Sv: Hur går det för era -05'or #9
Men Fille gjorde de iaf det, när Fille hade vänt 3 ggr så sa jag till, och han var tvungen att rätta sig efter det, och sen höll han sig bakom och då stannade inte Fille en enda gång. Han gjorde likdant med de andra hästarna som jag såg, men fick där den önskade effekten.
Om han gjorde annorlunda med din häst vet jag inte eftersom jag inte var där då.
Men nu har ju kimbi löshoppat oändligt mkt mer än någon av mina hästar, så att ha henne som exempel brevid är nog inte riktigt rätt.
Detta var som sagt, första gången för Pselma så givetvis vet hon inte vad hon ska göra över hindret och kan ju då inte heller "suga mot hindret". Ska vi jämföra hennes prestation med en häst som dels är förberedd inför 3 årstest med löshoppning och sedan även hoppad en hel del uppsuttet så tycker jag nog att det känns lite orättvist.
Anni, jag tror snarare att det var hästen utanför som stressade henne, för jag behövde aldrig jaga runt henne, jag bara höjde spöet så sprang hon lungt vidare.
Jag tror att för bästa resultat får jag åka med henne ensam till ridhuset. Men nu är ju inte det riktigt min stil, så jag väntar nog med tills att hästarna vänjer sig vid att lämna någon i transporten eller bli lämnad i transporten.
Båda hästarna står som klockor i släpet om de är ensamma från början så det är ju bara fjanterier.
Men jag kan ju prova o se om det ger en stor skillnad, men jag måste ha någon som filmar, tycker det är så svårt att se tekniken när man själv är fokuserad på att bara få hästen ett hoppa. Jag reagerade inte på ryggen på filmen, men så är ju inte filmen helt optimal, och då lyser väl genast min okunskap igenom antar jag.
Jag vet helt ärligt inte om hon reagerar om jag viftar med bara spö, hon är så inlärd att jag inte slår henne så jag kan vifta med det hur mkt som helst utan en reaktion. Nu har jag iofs fått reaktioner efter att hon var hos den där tränaren, men det är av rädsla och de reaktionerna hade jag tänkt arbeta bort så mkt det bara går.
Har föresten ganska så precis fått bort hennes rollkur tendenser... tog bara 9 månader, tack så mkt
tränare.
Så nu kan vi faktiskt arbeta, inte bara kämpa som ett svin för att få hästen att inte hålla näsan vid bogen.