Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Jag har tagit ett sto på foder, Björk, 8 år gammal. Inte gjort något (förutom haft ett föl) fram till hon var 7 år, sen inriden...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 410
Senast: Tussilago
·
Träning Så här är det, har en 5 åring som gärna testar gränserna och är lite osäker. I går när jag var och red i ridhuset var där flera...
Svar
9
· Visningar
1 560
M
Hästhantering Idag när vi skull köra våran shettis stegrade hon först lite lätt å vi mana på henne framåt men då stegra hon igen å gick omkull... Hon...
Svar
7
· Visningar
1 437
Senast: Mantasmatte
·
Hästhantering Jag har en häst som är hur snäll som helst att lasta, går in direkt, men som inte går att lasta ur?! :confused: Har lyckats låna min...
2
Svar
35
· Visningar
3 318
Senast: Jozelle
·
Ridning Jag ska vara med på en ar-kurs snart! Jag rider "vanlig" dressyr, det blir första ar-kursen:bump:. Kommer vi vara totalt felplacerade i...
Svar
11
· Visningar
1 612
Senast: bigganl
·
C
Hästhantering Hallå! Vi ska ta hem ett föl (ca 7 månder gammalt) och kan tyvärr inte hämta henne själva. Finns det transportfirmor som kör så unga...
Svar
2
· Visningar
857
Senast: Cozmoz
·
Hästhantering Jag vet att shettisar växer rätt långsamt, men kan man börja köra in en 2-årig shettis? Eller är det för tidigt? /Lizzie
Svar
11
· Visningar
2 623
Senast: kol
·
Hästhantering Nu får jag tacka gudarna att det inte är tvärsom ;) Men jag försöker komma underfund med varför han är så bråkig tex i stallgången...
Svar
18
· Visningar
2 058
Senast: Syrpa
·
H
Hästhantering hej jag skulle bara vilja ha lite råd vad ni tycker . jag sålde en häst för en månads sen som var helt lugn och inte hade några...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 895
Senast: hgfy
·
Hästhantering Är lite halvt på jakt efter en liten ponny(shettis) att ha som sällskap till min häst och för att jag skulle vilja ha en att köra med i...
Svar
4
· Visningar
1 308
H
Ridning Hej! Jag undrar om man ska ha eller inte ha paddar under fleecelindor när man rider? Har hört både och, men jag vill veta vilket som...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 604
Ridning Nu är fallet det att min ponny som tidigare var i topptrim har tappat en stor del av lungkapaciteten då han var ute på foder förra året...
Svar
10
· Visningar
2 624
Senast: Eme_liie
·
Q
Hästhantering Tycker ni att det är Ok att ett sto med föl står i en transport under en hel helg? Dvs. utan att transproteras i transporten utan...
2
Svar
25
· Visningar
3 520
Senast: Ramona
·
Träning Jag måste erkänna för tillfället - skänkelvikning :o Jag är så skev i kroppen just nu så plötsligt märkte jag att hästen ställer upp...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
6 069
Senast: Arwyn
·
L
Hästhantering Hej, jag(20år) och min lillasyster(18år) ska köpa en ny häst. Vi har haft ett fullblodssto som vi har ridit och kämpat med men nu ska...
Svar
10
· Visningar
1 377
Senast: Novalisa
·
R
Ridning Hejhej, tänkte höra om det är någon därute som har lite tips på hur man ska tänka runt en ponny som drar extremt när man rider ut...
Svar
3
· Visningar
801
Senast: Memmis22
·
Träning Jag har ett halvblodssto, 19 år, som jag tränar dessyr med. Hon har varit i avel några år men sen i maj har jag satt igång henne igen...
Svar
7
· Visningar
1 841
Senast: kenneth
·
Hästhantering Ja, hur gör DU? T.ex när det står en jätteläskig gödselkärra utanför stängslet vid ridbanan o hästen helst inte vill gå förbi den utan...
Svar
16
· Visningar
1 854
Hästhantering Hej! Har sökt och försökt hitta ngn bra tråd på denna fråga, men söker nog inte på rätt ord. Hursomhelst, jag har köpt häst nu i...
Svar
13
· Visningar
11 943
Senast: Forssberg83
·
A
Ridning Blev lite fundersam på det här med ridhästmodell, när det gäller travarna :p Bara för att hästen kanske inte har rätt ridmodell, så...
13 14 15
Svar
296
· Visningar
53 672
Senast: idrus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar