Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Hoppas att frågan hamnade under rätt katergori! ;) När man tittar i tävlingsresultaten på Svenska Ridsportförbundets hemsida kan det...
Svar
2
· Visningar
890
Senast: Equilina
·
Ridning Ni som har någon deubersadel vad tycker ni om den? Kvalité? Jag är nyfiken på en Dressyrsadel UF med steglöst inställbart framvalv...
Svar
13
· Visningar
5 863
S
Hästhantering Nu äre så att vi håller på och vänjer av vårat föl att "snutta" så vi har flyttat henne men när vi tar tillbaka henne så tänkte vi testa...
Svar
19
· Visningar
2 459
Senast: Smurrfan
·
B
Ridning Jag börjar verkligen sakna hästarna efter flera veckor utan en enda hästmule och det är första sommaren som jag känner att jag inte är...
2
Svar
20
· Visningar
2 822
Senast: LLaika
·
Hästhantering Vi har precis fatt hem tva nya valacker. Bada ar tre ar och har varit har i snart tva veckor. Vi slappte ihop de tva forra veckan och...
Svar
8
· Visningar
1 632
Senast: Anastacia
·
M
Hästhantering ((Viste inte var tråden skulle ligga)):p Är det någon som har en Green Ball från Parelli? :) Funderar på att köpa en, men undrar...
Svar
8
· Visningar
1 625
Senast: MISTY
·
C
Träning Skulle vilja ha tips på bra markarbete på töm/longering för en 3åring. Hon har patella och ska helst arbetas på raka spår och inte så...
Svar
3
· Visningar
861
Senast: Ireland
·
Ridning Vet inte riktigt vart den här ska ligga, men... Jakttider närmar sig ju med stormsteg, och i skåne och stockholm och en massa andra...
Svar
6
· Visningar
1 239
Senast: Invinciblestables
·
Hästhantering Jag ska flytta till Danmark för jag fått jobb där och ska ta med min minishettlandsponny. Men jag är helt ny och förvirrad på vad som...
Svar
3
· Visningar
1 059
Senast: Pallen
·
Träning Jag har egentligen en ganska lat 5-åring. Men mitt mål är så klart att han ska bli piggare och mer alert, en rejäl framåtbjudning helt...
Svar
4
· Visningar
1 737
Senast: Martina_m
·
G
Ridning Nu har jag en undran, min häst (en islandshäst) är inte så att han sticker men han föredrar att ta några steg snabbare när man ber honom...
Svar
3
· Visningar
1 063
Hästhantering Jag har sedan några veckor tillbaka en ny hyresgäst i stallet. Stallet är litet och det är totalt 4 boxar, varav 3 just nu används...
Svar
16
· Visningar
2 207
Senast: Kim_N
·
Q
Träning Nosgrimmans funktion lär ju vara att hästen inte ska kunna gapa och undkomma bettet. Vem som helst med lite empati tycker ju att det...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 115
Senast: Derring-Do
·
M
Hästhantering Jag behöver lite hjälp! Ska köpa en 2-åring. Den har gått i hage hos uppfödaren med samma kompisar i 2 år. Transporterad 1 gång...
Svar
4
· Visningar
871
C
Ridning Hjälper för tillfället till med att motionera en gammal travare som är hur go som helst, och som jag nu äntligen börjat lista ut hur han...
Svar
6
· Visningar
1 470
Senast: nypet
·
M
Hästhantering Hej! Har bara lite random funderingar här! Skulle man kunna ha en minishettis med ett halvblod i en box på ca 3X4 m tillsammans????:)...
Svar
11
· Visningar
1 468
Senast: marwin
·
T
Ridning Hej! Som kanske några andra vet så håller jag på att utbilda en travare. Vi har inte kommit så långt än. Jag kämpar fortfarande med hans...
Svar
2
· Visningar
1 826
Senast: vanimelde
·
F
Hästhantering Hejsan! Vet inte om det redan finns en sådan här tråd men är ny här så orkade inte kolla så långt bak. Till saken då. Jag har en...
Svar
15
· Visningar
1 440
Senast: Emmahpemma
·
L
Träning Hej! Jag undrar hur Ni har lagt upp igångsättningen efter sommarbetet för era 07:or? Alla tips är välkomna! Min 07:a är bukig och är det...
Svar
2
· Visningar
774
Senast: EmelieSvensson
·
Hästhantering Jag ska skaffa en unghäst. Jag har erfarenhet av unghästar från 2.5-3 års ålder men inte de yngre. Jag har aldrig tänkt så mycket på...
2 3
Svar
45
· Visningar
7 492
Senast: Peak
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar