Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Kan någon tänka sig att översätta för mig? FILM
Svar
3
· Visningar
971
Senast: Praeterea
·
Q
Träning Är det utvecklande att rida andra hästar än sin egen? Kan det tex. vara mer gynnande att rida andra hästar på ridlektionen än att ta...
2
Svar
28
· Visningar
2 859
Senast: Bowman
·
A
Ridning Hej! Jag vill stärka min hästs ryggmuskler ännu mer, så har ni några bra övningar att dela med er av? :idea:
Svar
2
· Visningar
844
Senast: Brun
·
S
Träning Hejsan, ska få hem en 5årig d-ponny nu till helgen, tänkte höra om ni har något tips på konditionsträning, han är vällldigt dåligt...
Svar
2
· Visningar
1 952
Senast: PetraN
·
Träning Är det verkligen så? Min tränare, som hjälpt mig köra in min 3-årige nordsvensk nyligen och han kan verkligen sin sak (tävlar...
2
Svar
28
· Visningar
3 173
Senast: Wally
·
P
Ridning Om en häst har stått ute i regn utan täcke, kan man slänga på sadel och rida som vanligt efter att man har torkat hjälpligt med handduk...
Svar
18
· Visningar
2 843
Senast: Forssberg83
·
P
Ridning Jag har ridit ett 20 år gammalt fjordingsto i drygt ett halvår nu. Hon har fått upp konditionen under sommaren och orkat mer och mer...
Svar
4
· Visningar
1 573
Senast: Forssberg83
·
E
Träning Hejsan, jag har en liten shettis på 26år. Jag rider (skrittar) ut henne ibland , går promenader oså men vi skulle vilja börja med...
Svar
9
· Visningar
2 412
Senast: anniiika
·
E
Ridning Hej :) Min lilla pålle har blivit så duktig när man rider ut själv! (förr ville hon aldrig lämna stallplanen utan att en annan häst...
Svar
8
· Visningar
1 195
Senast: EricaModin
·
Hästhantering Hoppas att den här ligger rätt. Jag var inte riktigt säker. Vet att det finns många frågor om bremsning men jag har inte hittat något...
Svar
4
· Visningar
2 064
B
Hästhantering Kakse inte så mycket hästhanterings som avses, men hittade ingen bättre plast. Efter 30 i hästvärlden har jag o en av hästägarna i mitt...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
12 203
Träning Hej! Jag har verkligen ett ovanligt problem...jag håller på att träna en treåring nu, men han vägrar att longeras. Han bara vänder på...
2
Svar
20
· Visningar
6 824
Senast: Bewildered
·
Träning Hej! Jag funderar lite kring min fjordingkille. Nu ska vi se om jag lyckas förklara. Han har tendenser att för stark men fungerar...
Svar
8
· Visningar
1 734
Ridning Jag har haft uppehåll länge och vill komma igång med ridningen igen och är då främst intresserad av AR. Kruxet är ju att jag ännu inte...
Svar
10
· Visningar
1 421
Hästhantering Dum fråga kanske, men jag vill gärna höra era åsikter om att ha med sig godis (dvs äpplen osv) ut i hagen när man ska ta in hästen! Ok...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 430
Senast: Laguna
·
S
Hästhantering Vi har ett 8 årigt ardennersto som är dräktig, som går tillsammans med sitt föl som är 1.5 år. Dom har gått här på gården själva och ej...
Svar
2
· Visningar
1 071
Träning Ni som är lite mer insatta i Parellis game, kan ni svara på ett par funderingar jag har så blir jag väldigt glad. I helgen såg jag en...
Svar
15
· Visningar
1 620
Senast: earthborn
·
I
Ridning hej! har en häst som lyfter högre med ena frambenet än med det andra.. är det då det ena bakbenet som är svagt då? i och med att skjutet...
Svar
6
· Visningar
1 229
Senast: SofaijaHhh
·
T
Träning till er som har medryttare/halvfodervärd på eran häst! hur svårt är det att få tag i medryttare? vart fick ni tag i eran medryttare...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 463
Senast: mickan86
·
Hästhantering Eller jo, lyfter gör han men det går inte att hålla det uppe länge nog för att hinna kratsa, än mindre verka. Han rycker det åt sig och...
Svar
10
· Visningar
2 535
Senast: Luna10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Unghästfasoner?