Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Hej! Min lilla stjärna är vad jag skulle betrakta som en fjolla. När jag är med kan hon vara ganska tuff och ridmässigt finns inga...
2
Svar
27
· Visningar
2 989
Senast: Lavinia
·
E
Träning Jag har blivit medryttare på ett 5årigt sto, ägaren hade inte riktigt tid och jag rider i princip själv på henne. Hon reds in förra...
Svar
13
· Visningar
1 499
Senast: SofaijaHhh
·
L
Träning Jag har börjat hålla lektioner för barn i olika åldrar! de som är lite älder runt 14-15 som rider de "stora ponnysarna" har jag inga...
Svar
1
· Visningar
1 310
Senast: aidilutt
·
A
Ridning Hejsan Jag har varit och provridit en häst och så har jag varit med när hon blir löshoppad en gång. Ägaren är mest intresserad av...
Svar
8
· Visningar
1 837
Senast: Axelsson91
·
Svar
1 111
· Visningar
77 370
Senast: IngelaH
·
Träning Apropå våra trådar om händer och mun och sits osv.... - Finns det något berättigande för att först med våld tvinga hästen att gå i...
2
Svar
24
· Visningar
3 246
Senast: bigganl
·
H
Hästhantering Hej, ni som läser den här tråden:). Jag har ett tips och det är att då och då ta promenader med hästen. Min förra sköthäst som var lite...
2
Svar
26
· Visningar
3 869
Senast: Tiger06
·
Ridning Hur hittar med alla dessa Hubertusjakter, finns det någon sida där man kan hitta de som går i Skåne. Skulle vilja titta på en sådan...
Svar
1
· Visningar
947
Senast: Leoni
·
E
Träning Behöver hjälp med.. Ja, det som står i rubriken. Jag rider ett fullblod på 19 år några dagar i veckan. Rider mest dressyr men ibland...
Svar
4
· Visningar
1 222
Senast: cahs
·
A
Hästhantering Jag skulle behöva ha lite hjälp med min ponny som är utlånad på foder som sällskap-lättare ridning. Jag har själv ägt honom i 5 år...
2
Svar
21
· Visningar
2 735
Senast: Soofia
·
E
Träning Jag var dum jag vet, som lärde min B-ponny stegra på kommando. Började med att han blev rädd för saker som låg på gården, reste sig...
Svar
19
· Visningar
4 075
Senast: Vita_N_6520
·
Hästhantering Jag har tagit ett sto på foder, Björk, 8 år gammal. Inte gjort något (förutom haft ett föl) fram till hon var 7 år, sen inriden...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 429
Senast: Tussilago
·
Träning Så här är det, har en 5 åring som gärna testar gränserna och är lite osäker. I går när jag var och red i ridhuset var där flera...
Svar
9
· Visningar
1 561
M
Hästhantering Idag när vi skull köra våran shettis stegrade hon först lite lätt å vi mana på henne framåt men då stegra hon igen å gick omkull... Hon...
Svar
7
· Visningar
1 438
Senast: Mantasmatte
·
Hästhantering Jag har en häst som är hur snäll som helst att lasta, går in direkt, men som inte går att lasta ur?! :confused: Har lyckats låna min...
2
Svar
35
· Visningar
3 318
Senast: Jozelle
·
Ridning Jag ska vara med på en ar-kurs snart! Jag rider "vanlig" dressyr, det blir första ar-kursen:bump:. Kommer vi vara totalt felplacerade i...
Svar
11
· Visningar
1 612
Senast: bigganl
·
C
Hästhantering Hallå! Vi ska ta hem ett föl (ca 7 månder gammalt) och kan tyvärr inte hämta henne själva. Finns det transportfirmor som kör så unga...
Svar
2
· Visningar
858
Senast: Cozmoz
·
Hästhantering Jag vet att shettisar växer rätt långsamt, men kan man börja köra in en 2-årig shettis? Eller är det för tidigt? /Lizzie
Svar
11
· Visningar
2 628
Senast: kol
·
Hästhantering Nu får jag tacka gudarna att det inte är tvärsom ;) Men jag försöker komma underfund med varför han är så bråkig tex i stallgången...
Svar
18
· Visningar
2 062
Senast: Syrpa
·
H
Hästhantering hej jag skulle bara vilja ha lite råd vad ni tycker . jag sålde en häst för en månads sen som var helt lugn och inte hade några...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 895
Senast: hgfy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård