Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Ja va ska man säga satt å kollade lite på spansk skritt och hitta dehär. gud man kan ju lära hästar va som hälls i dag :crazy...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 049
Senast: ajdeloupe
·
Hästhantering Vet att det finns jätte många trådar om lastning, men hittar inte riktigt rätt i andra trådar, skapar därför en egen. Nu till saken...
Svar
15
· Visningar
1 916
Senast: Anastacia
·
Träning Vet inte om det här tråden ligger rätt, men moderatorn får flytta den om den ligger tokigt.. Jag går iaf en kurs och ska hålla en...
Svar
2
· Visningar
1 256
Senast: schelin_j
·
E
Hästhantering Hej! Jag rider mina hästar i western när jag har ridit ett tag så får jag ont i mina knän så jag blir tvungen att hoppa av och gå lite...
2
Svar
22
· Visningar
3 150
Senast: Lella
·
Träning Ibland blir jag så ledsen på min häst (eller på mig själv?) när jag rider. När jag rider med stångbett så går hästen klockrent och...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 962
Senast: khisha
·
Hästhantering Min före detta väldigt svårlastade häst går nu hyffsat bra att lasta ensam och vi behöver egentligen bara finslipa detaljerna lite innan...
Svar
15
· Visningar
1 873
Ridning Måste märka upp min paddock men är lite osäker på hur långt man har mellan bokstavsmarkeringarna. 20*40 är den.
Svar
1
· Visningar
801
Senast: mumin
·
Hästhantering ..anses detta vara en ovana eller en sjukdom? Sitter nämligen och läser ett försäkringsvillkor. I detta har man uttrycktet som...
Svar
3
· Visningar
1 300
Senast: Blomskan
·
E
Träning Behöver verkligen hjälp! Ska rida in en shettis nu, hon är 6år, blivit riden och körd för några år sen men efter det har de inte hänt...
Svar
2
· Visningar
1 167
Senast: Seabaz
·
Träning Det finns säkert liknande trådar, men hittade ingen just nu :angel: Jag har en femåring som inte gått så fruktansvärt mycket på...
Svar
2
· Visningar
892
I
Hästhantering Min ponny bytte hage för ett tag sedan och nu har han bytt tillbaka till den stora igen, men när jag skulle hämta han i hagen idag så...
Svar
7
· Visningar
1 203
Ridning Precis som rubriken lyder, hur länge är det för tidigt att klippa. Min valack fäller jättemycket och börjar bli lite lurvig, mitt...
Svar
6
· Visningar
1 206
Senast: Challe99
·
Ridning Jag har en 6-årig valack som är väldigt nervig och allt annat än okomplicerad. Han kastrerades sent. Han hade sadeltvång när han kom men...
Svar
11
· Visningar
1 306
Senast: mackan
·
F
Ridning hej på er, har nyligen hämtat hem ett åtta årigt fullblod, som är helt gudomlig på alla sätt och viss, finns bara ett litet problem, han...
2
Svar
21
· Visningar
2 987
Senast: Speedway
·
Q
Ridning Hejsan Är ny här på Bukefalos och även NY i hästvärlden och kommer säkert i era ögon ställa lite knasiga och dumma...
Svar
9
· Visningar
1 381
Senast: Chima
·
8
Träning Hur tränar man upp ryggen på sin häst om den har svank? Min foderhäst har fått en otrolig svank och jag är lite orolig över det. Kom med...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 630
Senast: MISTY
·
P
Hästhantering för 3 månader sen köpte jag ett 4årigt halvblod som då varit i Sverige i 5 dagar. kommer från Lettland. försäljningsstallet erbjöd sig...
Svar
10
· Visningar
1 949
Senast: Snowball
·
A
Ridning Hej det är så att jag har precis flyttat till Nancy, Frankrike. Jag har ridit o tävlat hela mitt liv och skulle gärna vilja fortsätta...
Svar
1
· Visningar
756
Senast: true_blue
·
S
Hästhantering Jag har ett kallblodssto som är jättesnäll. Hon är gammal nu men skulle ändå vilja försöka lära henne backa. Har haft henne i 10 år och...
Svar
8
· Visningar
1 906
Senast: sirpa40
·
K
Ridning Hej Imorgon ska jag provrida för första gången i mitt liv och jag behöver tips och råd. Vad ska jag ställa för frågor och vad ska...
Svar
12
· Visningar
4 739
Senast: katitzi_sassa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama