Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Är nyfiken på när ni börjar stalla in era hästar? Har ni några speciella riktlinjer som ni går efter? Det börjar nämligen grymtas i...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
16 615
Senast: elarn
·
P
Hästhantering jag tänkte fråga runt lite vad ni har för kräm i er stängsel tråd. min mini shettis gick iväg på en liten promenad-gått under...
Svar
1
· Visningar
2 128
Senast: Tyson05
·
Ridning Hej! jag har nu haft min ridtravarherre i snart två år han är 11år och varit ridtravare halva sitt liv och travtävlats 5år. jag har...
Svar
8
· Visningar
1 233
Senast: timme
·
D
Träning Jag har ett jätte stort problem med min häst.. När man rider honom MÅSTE man verkligen ha med ytterskänkel och yttertygel extra mycket...
Svar
3
· Visningar
1 147
Senast: Mirre
·
Träning Rider för dressyr tränare 1-2ggr/ vecka och jag har problem! Min häst ser ut att arbeta i korrekt form men jag får inte med ryggen när...
Svar
6
· Visningar
1 325
Senast: Mirre
·
Ridning Var och kikade på hopptävlingar (ponny) idag och gjorde en iakttagelse.. När en ponny vägrat tog de allra flesta av ryttarna inte och...
2
Svar
31
· Visningar
3 359
Senast: Skogstokig
·
Ridning Nu drar ju älgjakten igång... Hur gör ni, är ni extra försiktiga när ni är ute i skogen och rider? Jag är lite nojjig, här kring mig...
2 3
Svar
55
· Visningar
8 951
Senast: Ilini
·
Hästhantering Jag har en flock på tre hästar, två ston och en valack. Mitt ena sto är 5 år och har ett taskigt förflutet som spökar en del. Hon är...
Svar
8
· Visningar
1 642
Senast: gadriel
·
Q
  • Låst
Ridning Kan man använda vanligt tränsbett för att formge hästen istället för stång? eller "måste " man ha stång?
10 11 12
Svar
223
· Visningar
20 172
Senast: Immer
·
Hästhantering Är det lagligt att ha sina hästar på box 24 timmar om dygnet,om man kan anmäla vart vänder man sig?
Svar
13
· Visningar
1 659
·
C
Träning Jag har en underbar liten arab :) Jag har jobbat mycket med att få honom att ta stöd på bettet! Har gjort hundratals övergångar skritt...
Svar
7
· Visningar
2 167
·
Hästhantering I stallet har jag haft en diskussion med två andra stallgäster om hästhantering i allmänhet och "special-metoder" i synnerhet om man...
2
Svar
36
· Visningar
3 656
Träning Svårt att förklara. Men min 5 åring (fullblod. ) är otroligt fin i traven & galoppen. Jobbar i en bra & stabil form. Han har alltid haft...
Svar
4
· Visningar
1 323
Senast: flashlight
·
Hästhantering Har ett 3-årigt sto som är lite fräck... Vet inte hur jag skall gå vidare.... Hon är hanterad sedan hon var liten, dvs borstad...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 288
Senast: Mia_R
·
Ridning Funderar på att gå en kurs i Centrerad ridning. Problemet är att jag inte riktigt vet vad jag kan förvänta mig. Hur fungerar det? Vad...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 980
Senast: Blomskan
·
Ridning Det är såhär att ett par riktigt kunniga tjejer provred min dam och sedan förklarade hur jag skulle rida eftersom jag är ganska ny inom...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
14 327
Senast: map
·
Hästhantering Hur gör ni för att lära föl/unghästar att stå uppbunda? När började ni träna på det? Ålder på hästen alltså;)
Svar
18
· Visningar
2 684
E
Ridning Hello:) Har en tjej som är 10 år som rider för mig på min häst 2ggr i veckan . Hon kan skritta, trava, galoppera och rygga typ ...
Svar
2
· Visningar
1 140
Senast: ZorroLouise
·
I
Ridning Hej alla kunniga hästfantaster som är villiga att hjälpa en liten nybörjare med en fråga! Jag har ridit på ridskola sen i våras, och...
Svar
5
· Visningar
1 348
·
Z
Träning Det har hänt en jättekonstig sak. Som bara kom utan förvarning! jag har alltid varit rätt modig av mig gällande ridning osv. Men nu helt...
Svar
13
· Visningar
1 933
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Kemnevall sadel
  • Ny sits