Musik att rida till

Sv: Musik att rida till

jag gillar att rida till musik som cerlic cirkel och viss film musik. Typ pirats of the carabian musiken som exempel.

kl

Skötte en halvblodsvalack (stor o grov i typen) för herrans massa år sedan, han var i sitt absoluta esse om det var "The final countdown", med Europe i Cd-spelaren.
Maffigt som tusan...:p

Är det någon som har nått bra tips på låtar att rida till med mycket upptempo? typ techno?
Det är verkligen jättesvårt att hitta bra låtar att rida till:/

Jag tror inte din fråga hamnat riktigt rätt - det är nog få utövare av klassisk ridkonst som vill rida till technomusik....
Prova att ställa frågan under Ridning istället!

Flamenco musiktips

En jättevacker soleá av Durantes; Dí, dí, Ana :love:
Marina Heredia - allt som finns med denna flamencodrottning
José Merce - Aire
Tomatito - hans första skivor där han fortfarande har barnröst är :love: (nu är han inte så speciell längre tycker jag)
Vicente Amigo - hans gitarrspel går rakt in i min själ
Estrella Morente - dotter till Enrique Morente, båda två begåvade men jag gillar Estrella bäst
Cigala - samt Camarón de la Isla - två mycket välkända artister i Spanien
Son de la Frontera
Mártires del compás
Ojos del Brujo

Finns massor med flamenco
som eg är ett paraplynamn för en rad olika stilarter som går i olika takt tempo och sinnesstämning - alla lämpar sig inte för ridning eller ens dans, andra gör.
Enkel fyrtaktsflamenco som är lätt att ta till sig heter Tango - icke att förväxla med argentinsk tango utan är en helt egen stilart inom flamenco.

Fick jag nörda mig lite :angel:

*kl*

Efter att i vinter ha hamnat i stallet när det gått dåliga program på alla radiokanaler har jag ett flertal tillfällen kommit fram till att jag rider rätt bra till den experimentella jazzen som P2 sänder vissa kvällar... Jag gillar inte experimentell jazz men jag får en bra rytm och fokus i kroppen när det skvalar i bakgrunden. Intressant.

Jag kan tänka mig att Mike Oldfields "Ommadawn" är helt underbar att rida till, framförallt första sidan, (part 1) Även "Hergest Ridge" skulle nog vara bra.
Jag ska lätt testa det nästa gång jag får tillfälle.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
536
Senast: MiniLi
·
Ridning Min häst är väldigt tittig på uteritter blir rädd och gärna försöker vända hem. Stannar mycket och när man ber henne att gå fram så...
2
Svar
26
· Visningar
2 105
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 638
Senast: Freazer
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 401
Senast: Roxy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar