Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

C
  • Låst
Ridning Ska vi reda ut lite begrepp? Vilka ÄR de olika systemen, vad är likheterna dem emellan och vad är det som skiljer dom åt? Nu menar...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
21 270
Senast: Immer
·
Ridning Tja! Jag har funderat ett tag på att ta upp ridningen igen. Jag älskade att rida när jag var yngre, runt 8-11 år. Nu är jag snart 16...
Svar
9
· Visningar
2 379
Senast: neres
·
E
Träning har ni några bra tips för att få hästen att gå i form i galoppen, det är en tinkerkorsning av grövre modell som jag har jag vet inte hur...
Svar
7
· Visningar
1 266
Senast: Emma_1990
·
Träning Blev lite ledsen när jag la ut en bild på FB på min lilla häst. Där jag skrev: Duger traven? Betänk att hon fick föl för 4 v sedan...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
14 397
Senast: bigganl
·
Hästhantering Skriver för en kompis räkning: Hästen är 5,går på bete just nu tillsammans med ett 6 årigt hbl sto och en arabvalack. Hanteras mycket...
2
Svar
27
· Visningar
4 453
Senast: Luleå
·
K
Träning Har nyss köpt mig en ungponny med föl , ponnyn skulle ha varit grundriden men efter lite krånglande med sadling och betsling och...
Svar
11
· Visningar
1 354
Senast: katjabruus
·
Ridning Jag har en liten fundering här.. Jag är hemskt sugen på att vara med och hopptävla, en träningstävling som är den 15 aug. Min häst...
Svar
18
· Visningar
2 772
Senast: Byzzan
·
J
Hästhantering Satt och fundera här om dan på vad folk föredrar.. Spilta eller box till sina hästar? Själv föredrar jag box. Känner mig otrygg med...
2
Svar
23
· Visningar
3 070
Senast: Pajazzo91
·
Träning Dottern har en haflinger hon rider dressyr med. Den har en fruktansvärt dålig galopp och faller fram på bogarna redan i traven men i...
Svar
11
· Visningar
3 996
Senast: cela
·
Hästhantering Jag har precis börjat Klicker-träna min unghäst (4 år). Nu undrar jag helt enkelt om jag kan Klicker-träna honom och sedan rida honom...
Svar
9
· Visningar
1 515
Senast: Nomina
·
F
Träning Hejsan! Jag har en newforest/russ hemma som är väldigt hård i munnen när jag vill arbeta med henne i formen. Så fort jag tar i...
Svar
15
· Visningar
1 616
Senast: Totola
·
Hästhantering Har en unghäst, drygt 2 år, som jag "leker" lite med, d v s Parellis 7 games. Allt funkar fint, han går jättebra på mitt kroppsspråk...
Svar
18
· Visningar
2 271
Senast: Lillsillen
·
Ridning Hej! har en fjording hemma som är 14 år gammal. han har under perioder fått "ryck" eller hur man ska förklara det när man varit ute...
Svar
16
· Visningar
1 701
Senast: Lager
·
M
Ridning Hej hej alla där ute! Nu måste jag få några tips om hur man löser detta problem: När jag rider har jag mkt problem med att hålla...
Svar
10
· Visningar
1 268
Senast: mariavanamnet
·
N
Hästhantering Jag ska rida in en unghäst! Det ska bli kul men jag har blivit ringrostig som tusan. De senaste gångerna jag har pysslat med hästar har...
Svar
2
· Visningar
911
Senast: Schmetterling
·
Träning Hur får man mera framåtbjudning? Och då ffa i skritten. Hon rids mycket ut så redan som det e...
Svar
17
· Visningar
1 784
Senast: Roucle
·
P
Ridning jag har några frågor hur det går till när man köper häst från Polen. 1. Kan man lita på köparna från Polen, så man inte blir...
Svar
2
· Visningar
1 249
Senast: PennyRe12
·
M
Ridning Min häst har allergi, (han rycker med huvudet) och är väldigt känslig mot flugor och sånt. Detta gör det väldigt svårt, nästan helt...
Svar
5
· Visningar
1 134
Senast: Merca
·
M
Ridning Är det någon av er som vet mer om damsadlar? Har ridigt i dem? Kanske har några fina bilder att visa? :)
Svar
5
· Visningar
1 307
Senast: C_L
·
Ridning Jag rider väldigt gärna till musik, det gör mig lugn och koncentrerad. MEN, vad rider man till för mussik? När jag tränat för JB har han...
2 3
Svar
48
· Visningar
11 113
Senast: Saima
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar