Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Jag har reagerat över hur folk uppskattar hur hårt deras hästar tränas på sistonde. Många som rider hästen lätt 30min - 1 timme/dag...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 715
Senast: mackan
·
S
Hästhantering Jag har en fråga , jag har en ny häst sedan snart 3 månader , en jättehärlig och snäll häst ...inriden i sommras och är lugn och trevlig...
Svar
19
· Visningar
2 148
Senast: sofia26
·
Q
Träning Nå, vad tycker ni, är den här hästen framtung? eller är den välbalanserad och bär sig själv med största tyngden på bakdelen...
Svar
13
· Visningar
2 264
Senast: REIN
·
Hästhantering Min lilla pålle tycker INTE om att åka transport. Hon sparkar i väggen. Inte några små fjuttiga sparkar utan rejäla slag! Grannarna hör...
Svar
9
· Visningar
1 337
Senast: Popcorn
·
M
Träning Vad kan man lära sin pillemariska häst för skojiga trick när huvudet är alldeles fyllt av bus och myror? Han är minst sagt mycket...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
37 134
Senast: YorkWann
·
Ridning Det är så att min medryttar ponny har fått en ny sadel. (tror den kanske är begagnad så inte NY ) Den är en syntet sadel av märket...
Svar
11
· Visningar
1 435
Senast: tuaphua
·
K
Hästhantering När börjar nu hantera era föl? Leda i grimma, kratsa hovar, täcken osv?
2
Svar
25
· Visningar
2 859
Senast: Donnaline
·
L
Träning Hej, jag har ett lettiskt halvblod som är 3 år. Riden i skritt, trav och galopp. Rider henne 4 gånger i veckan i skogen och 1 gång i...
Svar
15
· Visningar
5 400
Senast: Pad
·
E
Ridning Min häst är under igångsättning efter att ha gått omkull och haft sönder massa muskler i somras. Vi har fått ett igångsättningsprogram...
Svar
3
· Visningar
1 283
Senast: mackan
·
Ridning Vet att ämnet vart uppe förut men...det är ju alltid aktuellt så :D Hur gör ni halvhalter? Skiljer sig era halvhalter beroende på...
8 9 10
Svar
190
· Visningar
18 467
H
Träning Är era hästar på olika humör beroende på vädret? Den hästen jag har på halvfoder är en riktig väderhäst. Är det soligt och vindstilla är...
2
Svar
20
· Visningar
3 363
Senast: Forssberg83
·
A
Hästhantering Hej! Finns det någon som har något enastående tips på hur man ska ta sig till när man har en häst som bokstavligt talat är livrädd...
2
Svar
37
· Visningar
4 200
Senast: annnaa
·
Hästhantering Någon som har några idéer om hur man kan "leka med sitt föl? Har en hingst född i sommar som jag vardagligen hanterar, dels för att...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
9 987
3
Ridning Jag har innan jag flyttade till andra sidan Sverige för att studera, ridit väldigt intensivt i ett antal år och rider därför relativt...
Svar
15
· Visningar
1 789
Senast: ZorroLouise
·
Ridning Rider ett sto på 19år. Pigg och fräsch förutom oräknerligt antal överben och blessyrer. Damen är en e: Amiral ue: Hertigen. Låt er dock...
Svar
5
· Visningar
1 121
Senast: Ilini
·
Hästhantering Hej alla hoppas någon kan hjälpa mig. Jag befinner mig för tillfället i Colorado, USA. När jag om ett år ska åka hem så ska jag...
Svar
4
· Visningar
2 531
Ridning Jag har precis börjat sätta igång ett fullblod, 8 år som har tränats för galopp men aldrig funkade på banan utan bara skenade och sedan...
Svar
14
· Visningar
2 444
Hästhantering Hej alla! Vi har ju nyligen flyttat lilla häst och nu i dagarna har det uppdagats ett mindre problem. Lillhästen bor numera på...
Svar
8
· Visningar
1 339
Senast: Lavinia
·
L
  • Låst
Ridning Hejsan. Jag har hört att tömkörning är ett bra sätt att bygga muskler på sin häst. Håller ni också med om detta? sedan undrar jag vad...
Svar
2
· Visningar
942
Senast: Loppan97
·
Träning Hejsan! Är ny här på fourmet och hoppas att ni ev kan hjälpa mig lite! Jag har efter 3 års uppehåll tagit upp ridningen igen och...
Svar
9
· Visningar
1 265

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka