Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Hade ut vet att kolla tänderna på min olycka i veckan våran vet är grymt noggran, kunnig och bra på att informera på "ren svenska" vad...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 192
Senast: Whoever
·
Träning Tkr en del börjar hemskt tidigt med sina unghästar :O Redan nu liksom? Jag börjar inte med mina för ens januari februari :S Hur gör ni?
2
Svar
35
· Visningar
6 224
Senast: Skrutt
·
Ridning fredagsfundering. Vad vill man uppnå? Hästen tar stöd av tygeln= vilar sitt huvud? tar balans mha stödet? hästen använder bakdelen...
Svar
10
· Visningar
3 819
Senast: em-pirre
·
H
  • Låst
Träning Tjena! Mitt drömjobb är att utbilda ungponnyer till olika tester och för tävling givetvis. Min fråga är nu: Jag är ganska lång. Hur...
Svar
1
· Visningar
796
Senast: Elizette
·
Träning Jag får snart hem en 3 åring som är insutten men inte inriden. Funderar nu på om det är en dum idé att rida in hästen till stor del...
Svar
15
· Visningar
2 329
Senast: Nomina
·
Träning jag har en ponny som är född 2005 och har fyllt år i år och jag rider henne varannan dag på måndag-fredag sen lördag och söndag i en...
Svar
9
· Visningar
1 574
Senast: Vision
·
Ridning Min gamla dam är rädd för lukten av vildsvin. Hon stressar upp sig, blir svettig och taktar och går och blåser. Detta händer bara i...
Svar
7
· Visningar
1 072
Senast: Seabaz
·
S
Ridning Ni som har två hästar (eller flera), hur lägger ni upp er ridning? Rider ni båda hästarna varje dag, eller en varannan dag, eller hur...
Svar
16
· Visningar
2 366
M
Träning Jag har en häst som spänner sig väldigt lätt, speciellt på tävlingar. Man ser det inte så tydligt att hon just blir spänd, men trycket...
Svar
14
· Visningar
1 427
Senast: MinAthos
·
Hästhantering Jag har en islandshäst valack och ett shettis sto och för 2 veckor sedan så köpte jag en till islandsvalack.Alla har gått bra i hop...
Svar
9
· Visningar
3 463
Senast: mackan
·
P
Ridning Har varit medryttare på en fjording i ca 6 månader, tanken var att jag skulle jobba upp kondis och muskulatur på hästen, vilket jag...
Svar
8
· Visningar
6 101
Senast: MaRomer
·
B
Träning Usch och fy och väldigt många fula svordomar! Jag har gått och blivit rädd för min häst! :( Jag har haft hästen i ett par år, och det...
2
Svar
23
· Visningar
9 591
Senast: vikkanpikkan
·
G
Hästhantering Hej! Jag köpte vid årsskiftet en 10-årig fullblodsvalack, galopptränad och -tävlad som unghäst men omskolad till mycket fin ridhäst...
Svar
6
· Visningar
1 568
Senast: Lager
·
Ridning Började i våras testa på den akademiska läran lite smått och fastnade direkt. Min häst älskade detta och jag kände mig också väldigt...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 176
Senast: Hedwig02
·
Ridning Ja, jag blir inte klok på alla olika typer av träningsscheman jag gjort under årens gång! Hur jag än vänder och vrider på saker och ting...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
10 673
Senast: Santoxen
·
E
Hästhantering Jag skulle vilja ha andras synpunkter och idéer för att lära min häst longeras på lina! Varför jag vill att hon ska kunna det är därför...
Svar
12
· Visningar
2 173
Senast: Elisabethh
·
Ridning Har fått problem med min ena donna... För ca ett år sedan, i samband med att hon sattes igång efter sin mammaledighet, började hon få...
Svar
11
· Visningar
1 418
Senast: Nyrelski
·
Hästhantering Förra veckan hoppade min häst över bommen i transporten för andra gången i sitt liv, denna gången gick det så pass illa att brandkåren...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
19 500
Senast: Gazque
·
E
Hästhantering Jag är en av många som anser att bett skadar hästen (finns ex förklaringar på effects of the bit på youtube). Det vita skummet som...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
10 234
Senast: Brun
·
J
Ridning Hej, Jag har ett problem: Jag en gammal knäskada : löparknä som alltid ger sig tillkänna efter hoppningen. samma med vristerna jätte...
Svar
6
· Visningar
1 724
Senast: Inka-90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama