Sv: Vissa borde inte få ha häst?!
Fast en människa är inte en häst. Och det är jag mycket säker på att hästarna är medvetna om.
Fast en människa är inte en häst. Och det är jag mycket säker på att hästarna är medvetna om.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja alltså, det är ju inte djurplågeri om de accepterar att människan sitter upp.
Men jag tycker inte riktigt att det är ett dominansbeteende mot hästen att man
lär den ligga ner - ber den ligga ner för en belöning, för mig finns det inget ledarskap mellan människa - häst.
"I frihet" så sitter nog det bara någon på ryggen på hästen om denne vill döda hästen.
lånar sista knappen.
Tycker inte att det är okay. Mycket inom nh går tyvärr bara ut på att drilla och använda mer makt än nödvändigt över våra hästar. Trevligare om man kan hålla sig på en nivå som är på bådas villkor. Jag har studerat hästspråk och hästflockar länge, och hästar är långt ifrån så maktgalna som vi människor är.
lånar sista knappen.
Tycker inte att det är okay. Mycket inom nh går tyvärr bara ut på att drilla och använda mer makt än nödvändigt över våra hästar. Trevligare om man kan hålla sig på en nivå som är på bådas villkor. Jag har studerat hästspråk och hästflockar länge, och hästar är långt ifrån så maktgalna som vi människor är.
KL
Nu tänker jag gå emot strömmen lite. Jag tycker inte metoden alls är djurplågeri. Men det krävs att hästen verkligen litar på en, och att den är lärd att ge efter för tryck för att det ska fungera utan att hästen blir rätt (vilket hästen på filmen blir!).
Alla metoder man använder kan göras till djurplågeri av fel människa, så jag skulle inte förkasta metoden, däremot förarbetet hon gjort skulle jag förkasta.
Såna svar får man bara från folk som gillar att markdrilla hästarna o inte nöjer sig med privilegiet att få rida på dem
Såna som inte kan rida så bra men klappar sig för bröstet om man kan lägga den ner. Alternativa metoder.
Jag håller med dig. Att lägga ned en häst kan man göra av flera olika anledningar. Det tjejen gör på filmen ser jag som kombinationen trickträning och träning i att ge efter för tryck, inte som ett sätt att dominera. jag håller dock med en av de som kommenterade på Youtube att hon borde ta det mera successivt och belöna varje liten eftergift hästen gör för trycket med eftergift (och godis om man gillar det) istället för att vänta med eftergift och belöning tills hästen ligger ned.
Alltså man blir mörkrädd
vad är det som ungdomar lär sig om hästar idag
Är helt övertygad om att det följer i NH-hanteringens fotspår.
okunskap!!!