Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

E
Ridning Vet inte om tråden hamnade rätt nu, men annars kanske en snäll moderator kan flytta :) Jag har en D-ponny som älskar att komma iväg...
Svar
4
· Visningar
1 034
Senast: Andorra
·
Träning Lilla loppan har kommit i trotsåldern, och det är en PINA! Hon går som en klocka på banan, hur underbar som helst. MEN Hon beter...
Svar
17
· Visningar
3 047
Senast: Ramona
·
L
Hästhantering Hej vi köpte för ett halv år sedan en shetlands ponny som sällskap till våran VBL-valack, Ponnyn är i dag 1 1/2 år och han hanteras...
Svar
16
· Visningar
1 949
Senast: Luff
·
Hästhantering Egentligen borde kanske det här väl ligga under "Gubbhantering" men eftersom det inte finns nåt sånt forum chansar jag och lägger det...
2
Svar
27
· Visningar
2 769
Senast: Youmeoh
·
Ridning Hur är det på era klubbar när det gäller att anmäla sig till olika träningar, specificeras det vilka förkrav som gäller för resp...
Svar
10
· Visningar
1 240
Senast: Asa_S
·
  • Låst
Ridning Vad är att föredra, att rida hästen kraftigt över handen eller låta den gå låg i nacken med nosen en bit bakom lod? Pållen min har...
11 12 13
Svar
240
· Visningar
31 443
Senast: Immer
·
S
Träning Hjälp! Jag har råkat få en hingst på 18 år. Väldigt snäll men jag har 2 ston. Kan en kastrering hjälpa honnom att få stanna hos mig...
Svar
15
· Visningar
1 947
Senast: EmblaAsk
·
Ridning Finnes det et sted i Sverige man kan lære seg det? Det er vel ikke tillatt å nevne noen her, men vet du om det er noe poeng å lete...
Svar
9
· Visningar
1 171
Senast: Rosett
·
O
Hästhantering Vad har ni ute till era hästar som dom dricker vatten i? En hink är ju för lite och man får fylla hela tiden. Det mesta i plast fryser...
2
Svar
26
· Visningar
2 781
Senast: B070715
·
N
Hästhantering Hej, jag har ett litet problem med min medryttarhäst! Tänkte att jag kanske skulle kunna få lite bra tips här :) Jo, när man rider ut...
Svar
8
· Visningar
2 154
Senast: Lihna
·
M
Hästhantering Många som har häst pratar om att de inte mockar på vintern utan har en bädd. vad innebär det och hur sköts det :confused:
Svar
9
· Visningar
4 212
Senast: neres
·
Hästhantering Hej! Tänkte att jag skulle söka efter lite goda råd utöver det jag får i min "vanliga bekantskapskrets" så jag slänger in ett inlägg...
Svar
6
· Visningar
1 239
Senast: dotzie
·
Träning Ja som rubriken lyder, vilket väljer man? En kompis ställde frågan då hon blivit rekommenderad att använda under korta tömkörningspass...
Svar
13
· Visningar
4 105
P
Träning Äsch. Vet inte om den här tråden hamnar rätt nu. Men iaf. En kompis till mig har nyligen blivit ridfrälst och vill nu ha en ridponny...
Svar
11
· Visningar
1 905
Senast: Popkorn
·
M
Ridning eller något liknande... Har haft honom i ca två år och ridningen har under den här tiden gått framåt på ett positivt sätt. Han har satt...
Svar
17
· Visningar
2 767
Senast: REIN
·
Hästhantering Har ni kastrerat era-09 än? Hur brukar energin förändras efteråt. Vad är era erfarenheter?
Svar
4
· Visningar
993
Senast: Sickan
·
Hästhantering Jag ska flytta min häst till ett nytt stall i slutet av augusti. Jag har bara haft henne denna sommaren, och hon går på bete. Vad...
Svar
19
· Visningar
6 423
Senast: pussilipuss
·
M
Ridning Läste den tråden om olyckor och det var en som skrev att hon hade suttit kvar på en skenande häst tills dom gick omkull och hon skadade...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 811
Senast: Lager
·
A
Träning Hur förklarar man på ett logiskt sätt varför man ska rida lätt och sitta på rätt sittben? Jag har hört några olika varianter med både...
Svar
6
· Visningar
2 059
N
Hästhantering Hej! Jag har haft häst hela mitt liv, och utbildat mig på Wången och Strömsholm bland annat. Har självklart unghästvana och är...
Svar
2
· Visningar
1 001

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka