Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Tänkte höra lite hur de går med era halvblods/varmblods korsningar i ridningen mm, Tävlar ni eller är ni bara skogmullar. Hur tycker ni...
Svar
14
· Visningar
2 324
Senast: proxyma
·
1
Hästhantering Min häst kan vissa dagar vara näst intill omöjlig att få tag på i hagen. Att gå fram till henne i hagen är inga problem. Men så fort jag...
2
Svar
27
· Visningar
4 233
Senast: cannelia
·
O
Ridning Hej! Jag har ridit hela sommaren på Medryttarhästen, aldrig vart nervös när jag ska dit, inte ens första gången jag red honom var jag...
Svar
3
· Visningar
946
Senast: Olexa
·
Ridning heej nu har jag och mitt varmblod kommit igång med galoppen han fattar galopp från stillastående och från skritt lite svårare från trav...
Svar
7
· Visningar
1 285
Senast: Totola
·
L
Ridning Jag har en islandshäst på 11år som nu har fått vila i ett par månader, tänkte nu under igångsättningen att börja inrikta mig på det...
Svar
4
· Visningar
1 376
Senast: qrumelur
·
E
Ridning Min häst Vägrar gå sj! Hon är stark med. När jag ska rida ut på henne börjar hon backa sen när hon inte ser den andra hästen i...
Svar
9
· Visningar
1 266
Senast: EricaModin
·
D
Hästhantering Hej, då jag har blivit sjuk och nu går på ett blodförtunnande medel får jag ej rida på ett halvår på grund utav att riskerna vid...
Svar
6
· Visningar
1 609
Senast: Deha
·
E
Ridning Heeej! Min kompis rider en häst som vi har börjat hoppa lite grann,men problemet är att hon "typ" sätter sig på bakbenen o sen hoppar;)...
Svar
4
· Visningar
944
Träning Hur får man hästan att bära upp sig med bakdelen som man gör i bla AR? läser man om det står det bara om varför det är bra osv men inte...
Svar
2
· Visningar
1 114
Senast: proxyma
·
Träning Måste få hjälp. Jag kan inte sitta i sadeln för 5 öre. Har försökt longreing utan stigbyglar ocg tyglar men hjälper icke. Kan sitta...
Svar
12
· Visningar
1 712
Senast: Elizette
·
M
Träning Hejsan. Jag har en shetlandsponny som bara skruttat runt i skogen i 12 år. Och har en liten tjej som börjat hoppa med honom. Men...
Svar
4
· Visningar
994
Senast: MontéBruden
·
Ridning Som ni kan förstå av rubriken händer det inte så ofta! :D Det var väl ca 9 år sedan sist, när jag red på ridskola. Min 18-åriga...
Svar
1
· Visningar
794
Senast: vildros
·
Ridning tar allt från början så kortfattat jag kan... fick en egen häst i juni för 3 år sedan(2007) då var han både ohanterad och oinriden, så...
2
Svar
33
· Visningar
3 809
Senast: laeikinois
·
Ridning Har ni några "knep" eller så för att få en sån hållbar häst så möjligt? Förutom att ha rätt utrustning, väl uträknat foderstat...
2
Svar
22
· Visningar
2 491
N
Ridning Hejsan. Nu skulle jag behöva lite hjälp med en sak jag suttit o tänkt på endel. Jag var på öknehults ridläger i kisa för ett tag...
Svar
12
· Visningar
1 868
Senast: neres
·
T
Ridning Jag behöver tips på någon lättare hoppövning till en mindre ryttare. Hon kan skritta/trava utan problem och har börjat galoppera lite...
Svar
16
· Visningar
5 243
Senast: Spike
·
F
Träning Jag hoppas det här är rätt forumdel nu! Jag har nu vid 22 års ålder börjat intressera mig för hästar och ridning. Som det är nu så får...
Svar
7
· Visningar
1 066
Senast: twistandshout
·
T
Hästhantering Hjälp! Vår ponny har sedan hon kom till oss i början av juni varit världens goaste och keligaste häst, men i fm när dottern kom fram...
2
Svar
31
· Visningar
4 058
Senast: Thes69
·
Hästhantering Är det någon som vet hur hästar i Holland vanligtvis har det? Står dom mkt på stall eller får dom vara mkt i hagen, om man nu jämför med...
Svar
11
· Visningar
2 482
Senast: KungTulle
·
C
  • Låst
Ridning Ska vi reda ut lite begrepp? Vilka ÄR de olika systemen, vad är likheterna dem emellan och vad är det som skiljer dom åt? Nu menar...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
21 256
Senast: Immer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar