Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Halloj. Undrar om fler än jag har en helt dressyr riden islänning? Alltså Ingen tölt ellet pass?:)
Svar
6
· Visningar
1 088
Senast: Anyo
·
E
Ridning Heej Tänkte starta en tråd där alla kan skriva hur deras drömhäst ser ut/är;) Så kan man se vilken hästras som är populärast ozå:) Så...
Svar
5
· Visningar
1 096
Ridning Det verkar som om pållen kan extraknäcka som älg om han vill. I morse när vi var ut och red så prasslade det i slyet på sidan av vägen...
Svar
3
· Visningar
1 457
Senast: H2SO4
·
Hästhantering Jag behöver köra mina hästar ca 10 mil om ett par veckor.. Och nu funderar jag på hur jag ska göra? Häst 1: Lastar sig själv idag men...
2
Svar
30
· Visningar
3 334
Senast: Seabaz
·
Hästhantering Jag har letat och letat efter en carrot stick som man kan köpa i sverige så att man slipper köpa utomlands men det verkar då inte...
2
Svar
34
· Visningar
6 831
Senast: lobell
·
Ridning Igår när jag red lektion för min tränare så går min halvblodskille passgång i skritten!! Detta är en häst som väldigt tydligt visar om...
Svar
5
· Visningar
1 193
E
Träning Hejsan, jag är medryttare på en liten ponny, han är supersnäll och världens sötaste. Jag rider in han och allt går väl helt okej, finns...
Svar
6
· Visningar
1 285
Senast: e-meliie
·
Träning Jag har en ponny med mycket arab i sig, kort rygg och relativt långa ben. När han travar på tygeln slår han ibland i yttre benparets...
Svar
12
· Visningar
7 200
Senast: Undret
·
B
Träning Hur många gånger i veckan rider ni och hur länge? Har fått höra att dubbelpass inte är bra,men det är ju samma sak som ett långt...
Svar
17
· Visningar
2 404
Senast: Bunkeflopollen
·
C
Ridning Hejsan, jag tänkte nu fråga er hur ni sätter igång era hästar efter deras semester, då jag själv tänkt börja sätta igång nu, hur...
Svar
1
· Visningar
1 024
Senast: mumin
·
Ridning I början var jag lite fundersam till att börja med formen redan från början. Tycker att takten ska komma först. men nu tänker jag såhär...
36 37 38
Svar
758
· Visningar
60 497
Senast: Susan
·
Ridning Jag rider westernridning på en mycket känslig häst som annars lyssnar och gör det jag ber honom med att jag oftast bara behöver titta...
Svar
4
· Visningar
1 689
Senast: ninno
·
A
Ridning Red en fjording idag som en bekant äger. Han tar korta steg i trav men normallånga i skritt, och vägrar galoppfattning i paddock. Har...
Svar
5
· Visningar
1 357
Senast: Sickan
·
Hästhantering Hej : ) Jag lånar en ponny över sommarn, och nu funderar vi på att köpa henne :D Problemet är att hon är svårlastad .. Om man...
2
Svar
23
· Visningar
3 507
Senast: foxy_lejdy
·
Ridning Hur ofta rider ni era hästar? Motivationen ligger ju inte direkt på topp för att rida i det här höstlika vädret som kom så plötsligt...
Svar
12
· Visningar
1 602
Senast: Hallonglass
·
W
Träning Jag har en fullblods valack på 8år som kan galoppera super snyggt men han tar inte höger galopp som han ska, och jag förstår inte...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
9 374
Senast: jorgensvensson66
·
E
Träning Anledningen till att jag frågar är att jag själv lärde mig galoppera för sisådär 11 år sedan och minns ingenting om hur det var att lära...
Svar
6
· Visningar
1 138
Senast: Flixon
·
Träning Nu söker jag Ban tips på en 20*40 bana :) Alltså en "tävling" bana :) Om nån har skiss eller liknande :) Jag har helt fått ide torka :)...
Svar
2
· Visningar
1 050
Senast: Anyo
·
M
Träning Hej! jag har lite funderingar kring hackamore bett. Hur kan man undvika att sidostycket tycks mot hästens ögon när man tar i tyglarna...
Svar
8
· Visningar
1 314
Senast: cahs
·
Hästhantering Har ni några förslag på hur man på bästa sätt löser denna situation: Jag har en häst, en kallblodstravare född 99, vallack. Han har...
2
Svar
20
· Visningar
4 054
Senast: Heulwen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar