Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Hästhantering Jag har lite problem med min häst. Det går inte att rida ut ensam! Och knappt med andra, hon vill bara vända och gå hem igen. Jag...
Svar
8
· Visningar
1 423
Senast: Lager
·
Träning Hur gör ni med vatten och foder till era hästar under längre transporter, upp till 8 timmar tex? För det är väl max? Jag ska ju ta...
Svar
12
· Visningar
1 431
Senast: Lycanthrope
·
Ridning Jag har två små döttrar som intresset startade för tidigt. Dotter nr ett drogs alltid till hästar redan i ettårs åldern, trots att jag...
Svar
4
· Visningar
1 489
Senast: Rouise
·
H
Träning Hej! Flytta gärna tråden om den ligger fel! :) Jo, på ridskolan där jag rider finns en ponny som står längst in i stallet, i en...
Svar
7
· Visningar
1 260
Senast: hippihopp
·
Hästhantering Hej alla glada bukare! Jag har bestämt mig för att äntligen lära mig att tömköra, då jag hört att många (hästar och människor) tycker...
Svar
10
· Visningar
1 823
Senast: Nomina
·
Ridning säga att en häst är sämre eller rent av dålig? Så fort någon säger det om en häst här på Buke blir det "du är bara avundsjuk" eller "...
2
Svar
39
· Visningar
4 000
Hästhantering Finns det några billigare lösningar på paddock? Eller andra alternativ?
Svar
3
· Visningar
1 146
Senast: lovehorses
·
T
Ridning Jag har blivit så himmla trött på alla dessa ridlärare i Småland, spec. där jag själv rider. Tycker inte ni att det ska vara som så att...
Svar
17
· Visningar
2 752
Senast: Ceero
·
K
Ridning Hejsan, nu när jag skriver detta är jag rätt så desperat. Så döm mig inte ! :angel: Jag har en medryttarponny som jag rider och tar...
2
Svar
24
· Visningar
3 648
Senast: Jeenny914
·
Ridning Hejsan alla! Jag har ganska nyligen tagit upp ridningen igen efter ett-två års uppehåll och har sedan dess hållit på att skola om en...
Svar
6
· Visningar
1 072
Senast: Nomina
·
M
Ridning Jo det är såhär, vi har nyligen skaffat en häst som jag har ett litet problem med när jag rider. Hon är varmblodig travare som är 9 pr...
2
Svar
27
· Visningar
3 074
Senast: Jeenny914
·
A
Hästhantering Vi har mycket mark och har just nu två egna hingstar på 2 månader. Planerna var att skicka dom till hingstflock, men det känns alltid...
Svar
4
· Visningar
1 426
J
Ridning Min häst har varit halt i ca 5veckor pga av en muskelsträckning på höger bakben... Men nu är den utläkt och hästen visar inte längre...
Svar
12
· Visningar
1 230
Senast: Bison
·
L
Träning Min ponny har svårt med galoppombyten och att få rätt galopp. Några tips på övningar vad man kan göra? ^^
Svar
6
· Visningar
1 052
Senast: TheMilla
·
Hästhantering För några veckor så fick vi ett 5 årigt sto till stallet.. Vi har innan bara varit min valack och syrrans sto... I början hade vi dom...
Svar
5
· Visningar
1 212
Senast: Filur F
·
S
Hästhantering Jag har en c-ponny som jag använder ett hackamoore på, de funkar kanon oavsett var man rider, dock inte när man hoppar eftersom hon...
Svar
7
· Visningar
1 112
Senast: skrolls
·
A
Ridning vill mest skriva av mig lite..:devil: började på ridskola som 8åring och red några år. insåg hur värdelöst och kasst det var så jag...
Svar
2
· Visningar
887
Senast: anonym78
·
I
Träning Hittade ingen tråd om detta, så jag postar en. Jag ska just lära min kompis att rida, hon har ridit lite innan, men mest skritt och...
Svar
5
· Visningar
12 606
Senast: Apollo 13
·
Ridning Vill gärna ha lite träningstips på hur man kan stärka bakbensmusklerna på en lite äldre ponny. Det är min medryttarponny det är fråga om...
Svar
5
· Visningar
1 106
Senast: mollyphlox
·
Hästhantering Eller löslongering och löslongering; Jag hade hästen lös på ridbanan och jobbade henne, dels genom att ha henne på en volt (i skritt)...
Svar
9
· Visningar
1 698
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama