Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Jag skulle behöva en spark i arslet för att komma igång att klicker-/trickträna mina shettisar. Har letat som en galning på nätet efter...
Svar
5
· Visningar
1 217
Senast: Jamtland
·
N
Hästhantering Min häst en varmblodig travare, 18 år och sto har ingen respekt för människor i vissa situationer. När jag tar in henne själv blir hon...
Svar
12
· Visningar
1 378
Senast: NinaE-Stad
·
Ridning Ni som rider enligt något av alla de uttänkta systemen som figurerar under detta forumnamn; klassisk dressyr/AR/centreret eller...
2
Svar
38
· Visningar
4 499
Senast: Ponnytant
·
Hästhantering Hej! Jag har nyligen köpt en ettårigt arabsto. Jag har ett varmblodsvalack på 10 år sen innan. han går ihop med två ston och det är...
Svar
8
· Visningar
2 175
Senast: moon
·
Träning Jag försöker hela tiden tänka på vad jag kan träna på beroende på förutsättningarna. Det är så himla lätt att sitta och tänka på allt...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 480
Senast: bigganl
·
Träning Hur bygger man upp hästens hals muskler?:) Kroppen på hästarna vi vill jobba med är grova, musklade men det ser fel ut när halsen inte...
2
Svar
29
· Visningar
7 707
Senast: Jate Volim
·
Ridning Tycker ni att det är OK att rida utan utrustning (dvs barbacka utan träns med eller utan halsring) i ridhus tillsammans med andra? Jag...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
7 737
Ridning Stod o o kollade på en hopplektion häromveckan. Är lite rostig på det o fick lite myror när ridläraren ropade åt en elev som närmade sig...
Svar
14
· Visningar
2 649
Senast: Kaki
·
Träning Hej! Ni som har era hästar lösa i stallgången, hur gjorde ni när ni började ha dem lösa? man kan ju börja med att bara sätta fast dem i...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
7 409
Hästhantering Jag har en kallblodstravare, valack på 8år, som vi har transportproblem med och nu tänkte jag kolla runt här om det är någon som har...
Svar
17
· Visningar
1 782
Senast: Silverplats2
·
M
Träning Hej! Jag har inte ridit regelbundet på ett par år och har nu äntligen hittat medryttehäst igen. Hästen är en stor häst, ca 168cm, och...
Svar
2
· Visningar
1 258
Senast: Maowlin
·
Ridning Hej, nu kommer ett gäng dumma frågor från en vanlig dressyr ryttare med ett kallblod som är tränad i vanlig dressyr. Jag har en annons...
Svar
5
· Visningar
1 753
Hästhantering Tänkte höra om lite tips, eller erfarenheter från er med samma problem. Har ett sto som är 13 år, har haft henne i ett halvår. Hon är...
Svar
7
· Visningar
1 418
A
Ridning Jag har ett jätteambitiöst sto som jag köpte förra våren. Det är min första häst och hon är grym på alla sätt och vis. Härliga...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 671
Senast: Anikin
·
W
Träning Hej allihopa! Jag behöver lite tips och råd hur jag ska intervall träna min 8-åriga haflinger. Han är hyfsat ädel och är byggd...
Svar
6
· Visningar
3 779
Senast: jennyek
·
S
Träning Jag behöver alla tips jag kan få på alla olika sorters övningar för att kunna träna på att samla traven! :) Min häst kan i princip...
Svar
2
· Visningar
1 182
Senast: nypet
·
Ridning Nu har vi hittat hem: tömkörning! Att inte den poletten trillat ner tidigare. Min häst tycker att det är svintrist att bli...
Svar
1
· Visningar
938
Senast: Speedway
·
Träning jo vi vet ju alla att uppvärmingen är viktig!men läste en artikel i ridsport special om att framskrittningen inte behövs för vissa utan...
Svar
13
· Visningar
1 493
Senast: timme
·
Träning (Finns väl tusen trådar om detta, men jag behöver rätt specifika råd.) Hästen i fråga är ett kallblod modell grövre, går i stadig...
Svar
5
· Visningar
1 236
Hästhantering Jag har vid ett flertal gånger försökt mig på att "löslongera" pollan.. har ingen erfarenhet av löslongering sedan innan och är därför...
2
Svar
23
· Visningar
3 502
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?