Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Träning Det är så att ägaren till min fd sköthäst kontaktade mig och undrade om jag ville pyssla om och rida/köra in en 2årig nordsvensk som...
Svar
16
· Visningar
2 628
Senast: llovisaa
·
F
Träning Hej! Nu har jag blivit ombedd att rida en omusklad, fet häst som är riktigt hård i munnen. Hon drar och lyssnar inte på hjälper är het...
Svar
8
· Visningar
1 307
Senast: Lavinia
·
W
Hästhantering Någon som har erfarenhet av att ställa en matvaktande häst på fri tillgång på hö med andra hästar? Alltså en höbal inne i hagen. Lugnade...
Svar
7
· Visningar
1 939
Senast: worthless
·
S
Ridning Hej:) Har en liten fråga bara. När ni rider barbacka, rider ni lätt eller sitter ni ner i traven då?:)
2
Svar
20
· Visningar
2 052
Senast: Buck
·
B
Hästhantering Hej har en unghäst som smiter ur boxen så fort han får chansen. Vet ej vad jag ska göra åt detta. Står man lite i vägen så pressar han...
2
Svar
25
· Visningar
2 757
Senast: Equilina
·
N
Hästhantering Jag har köpt en häst för 3 månader sedan, en ung snäll häst. Men på dom senaste dagarna i stallet så "knuffar" han mig i stallet med...
Svar
18
· Visningar
4 749
Senast: Moneypenny
·
C
Träning Måste bara dela med mig av detta klipp som jag snubblade över på svt.play. Det är en clinic med Eamon Hickey när han rider in en...
2
Svar
30
· Visningar
9 506
M
Träning Hejsan allihopa. Det är såhär, att jag har ett problem och hade varit så grymt tacksam om någon hade kunnat hjälpa mig med råd osv...
Svar
5
· Visningar
1 641
D
Träning Min häst tar jätte fina långa steg i skritten med lång övertramp med sedan i traven kortar han bakbenen jätte mycket och får inte med...
Svar
6
· Visningar
1 355
Senast: Diler
·
Hästhantering Har en unghäst på 5 år. Igår när vi var ute och red kom det 7 st Motorcyklar bakifrån, hästen får panik och travar i väg/ sprätter/...
Svar
10
· Visningar
1 295
Senast: Sar
·
Träning Min häst e lite knasig att rida. Ena dagen kan han vara lat, andra dagar jättevillig att arbeta, o andra dagar kanonpigg, huvudet upp...
Svar
9
· Visningar
5 156
Senast: Arwyn
·
Ridning Ni kanske sett mitt tidigare inlägg om en protesterande ridtravare. Det problemet är löst:) Nu till ett nytt dilemma. Kan börja...
Svar
2
· Visningar
966
Senast: Anyo
·
B
Ridning Ni som har unghästar kan ni svara på detta. Vi fick hem vår nya häst en 5 åring för ca 1 vecka sen. Allt har gått jättebra tills igår...
Svar
18
· Visningar
2 511
Senast: Zephira
·
E
Ridning Hejsan! Har precis börjat rida igen efter 6 månaders uppehåll :) har fått möjligheten att rida en kompis häst några dagar i veckan...
Svar
6
· Visningar
1 269
Senast: Pruffen
·
M
Hästhantering Hejsan!:D Tänkte kolla om det är någon som har en pallplint(last pall) med golv? Hästen ska kunna stå på plinten, hur tjockt måste...
Svar
1
· Visningar
896
Senast: Fozzie
·
Träning Nu har jag läst ett, för mig, nytt begrepp - "lilla snurren". Så jag gör en ny tråd om detta istället för att lusa ner en annan tråd ;)...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 699
Senast: flashlight
·
Ridning Skall nu sätta igång min 3 åring efter sommmar vila. hon har alltså gått i hage sen 3års testet . Så har ni några bra övningar ? Ganska...
Svar
6
· Visningar
1 030
Senast: Anyo
·
Hästhantering Har en kompis vars 5-årige halvblod har börjat backa mycket då han protestetar mot att gå framåt (vill inte gå åt ett visst håll av...
7 8 9
Svar
175
· Visningar
28 099
Senast: axel
·
Hästhantering Hej jag har några små frågor som jag är nyfikna på, hur ni gör med era unghästar. :) Jag vill få mer inspiration och mer lärdom, är...
Svar
14
· Visningar
2 625
Senast: Twihard
·
Q
Ridning Jag vet inte om vilken tråd det här inlägget ska ligga under, ridning, avel, hästmänniska.... Titta noga. Det är inte bara...
Svar
14
· Visningar
1 802
Senast: älgen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama