Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Hej, Jag har läst flera trådar i detta ämne men inte kommit till ngn större klarhet... Så jag gör en till. Jag köpte en islandshäst...
Svar
6
· Visningar
1 080
Senast: eszereth
·
S
Träning Ja som jag sa, behöver westernfolkets hjälp. Själv vet jag inte så mycket om western och vill gärna börja lite lätt. Mitt problem är...
Svar
2
· Visningar
877
Senast: Piraja
·
E
Hästhantering Jag hoppas någon här kan hjälpa mig. Jag har en häst (-07) som gärna kliver på transporten, Men han vägrar kliva av. Funderar på att...
Svar
4
· Visningar
899
Senast: REIN
·
Ridning ...för att nå våra mål?? Hästen är inte i så jättebra kondition och styrka ännu pga konvalescens i somras. Han har varit igång riktigt...
Svar
8
· Visningar
1 301
Senast: Piraja
·
Ridning Jag ska sätta igång min häst efter månader av vila och hade tänkt skritta nån vecka i varje fall,nu håller min häst på att hoppar...
Svar
10
· Visningar
2 842
Senast: Vita_N_6520
·
R
Hästhantering Jag vill gärna ha tips om hur jag ska bära mig åt med min häst som har blivit helt omöjlig att tränsa. Det är en halvblodsvalack, 7...
Svar
15
· Visningar
3 446
Senast: kaliber
·
Ridning Hur funkar sånt?? Jag har två ryttarföreningar i min närhet med verkligen två helt olika inriktningar och olika anledningar till varför...
Svar
6
· Visningar
1 360
Senast: Nominous
·
Hästhantering I dag kom djurambulansen och skulle ta bort mitt sto! :cry: Redan i telefonen hade jag meddelat att hon behövde lugnande då hon inte...
Svar
13
· Visningar
2 408
B
Hästhantering Hej alla bukefalare! Måste fråga vad ni som kan något tycker om denna hästhålllning; -20 grader kallt ute, inget täcke alls, varken...
Svar
6
· Visningar
1 240
Senast: milly
·
Hästhantering Hmm, märklig titel. Anyway, jag har fått ganska stora problem med en sällskapsponny jag har på foder. Jag har haft honom hos mig sedan i...
Svar
15
· Visningar
1 486
S
Ridning Någon här som utbildat ett varmblod, som tävlar hoppning med den? :laugh: Jag har aldrig varit i kontakt med ett varmblod mer än...
2 3
Svar
52
· Visningar
12 391
Senast: jay
·
Hästhantering Är det här verkligen ett bra sätt att "lära" hästen att ligga ner? Är det bara jag eller är det djurplågeri? Kan någon förklara för mej...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
12 802
Senast: Chine
·
P
Ridning heej jag och mina ridkompisar skulle vilja rida ett caprilliprogram nästa helg..vi har gjort de innan så dom jag har hittat på google...
Svar
5
· Visningar
5 844
Senast: ponnyhallon
·
Ridning Jag blir snart tokig på kapson skrället! Fick en kapson av sambon i födelsedagspresent den var inte jättebillig tror den kostade runt...
Svar
8
· Visningar
1 647
Senast: piggy
·
H
Hästhantering Min foderhäst har en ganska udda sak för sig. Om han är bråkig, och jag tillrättavisar och är lite arg på honom så ställer han sig...
Svar
6
· Visningar
1 525
Senast: REIN
·
Hästhantering Jag behöver hjälp och råd...! Jag flyttade mina hästar (båda ston) till ett stall där det bara funnits valacker innan (tre st). Och sen...
2
Svar
21
· Visningar
2 894
Senast: Silkisif
·
Träning Eller jag vet inte? Om man en period i livet inte hinner utbilda sin egna häst, måste man då lämna iväg den för utbildning? Eller kan...
Svar
4
· Visningar
1 230
Ridning Jag ramlade av mitt sto för ca 3-4 veckor sedan. Hon hade stått inne under natten med en unghäst & när hon kom ut var det väldigt...
2
Svar
23
· Visningar
2 703
Senast: MaRomer
·
Hästhantering Har ni någon erfarenhet att ha en vanlig d-ponny i en flock ihop med islänningar? Finns det något problem med detta, eller är det som ha...
2
Svar
30
· Visningar
2 888
Senast: Mia_R
·
Träning Jag har en unghäst, 4 år, som är väldigt trög när man rider. Han går i alla gångarter men han har ingen som helst bjudning, det känns...
2
Svar
27
· Visningar
3 199
Senast: Elisha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar