Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men då är det ju jätteenkelt. Skippa femåringen som blir utsliten så kan i alla fall du ha gott samvete och rid bara sjuåringen.
när jag hade mina 4 åringar försökte jag få så mycket folk som möjligt att rida dom så dom skulle vänja sig.. Det är väl jättebra att många olika rider honom.. Tänk själv o sälja hästen när den är 8-9 tex och det bara vart en ryttare som ridit hästen.. Van med endast den ryttaren och alla ryttare har något "fel" tex, sitter lite snett, har ena benet längre bak osv.. Det skulle ju aldrig gå o sälja en sån häst.
Men en hel del finnar kan svenska skapligt.
Som jag till exempel
Önskar fler tänkte som du. Har varit med om och hört om hästar som i stort sett bara ridits av en person. Blir problem om denne blir sjuk eller behöver hjälp av annan anledning. Är hästen väldigt svårriden kan man nog hitta någon duktig som kan rida någon gång bara för sakens skull.
det där tycker jag bara är bull shit. Är hästen ordentligt riden/utbildad av en person så är det inga problem att sätta upp andra personer i ett senare skede. Det är snarare tvärtom med unghästar - bättre att befästa grunderna först och vänja in vid olika ryttare sen, anser jag.