Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Hej! Jag har verkligen ett ovanligt problem...jag håller på att träna en treåring nu, men han vägrar att longeras. Han bara vänder på...
2
Svar
20
· Visningar
6 781
Senast: Bewildered
·
Träning Hej! Jag funderar lite kring min fjordingkille. Nu ska vi se om jag lyckas förklara. Han har tendenser att för stark men fungerar...
Svar
8
· Visningar
1 731
Ridning Jag har haft uppehåll länge och vill komma igång med ridningen igen och är då främst intresserad av AR. Kruxet är ju att jag ännu inte...
Svar
10
· Visningar
1 420
Hästhantering Dum fråga kanske, men jag vill gärna höra era åsikter om att ha med sig godis (dvs äpplen osv) ut i hagen när man ska ta in hästen! Ok...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 423
Senast: Laguna
·
S
Hästhantering Vi har ett 8 årigt ardennersto som är dräktig, som går tillsammans med sitt föl som är 1.5 år. Dom har gått här på gården själva och ej...
Svar
2
· Visningar
1 070
Träning Ni som är lite mer insatta i Parellis game, kan ni svara på ett par funderingar jag har så blir jag väldigt glad. I helgen såg jag en...
Svar
15
· Visningar
1 620
Senast: earthborn
·
I
Ridning hej! har en häst som lyfter högre med ena frambenet än med det andra.. är det då det ena bakbenet som är svagt då? i och med att skjutet...
Svar
6
· Visningar
1 227
Senast: SofaijaHhh
·
T
Träning till er som har medryttare/halvfodervärd på eran häst! hur svårt är det att få tag i medryttare? vart fick ni tag i eran medryttare...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 463
Senast: mickan86
·
Hästhantering Eller jo, lyfter gör han men det går inte att hålla det uppe länge nog för att hinna kratsa, än mindre verka. Han rycker det åt sig och...
Svar
10
· Visningar
2 534
Senast: Luna10
·
Hästhantering Hej! Min lilla stjärna är vad jag skulle betrakta som en fjolla. När jag är med kan hon vara ganska tuff och ridmässigt finns inga...
2
Svar
27
· Visningar
2 986
Senast: Lavinia
·
E
Träning Jag har blivit medryttare på ett 5årigt sto, ägaren hade inte riktigt tid och jag rider i princip själv på henne. Hon reds in förra...
Svar
13
· Visningar
1 498
Senast: SofaijaHhh
·
L
Träning Jag har börjat hålla lektioner för barn i olika åldrar! de som är lite älder runt 14-15 som rider de "stora ponnysarna" har jag inga...
Svar
1
· Visningar
1 309
Senast: aidilutt
·
A
Ridning Hejsan Jag har varit och provridit en häst och så har jag varit med när hon blir löshoppad en gång. Ägaren är mest intresserad av...
Svar
8
· Visningar
1 837
Senast: Axelsson91
·
Svar
1 111
· Visningar
77 334
Senast: IngelaH
·
Träning Apropå våra trådar om händer och mun och sits osv.... - Finns det något berättigande för att först med våld tvinga hästen att gå i...
2
Svar
24
· Visningar
3 244
Senast: bigganl
·
H
Hästhantering Hej, ni som läser den här tråden:). Jag har ett tips och det är att då och då ta promenader med hästen. Min förra sköthäst som var lite...
2
Svar
26
· Visningar
3 848
Senast: Tiger06
·
Ridning Hur hittar med alla dessa Hubertusjakter, finns det någon sida där man kan hitta de som går i Skåne. Skulle vilja titta på en sådan...
Svar
1
· Visningar
947
Senast: Leoni
·
E
Träning Behöver hjälp med.. Ja, det som står i rubriken. Jag rider ett fullblod på 19 år några dagar i veckan. Rider mest dressyr men ibland...
Svar
4
· Visningar
1 221
Senast: cahs
·
A
Hästhantering Jag skulle behöva ha lite hjälp med min ponny som är utlånad på foder som sällskap-lättare ridning. Jag har själv ägt honom i 5 år...
2
Svar
21
· Visningar
2 732
Senast: Soofia
·
E
Träning Jag var dum jag vet, som lärde min B-ponny stegra på kommando. Började med att han blev rädd för saker som låg på gården, reste sig...
Svar
19
· Visningar
4 052
Senast: Vita_N_6520
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama