Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Ridning Jag undrar hur mycket man kan hoppa med en 4-åring, eller om man en ska hoppa en sådan ung? Det var en som sa till mig att man inte...
Svar
2
· Visningar
1 059
Senast: evelinaeda
·
S
Träning Jag har en sjuårig valack som stegrar sig när vi är ute och rider när han möter något han tycker är lite läskigt. Han vänder sig snabbt...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 232
T
Hästhantering Hoppas tråden hamnat rätt. Vi ska i helgen prova en transport som vi ev ska köpa. Har insett att om hästen ska kunna tränas ordentligt i...
Svar
12
· Visningar
1 344
Senast: Thes69
·
Ridning Igår var en 12-årig tjej ute och provred min häst för att ev. bli medryttare. Hon kändes väldigt seriös och mogen för sin ålder och red...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 561
Senast: Sammet
·
E
Ridning Har fått lite bekymmer... Vägarna här hemma är fulla med is och allt är fruset och hårt, så vi kan inte göra annat än att skritta. Åkte...
Svar
4
· Visningar
1 162
Senast: mackan
·
A
Hästhantering Vi har lånat hem en häst som sällskap åt vår ponny. De går rätt bra ihop, men när de är inne i boxarna, så blir den nya hästen helt...
Svar
8
· Visningar
2 133
Senast: Lindsen
·
Ridning Hejsan alla Bukare!:idea: Jag har en del funderingar som jag hoppas ni kan hjälpa mig med. Jag har ett 18-årigt halvblodssto, som...
Svar
7
· Visningar
2 269
Senast: Nougat
·
Hästhantering Igår när jag skulle rida lektion så fick vi välja hästar, och jag valde en valack som jag tyckte såg trevlig ut. (har bara ridit där ett...
2
Svar
23
· Visningar
2 834
Senast: Lillan
·
Hästhantering Har köpt mig en jätte mysig liten shettiskille på 3år. En lugn och cool kille. Men det är ett litet problem. Han är väldigt nafsig av...
Svar
11
· Visningar
2 927
Senast: Adorno
·
Hästhantering Jag skulle behöva en spark i arslet för att komma igång att klicker-/trickträna mina shettisar. Har letat som en galning på nätet efter...
Svar
5
· Visningar
1 215
Senast: Jamtland
·
N
Hästhantering Min häst en varmblodig travare, 18 år och sto har ingen respekt för människor i vissa situationer. När jag tar in henne själv blir hon...
Svar
12
· Visningar
1 376
Senast: NinaE-Stad
·
Ridning Ni som rider enligt något av alla de uttänkta systemen som figurerar under detta forumnamn; klassisk dressyr/AR/centreret eller...
2
Svar
38
· Visningar
4 496
Senast: Ponnytant
·
Hästhantering Hej! Jag har nyligen köpt en ettårigt arabsto. Jag har ett varmblodsvalack på 10 år sen innan. han går ihop med två ston och det är...
Svar
8
· Visningar
2 161
Senast: moon
·
Träning Jag försöker hela tiden tänka på vad jag kan träna på beroende på förutsättningarna. Det är så himla lätt att sitta och tänka på allt...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 478
Senast: bigganl
·
Träning Hur bygger man upp hästens hals muskler?:) Kroppen på hästarna vi vill jobba med är grova, musklade men det ser fel ut när halsen inte...
2
Svar
29
· Visningar
7 678
Senast: Jate Volim
·
Ridning Tycker ni att det är OK att rida utan utrustning (dvs barbacka utan träns med eller utan halsring) i ridhus tillsammans med andra? Jag...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
7 735
Ridning Stod o o kollade på en hopplektion häromveckan. Är lite rostig på det o fick lite myror när ridläraren ropade åt en elev som närmade sig...
Svar
14
· Visningar
2 645
Senast: Kaki
·
Träning Hej! Ni som har era hästar lösa i stallgången, hur gjorde ni när ni började ha dem lösa? man kan ju börja med att bara sätta fast dem i...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
7 403
Hästhantering Jag har en kallblodstravare, valack på 8år, som vi har transportproblem med och nu tänkte jag kolla runt här om det är någon som har...
Svar
17
· Visningar
1 781
Senast: Silverplats2
·
M
Träning Hej! Jag har inte ridit regelbundet på ett par år och har nu äntligen hittat medryttehäst igen. Hästen är en stor häst, ca 168cm, och...
Svar
2
· Visningar
1 256
Senast: Maowlin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama