Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning (Mod: Jag vet att jag postat denna i western tidigare, men postar om pga. dålig respons) Olyckan är dukig på att råka ut för just...
Svar
2
· Visningar
892
A
Ridning hade hovslagaren här i förrgår o han kollade igenom min ettårings ben o kommenterade dem som "ngt korta skenor men långa kotor" vi...
Svar
3
· Visningar
1 946
Senast: anni0001
·
J
Ridning Hej! Jag är fodervärd åt en travare som gått på banan.... Nu är han pesionerad och rids istälelt. Han är riden länge men problemet är...
2
Svar
21
· Visningar
3 384
Senast: Bowman
·
Träning Hej! Jag har äntligen fått tag i två kandidater unghästutbildare till min häst inför inridningen. Dock så kom jag på mig själv att...
Svar
8
· Visningar
1 194
Senast: clyde89
·
Hästhantering Hej! Longerar unghästen jag håller på med en del, men tycker det blir så tråkigt i längden att harva omkring på en stor volt. I nya...
Svar
5
· Visningar
7 890
Senast: sthu
·
Ridning Jag brukar rida i grimma med min kuse o han lyder jätte bra. Igår provade jag en sidepull som jag hade fått. Det gick inte alls lika bra...
Svar
19
· Visningar
4 211
Senast: qrumelur
·
Hästhantering Är det ett okonventionellt sätt att lösa ett lastningsproblem eller bara dumt? Hörde om en tjej som gör det och det skulle väl vara det...
Svar
3
· Visningar
1 027
Senast: axel
·
Ridning Jag läst i någon tidning att det var bra om man hade som en topp-10 lista på ridövningar som man gillar och då kan återkomma till men...
Svar
11
· Visningar
5 016
Senast: lovehorses
·
E
Ridning Jag har provridit en häst (tävlas i distans) ett par gånger, och står i valet och kvalet om jag ska börja rida honom eller ej. Andra...
Svar
9
· Visningar
1 651
Senast: ElinJohanna
·
A
Hästhantering Hej Nu behöver jag veta bra sidor om allt som handlar om Tricktraining, allra helst på svenska, dock hittar jag själv inga bra...
Svar
1
· Visningar
983
Senast: kamomillo
·
M
Träning Jag har en häst som snart har varit riden ett år. Det har aldrig varit några problem större problem med något, förutom en sak: han...
Svar
9
· Visningar
1 405
Senast: Arwyn
·
Hästhantering Jag har två hästar och har sedan flera år (av bekvämlighetsskäl/ont om tid/minskat ridintresse) ridit en och haft en som handhäst under...
2
Svar
26
· Visningar
3 651
Senast: linlar1
·
L
Hästhantering Hej. Har en undran på hur man ska å bästa sätt bemöta en ilsken ridskolehäst, finns som sagt många sådana hästar på dem flesta...
Svar
9
· Visningar
2 504
Senast: Lager
·
Hästhantering Kan tycka att detta med att rida in sina 2 åringar nu börjar gå för långt ? Klarar man att själv rida in sin häst som 2 åring eller...
2
Svar
33
· Visningar
4 401
Senast: KungTulle
·
Hästhantering Vad finns det för risker med en unghingst som "betäcker", alltså hoppar upp på en vallack? Vad är riskerna för vallacken? För hingsten...
2
Svar
21
· Visningar
2 927
Senast: Korven
·
Y
Träning Behöver lite hjälp fårn er bukare. Ska försöka hålla mig korfattat Min häst är e. Landlord- miami springs. alltså 50 % fullblod, född...
Svar
5
· Visningar
1 429
Senast: Elaine
·
  • Låst
Ridning I den här tråden lägger vi in bilder på klassiskt/akademiskt. Försök begränsa kommentarerna, och låt tråden vara just en bildtråd.
11 12 13
Svar
245
· Visningar
62 822
Senast: _moa_
·
Hästhantering Tänkte höra vad man kan hitta på med hästen i ridhuset i "bus" och "lek" väg. Ibland känner jag att det kanske kan va skönt för damen...
2
Svar
25
· Visningar
3 652
Senast: anyberg
·
K
Träning Hejsan allihop! Idag red jag för första gången på 6 år och det kändes så bra att jag är tvungen att skriva av mig! Ridläraren sa att...
2
Svar
21
· Visningar
2 659
Senast: Tahari
·
M
Hästhantering Hej! Behöver lite tips och råd om hur man ska hantera en hingst, 4år, som har väldigt mycket kraft och vilja. Har 3ston i samma stall...
2
Svar
29
· Visningar
6 314
Senast: giffan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar