Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering har aldrig haft problem med att köra min häst förut. nu helt plötsligt så har han börjat försöka lägga sig ner i transporten. bara när...
Svar
4
· Visningar
948
Senast: giffan
·
Ridning Min lilla surmärr har lagt till sig med den extremt irriterande ovanan att bli extremt het på hemvägen när vi rider ut, vilket varken är...
2
Svar
23
· Visningar
5 071
Senast: Guldaskig
·
O
Ridning Hejsan ville bara veta hur ni lärt era hästar att göra ett galoppombyte? har ni bara haft en hjälpbom eller upphöjdbom? eller har ni...
Svar
3
· Visningar
1 234
D
Träning Min häst är väldigt stark i galoppen och öppnar gärna munnen när man tar i han och med noga fundering så har jag bestämt mig för att...
2
Svar
35
· Visningar
4 438
Hästhantering Funderar lite över hur lång tid en uppgörelse om ledarskapet i en flock kan ta. Vi flyttade vårat treåriga sto till lösdriftstall i...
Svar
6
· Visningar
1 510
Senast: Qosack
·
E
Ridning Hej alla nu gör jag ännu en ny tråd ;) Jag har tänkt, tänkte som fan igår. Nu när snön kommer. Och jag har inte till gång till ridhus...
Svar
9
· Visningar
2 876
Senast: Roucle
·
F
Träning INRIDNING:banana: Hej! Jag vill gärna veta bra tips vid inridning. Ja,om du har ridit in din häst själv så vore det jättekul om...
Svar
13
· Visningar
2 166
Senast: grazzie
·
Hästhantering Min 16 åriga valack har plötsligt blivit livrädd för traktorer... för ungefär två veckor sen blev han så rädd att han börjad skena och...
Svar
10
· Visningar
2 095
Senast: cahs
·
Y
Ridning Upptäckte häromdagen att sadeln har ruggat pälsen på ena sidan av ryggen på hästen. Hästen har har haft denna sadel i fem månader och...
Svar
5
· Visningar
2 187
Ridning Kan någon tänka sig att översätta för mig? FILM
Svar
3
· Visningar
970
Senast: Praeterea
·
Q
Träning Är det utvecklande att rida andra hästar än sin egen? Kan det tex. vara mer gynnande att rida andra hästar på ridlektionen än att ta...
2
Svar
28
· Visningar
2 856
Senast: Bowman
·
A
Ridning Hej! Jag vill stärka min hästs ryggmuskler ännu mer, så har ni några bra övningar att dela med er av? :idea:
Svar
2
· Visningar
843
Senast: Brun
·
S
Träning Hejsan, ska få hem en 5årig d-ponny nu till helgen, tänkte höra om ni har något tips på konditionsträning, han är vällldigt dåligt...
Svar
2
· Visningar
1 951
Senast: PetraN
·
Träning Är det verkligen så? Min tränare, som hjälpt mig köra in min 3-årige nordsvensk nyligen och han kan verkligen sin sak (tävlar...
2
Svar
28
· Visningar
3 170
Senast: Wally
·
P
Ridning Om en häst har stått ute i regn utan täcke, kan man slänga på sadel och rida som vanligt efter att man har torkat hjälpligt med handduk...
Svar
18
· Visningar
2 842
Senast: Forssberg83
·
P
Ridning Jag har ridit ett 20 år gammalt fjordingsto i drygt ett halvår nu. Hon har fått upp konditionen under sommaren och orkat mer och mer...
Svar
4
· Visningar
1 572
Senast: Forssberg83
·
E
Träning Hejsan, jag har en liten shettis på 26år. Jag rider (skrittar) ut henne ibland , går promenader oså men vi skulle vilja börja med...
Svar
9
· Visningar
2 405
Senast: anniiika
·
E
Ridning Hej :) Min lilla pålle har blivit så duktig när man rider ut själv! (förr ville hon aldrig lämna stallplanen utan att en annan häst...
Svar
8
· Visningar
1 195
Senast: EricaModin
·
Hästhantering Hoppas att den här ligger rätt. Jag var inte riktigt säker. Vet att det finns många frågor om bremsning men jag har inte hittat något...
Svar
4
· Visningar
2 058
B
Hästhantering Kakse inte så mycket hästhanterings som avses, men hittade ingen bättre plast. Efter 30 i hästvärlden har jag o en av hästägarna i mitt...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
12 119

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka