Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Vad har ni för uppfattning om "trenden" för AR? Jag menar inte hur AR utvecklats över åren (även om det är en intressant fråga i sig)...
Svar
14
· Visningar
1 757
Senast: walkyria
·
Hästhantering Jag har ett fullblod på elva år. Han har helt plötsligt blivit rädd för att ha täcke på sig (vilket han aldrig har varit innan) När han...
Svar
8
· Visningar
1 490
Senast: phie
·
Ridning Jag har en 4 årig travare som är under inridning. Han är riden i knappt 2 månader, men allting har funkat kanon och flutit på, förutom...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 883
Senast: jay
·
Träning I vilken ålder anser ni/har ni lärt er att man ska/rider in dessa raser: -Halvblod(hoppning/dressyr kanske är olika?) -Fullblod...
2
Svar
25
· Visningar
4 391
Senast: Gullan86
·
M
Hästhantering Hej! Jag har ett sto som går i en hage tillsammans med tre andra hästar. Problemet är att jag inte kan få in henne. Hon låter varken mig...
Svar
18
· Visningar
1 972
Senast: kallis55
·
K
  • Låst
Hästhantering Hej alla på buke! Jag undrar på om ni vet några bra horsemanship övningar? Jag vet att horsemanship är ett "levnadssätt" till sin häst...
Svar
1
· Visningar
1 124
Senast: IngelaH
·
P
Träning Hej! Jag gillar inte barn och jag är urusel på att lära ut, men ändå har jag tagit uppdraget att lära min grannes sexåriga dotter att...
Svar
5
· Visningar
8 490
Senast: pavement
·
N
  • Låst
Hästhantering Hejsan! Hur mycket ger ni för er foderhäst i månaden? Vad har ni för häst/hästar Matkostnad, hovis, stallhyra, m,m Tacksam för...
Svar
1
· Visningar
843
·
F
Ridning Jag har en c-ponny som vid hoppning ibland stressar upp sig utan andlednig. Det händer väldigt ofta att han stressar här hemma men det...
Svar
4
· Visningar
981
Senast: fooxy
·
Ridning Finns en häst i stallet som jag rider lite då och då. Problemet är att hon nockar ryttarna. Även med martingal. Hon kastar huvudet uppåt...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 069
Senast: Remix
·
M
Hästhantering Heej, jag har just tagit en häst på foder, och han är jätte skygg och svår fångad i hagen, men bara han ser att de inte finns nån annan...
Svar
1
· Visningar
757
Senast: Nomina
·
Hästhantering Min häst lastar sig själv, har aldrig varit några problem. Idag skulle vi till hästtandläkaren och jag är LIVRÄDD för...
Svar
5
· Visningar
1 081
Senast: phie
·
Hästhantering Hej. Jag har ett problem. Ett väldigt stort problem. När jag ska ta in min ponny. Då går det bra heela vägen tills vi ska gå in i...
2
Svar
33
· Visningar
3 584
Senast: MorAnna
·
  • Låst
Träning Funderar på att hitta någon som vill rida min kära häst. Eller funderar, jag behöver hjälp pga tidsbrist. Och varför inte slå 2 flugor i...
Svar
1
· Visningar
839
·
S
Hästhantering Hej! Vill ha åsikter om utevistelse för fullblod. Har själv en arab han är ute dygnet runt än så länge med täcke sen har dom skogsdunge...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
8 652
Senast: Skogstroll
·
Träning Har en 15 årig ponnytravare (russ) som har haft en del problem med ryggen, detta är nu mycket bättre då hon regelbundet får massage och...
Svar
1
· Visningar
1 072
Senast: Vita_N_6520
·
Hästhantering Hej! Nyinköpt ponny, 6 år. Trevlig prick med vanligvis lugnt temperament, lite bufflig men det tränar vi snart bort hoppas vi:) Men...
Svar
8
· Visningar
2 837
Ridning Är på väg att köpa en äldre häst (17 år) som tävlats i hoppning mest. Inte toktävlats, men har kanske runt 10-15 starter per år i...
Svar
16
· Visningar
2 567
Senast: angelwings
·
P
Hästhantering är det någon som skulle kunna ge mig lite tips ang longering?
Svar
12
· Visningar
1 398
Senast: qrumelur
·
Ridning Hue förbereder man en häst bäst för sin första tävling och hur tycker ni man ska göra på hästens första tävlings dag? Kul om man fick...
Svar
5
· Visningar
1 206
Senast: wcsa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama