitta djupare, göra ngt med händerrna eller...
Svar
3
· Visningar
1 490
S
Hästhantering Kan ni några lekar eller aktiviteter som kan stärka relationen du har med din häst? :)
2
Svar
25
· Visningar
5 499
Senast: Aliil
·
A
Hästhantering Vilken höjd rekomenderar ni att man har på den lägsta tråden till en shettis? Ponnyn i fråga är ca 98 cm :)
Svar
4
· Visningar
1 814
Senast: Apollo02
·
Y
Hästhantering Hejsan! Min kille är lite lustig, jag bygger upp honom nu inför kommande ridning då han hade stått massor innan jag fick honom. Jag...
Svar
12
· Visningar
1 465
Hästhantering Jag har en 3årig nsv bruks valack som är en väldigt cool häst i temperamentet men han är ju ung och osjälvständig... Han är cool med...
Svar
8
· Visningar
1 236
Ridning Jag har börjat rida ett halvblodssto för ett tag sedan, och jag har aldrig ridit en sådan stel häst som är så ovillig till formning och...
Svar
11
· Visningar
1 277
Senast: miiiiiiia
·
J
Hästhantering Har en tävlingshäst som är snäll att lasta, hon är snäll att lasta ur och står som en gud i transporten trots många timmars väntetid på...
Svar
13
· Visningar
3 368
Senast: Jardina
·
M
Hästhantering Nästa vecka ska jag lasta min ponny för första gången själv.. Jag har tränat med henne och med lite foder kommer hon in efter nån...
2
Svar
26
· Visningar
7 547
Senast: 909ellie909
·
M
Hästhantering Japp, då har vi det klassiska problemet, att inte kunna få in hästen i transporten xD Igår skulle vi lasta hästen för första gången, vi...
2
Svar
29
· Visningar
3 016
Senast: Ingridl
·
F
Hästhantering Hej! Jag har en häst på 20 år som jag kan rida i bara grimma och halsring, hon litar på mej och jag litar på henne, allt är bra kan man...
Svar
9
· Visningar
1 274
Ridning Storlekarna på StarTrekkarna står ju i antingen S1 eller S2. Läste nyss att S2 är motsvarande 18,5"?! Även S1 skulle vara stor...
2
Svar
21
· Visningar
5 121
Senast: elbereth
·
M
Hästhantering Jag är en tjej på 175 cm som rider på de stora hästarna på ridskolan. Nu är det såhär att det är 5 st hästar som jag ren ut sagt är...
Svar
19
· Visningar
3 238
Senast: QRST
·
H
Hästhantering Jag ägen en häst jag inte har ridit på snart två år. Jag slutade rida på henne p.g.a en olyka. Jag har inte direkt haft någon medryttare...
Svar
2
· Visningar
1 139
L
Ridning Hej Jag har börjat fundera på att göra ett ridschema för min ponny och vet inte riktigt vart jag ska börja. Så jag undrar om nån...
Svar
4
· Visningar
1 778
Senast: Liii95
·
B
Ridning Hej! Nu är det så att jag ska iväg och provrida en jättefin hopphäst! Dock har jag ingen direkt erfarenhet av att åka och provrida...
Svar
4
· Visningar
2 087
R
Hästhantering Hej! jag har min häst på ett sommarbete som blivit utbränt detta år.. HELT, pga den höga värmen i lång tid utan regn emellan...
Svar
6
· Visningar
1 481
Senast: Mini-Me
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama