Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

B
Träning Hej! Har en ettårig halvblod/kallblods korsning som vi börjat arbeta lite smått med. Hon får stå med träns i boxen, och när vi leder...
Svar
1
· Visningar
769
I
Träning Nu blev det ingen igångsättning för min hästs del... Men efter flera veckors sommarvila behöver vi verkligen komma igång med NÅGOT! Har...
Svar
6
· Visningar
1 697
Senast: IslaBonita
·
A
Hästhantering Jag behöver verkligen hjälp med min lilla kille. Han är en 5-årig Shagyaarab. Han är världens snällaste men det verkar som om han har...
Svar
15
· Visningar
2 222
Träning Någon som köpt en häst som gått som galopphäst och skolat om till ridhäst i någon inriktning? Funderar på ett fullblodssto, 4 år som...
Svar
7
· Visningar
4 487
Senast: Heero
·
Hästhantering ..som inte vill gå över diken, nedsänkningar? Min kille går snällt som en liten hund på våra skogspromenader, följer röstkommandon som...
Svar
13
· Visningar
1 454
Senast: Antiqua
·
Träning Snälla snälla ge mig ett magiskt knep nu för jag vill kunna fatta vänster galopp på min häst!! :bump: Ska försöka förklara det så...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
8 137
Ridning Jag har en 17-årig travardam hemma som jag och mamma växlar att rida. Mamma rider ut och jag tar hoppning/markarbete/dressyr. Det...
Svar
8
· Visningar
1 399
E
Ridning Var kan man köpa riktiga bosaler av bra kvalitét? och är det någon som vet någon/några bra böcker att läsa innan man börjar rida med...
Svar
3
· Visningar
1 275
Senast: Ponnytant
·
T
Ridning Hej! Jag undrar vad Bukes samlade expertis tycker om att göra ridhäst av ett avelssto. Hon är sju år och har haft 3(?) föl, men är...
Svar
17
· Visningar
1 648
T
Ridning Jag har gått och funderat lite över vilken ridinrikninig den ridande polisen använder sig av. Är det den "vanliga engelska" eller kör...
Svar
6
· Visningar
1 658
Senast: TheBlackOne
·
M
Ridning Hej!! :) Okej... Jag har ett litet problem: Jag gör och har alltid ridit med ridväst (dressyr hopp uteritt mm) men tycker att det är...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 547
Senast: mariavanamnet
·
Träning Jag hoppas att min tråd hamnar rätt nu, jag var lite osäker. Annars ber jag någon vänlig själ att flytta den till sin rätta plats...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
15 389
Senast: Tappsveden
·
Q
Ridning :( Trodde äntligen att det löst sig för mig att få sitsträning idag men så visar det sig att den enda möjliga tiden är på tisdagar...
Svar
3
· Visningar
951
W
Träning Har en 7årig fd galopphäst som jag nyss köpt. Underbar häst!! Men jag funderar på hur och varför han inte tar stöd på bettet:confused...
Svar
5
· Visningar
1 075
Senast: Lager
·
V
Träning Behöver lite hjälp här :angel: Har precis börjat rida två 4 åringar som är grundridna i alla gångarter, och med påbörjad inhoppning (de...
Svar
16
· Visningar
3 825
Senast: Vikka
·
A
Ridning Har börjat galoppträna våra hästar på en sandbana nu. Hästarna kommer in i galoppen men det är bara det att det är svårt att se vilken...
Svar
4
· Visningar
1 148
Senast: Nomina
·
Träning Som rubriken lyder, hur många dagr i veckan rider ni era hästar? Jag har en islandshäst och jag rider endast "hobbyridning" om man...
2 3
Svar
55
· Visningar
11 013
Senast: grl
·
M
Träning ??????? en tråd där alla svar kan läggas så slipper vi en massa trådar som går ut på samma fråga. När är man för lång? vad är för...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
15 321
Senast: Serena
·
Hästhantering Visste inte var jag skulle lägga denna tråd. Men är det någon som har en sådan här boll till sin häst? Och om ja, tycker hästen den är...
Svar
7
· Visningar
3 342
Senast: neywaz
·
Träning Hittade denna informativa sida. Intressanta slutsatser och beskrivningar av hur och varför man bör använda tränsbett. Väntar fortfarande...
Svar
11
· Visningar
1 509
Senast: Nyrelski
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama