Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Hästhantering Jag tycker ni ska se denna video. Jag tyckte verkligen om det! :) Det är så härligt att se en häst som får springa fritt men ändå träna...
2
Svar
26
· Visningar
3 855
Senast: Mallan92
·
Ridning Jag sitter och skriver på engelska och skulle (snabbt!) behöv ha hjälp med översättningar på följande uttryck: Handhäst (Och hur...
Svar
14
· Visningar
7 856
R
Träning Hej Vet inte vilket forum jag ska posta denna i. Jag är ny här och ny på området att transportera häst längre sträckor. Hoppas att...
Svar
11
· Visningar
1 542
Senast: stala
·
M
Hästhantering Hej! Skulle behöva lite råd och tips. Jag kastrerade min ettåriga hingst i onsdags. Allt har gått bra, såret är rent och fint, rör...
Svar
7
· Visningar
1 723
Ridning Dethär är nått som tynger mig enormt och har gjort extremt mycket senaste tiden.. läser mkt bloggar osv där det ofta står hur elak man...
Svar
16
· Visningar
2 273
Senast: timme
·
Ridning I snart 5 år har jag haft min underbara ridtravare, Kadde. Jag hade precis fyllt 16 år och Kadde kom från travet och var då 5½ år...
Svar
7
· Visningar
1 468
Senast: Varmblod90
·
Ridning Jobbar hos en travtränare som har 2 hästar som skrittas under sadel minst en gång i veckan. En av hästarna är hur snäll som helst att...
Svar
8
· Visningar
1 554
Senast: IrishDraft
·
Träning ... och jag är lite nervös. Jag har ridit enstaka gånger under dessa tre åren, och jag vet att jag inte kommer dö nu när jag ska hoppa...
Svar
12
· Visningar
2 773
P
Träning Hej ja nu har jag tränat min 6 åring. Han har inte varit så snabb i utväklingen så vi har fått ta det lugnt.. Men detta året har vi...
Svar
7
· Visningar
1 381
Träning Tag en ung häst som är i början av sin utbildning, som är springig och håller balansen genom att gena/luta etc i kurvor och spårar...
Svar
10
· Visningar
1 401
Senast: Asa_S
·
F
Ridning Är russ viktbärande? Generellt sätt då såklart, det är ju lite upp till varje individ men som ras? tack på förhand :)
Svar
4
· Visningar
1 201
Senast: Taefill
·
Ridning (Mod: Jag vet att jag postat denna i western tidigare, men postar om pga. dålig respons) Olyckan är dukig på att råka ut för just...
Svar
2
· Visningar
893
A
Ridning hade hovslagaren här i förrgår o han kollade igenom min ettårings ben o kommenterade dem som "ngt korta skenor men långa kotor" vi...
Svar
3
· Visningar
1 949
Senast: anni0001
·
J
Ridning Hej! Jag är fodervärd åt en travare som gått på banan.... Nu är han pesionerad och rids istälelt. Han är riden länge men problemet är...
2
Svar
21
· Visningar
3 401
Senast: Bowman
·
Träning Hej! Jag har äntligen fått tag i två kandidater unghästutbildare till min häst inför inridningen. Dock så kom jag på mig själv att...
Svar
8
· Visningar
1 195
Senast: clyde89
·
Hästhantering Hej! Longerar unghästen jag håller på med en del, men tycker det blir så tråkigt i längden att harva omkring på en stor volt. I nya...
Svar
5
· Visningar
7 952
Senast: sthu
·
Ridning Jag brukar rida i grimma med min kuse o han lyder jätte bra. Igår provade jag en sidepull som jag hade fått. Det gick inte alls lika bra...
Svar
19
· Visningar
4 236
Senast: qrumelur
·
Hästhantering Är det ett okonventionellt sätt att lösa ett lastningsproblem eller bara dumt? Hörde om en tjej som gör det och det skulle väl vara det...
Svar
3
· Visningar
1 028
Senast: axel
·
Ridning Jag läst i någon tidning att det var bra om man hade som en topp-10 lista på ridövningar som man gillar och då kan återkomma till men...
Svar
11
· Visningar
5 041
Senast: lovehorses
·
E
Ridning Jag har provridit en häst (tävlas i distans) ett par gånger, och står i valet och kvalet om jag ska börja rida honom eller ej. Andra...
Svar
9
· Visningar
1 651
Senast: ElinJohanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix