Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Hej, nu kommer ett gäng dumma frågor från en vanlig dressyr ryttare med ett kallblod som är tränad i vanlig dressyr. Jag har en annons...
Svar
5
· Visningar
1 752
Hästhantering Tänkte höra om lite tips, eller erfarenheter från er med samma problem. Har ett sto som är 13 år, har haft henne i ett halvår. Hon är...
Svar
7
· Visningar
1 417
A
Ridning Jag har ett jätteambitiöst sto som jag köpte förra våren. Det är min första häst och hon är grym på alla sätt och vis. Härliga...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 664
Senast: Anikin
·
W
Träning Hej allihopa! Jag behöver lite tips och råd hur jag ska intervall träna min 8-åriga haflinger. Han är hyfsat ädel och är byggd...
Svar
6
· Visningar
3 778
Senast: jennyek
·
S
Träning Jag behöver alla tips jag kan få på alla olika sorters övningar för att kunna träna på att samla traven! :) Min häst kan i princip...
Svar
2
· Visningar
1 182
Senast: nypet
·
Ridning Nu har vi hittat hem: tömkörning! Att inte den poletten trillat ner tidigare. Min häst tycker att det är svintrist att bli...
Svar
1
· Visningar
937
Senast: Speedway
·
Träning jo vi vet ju alla att uppvärmingen är viktig!men läste en artikel i ridsport special om att framskrittningen inte behövs för vissa utan...
Svar
13
· Visningar
1 491
Senast: timme
·
Träning (Finns väl tusen trådar om detta, men jag behöver rätt specifika råd.) Hästen i fråga är ett kallblod modell grövre, går i stadig...
Svar
5
· Visningar
1 230
Hästhantering Jag har vid ett flertal gånger försökt mig på att "löslongera" pollan.. har ingen erfarenhet av löslongering sedan innan och är därför...
2
Svar
23
· Visningar
3 483
Senast: Twirro
·
S
Hästhantering Jag tycker ni ska se denna video. Jag tyckte verkligen om det! :) Det är så härligt att se en häst som får springa fritt men ändå träna...
2
Svar
26
· Visningar
3 853
Senast: Mallan92
·
Ridning Jag sitter och skriver på engelska och skulle (snabbt!) behöv ha hjälp med översättningar på följande uttryck: Handhäst (Och hur...
Svar
14
· Visningar
7 834
R
Träning Hej Vet inte vilket forum jag ska posta denna i. Jag är ny här och ny på området att transportera häst längre sträckor. Hoppas att...
Svar
11
· Visningar
1 541
Senast: stala
·
M
Hästhantering Hej! Skulle behöva lite råd och tips. Jag kastrerade min ettåriga hingst i onsdags. Allt har gått bra, såret är rent och fint, rör...
Svar
7
· Visningar
1 720
Ridning Dethär är nått som tynger mig enormt och har gjort extremt mycket senaste tiden.. läser mkt bloggar osv där det ofta står hur elak man...
Svar
16
· Visningar
2 273
Senast: timme
·
Ridning I snart 5 år har jag haft min underbara ridtravare, Kadde. Jag hade precis fyllt 16 år och Kadde kom från travet och var då 5½ år...
Svar
7
· Visningar
1 466
Senast: Varmblod90
·
Ridning Jobbar hos en travtränare som har 2 hästar som skrittas under sadel minst en gång i veckan. En av hästarna är hur snäll som helst att...
Svar
8
· Visningar
1 554
Senast: IrishDraft
·
Träning ... och jag är lite nervös. Jag har ridit enstaka gånger under dessa tre åren, och jag vet att jag inte kommer dö nu när jag ska hoppa...
Svar
12
· Visningar
2 768
P
Träning Hej ja nu har jag tränat min 6 åring. Han har inte varit så snabb i utväklingen så vi har fått ta det lugnt.. Men detta året har vi...
Svar
7
· Visningar
1 376
Träning Tag en ung häst som är i början av sin utbildning, som är springig och håller balansen genom att gena/luta etc i kurvor och spårar...
Svar
10
· Visningar
1 401
Senast: Asa_S
·
F
Ridning Är russ viktbärande? Generellt sätt då såklart, det är ju lite upp till varje individ men som ras? tack på förhand :)
Svar
4
· Visningar
1 200
Senast: Taefill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama