Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Ridning Jag har ett varblodsto som blivit travtränad men aldrig startat, rider henne och försöker träna på att få till en bra golopp fattning...
2
Svar
30
· Visningar
3 773
Senast: elineek_89
·
Hästhantering Har läst en del om bädd och undrar nu om det finns några bra tips på hur man ska få en djupbädd som funkar som den ska. dvs blir fast...
Svar
4
· Visningar
1 468
Senast: eiwo
·
C
Ridning Jag bor i Stockholm, är 21 år, har ridit på en ridskola som jag trivs på i över 10 år, min ridinstruktör är utbildad dressyrtränare...
2
Svar
27
· Visningar
3 874
Senast: roockmadde
·
Träning Ni som har lämnat bort era hästar på inridning, -hur länge har hästarna varit borta på inridningen? -vad har ni betalat? -vad har ni...
Svar
5
· Visningar
1 708
Senast: roockmadde
·
B
Ridning Hej, jag behöver tips. Jag håller på och rider in mitt arabiska fullblod. Jag har suttit in honom och skrittat på honom men jag känner...
Svar
5
· Visningar
1 939
Senast: Lillan09
·
M
Hästhantering hej jag har problem med min häst när vi ska ut och åka. själva lastningen går bra, hon kliver på på en gång och står jätte fint och...
Svar
11
· Visningar
1 308
Senast: qnockout07
·
Hästhantering Jag vet det finns många trådar om transport, de tar delvis upp mina funderingar, men jag har några till. Jag ska flytta min häst till...
Svar
15
· Visningar
1 636
Senast: qnockout07
·
Träning Så vad är det min lilla tjej pysslar med?? Så här höll hon på när jag satte igång henne i våras. Och hon slutade när hon fick lite...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 156
Senast: SofaijaHhh
·
Ridning Behöver tips och råd vad det kan vara för fel på min häst. Eller mig? Det är en 12-årig irish cob som jag köpte i augusti förra året...
Svar
16
· Visningar
3 987
Senast: IrishDraft
·
A
Hästhantering Känner att det börjat gå över gränsen nu med en unghäst i stallet. Kan kalla den för X. X är drygt 4½ år gammal, var inga problem med...
Svar
14
· Visningar
2 469
Senast: Whoever
·
Ridning Har sökt genom en massa trådar, samt försökt kolla på youtube. Min ridtränare säger att jag ska luta mej ordentligt bakåt när jag rider...
2
Svar
24
· Visningar
3 587
Senast: IrishDraft
·
C
Ridning Vilka böcker bör man läsa och i vilken ordning? Fick mig en tanke när jag började packa mina Hästböcker att jag ju aldrig läst dom...
Svar
12
· Visningar
1 852
Senast: Oliven
·
E
Träning Hejsan alla kunniga här på Buke! Skulle behöva guidning till vad en korrekt form är, hur ser jag? Vart ifrån ska den lodräta linjen...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
15 087
Senast: Emerald
·
Träning Vad tycker ni om att ha hästen lös vid transportering? Tar man ur all inredning? För och nackdelar?
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 489
Senast: LIA
·
I
Hästhantering Jag undrar vad ni har för erfarenheter av att ha en hingst och en dominant valack tillsammans? Jag behöver akut hitta ett hem för min...
Svar
11
· Visningar
6 795
Senast: cilja
·
  • Låst
Ridning Lite sadelfunderingar här.. :bump: Letar sadel och har gjort det i 5 månader, rider med en bomlös just nu men letar konstant efter ny...
Svar
1
· Visningar
783
Senast: IngelaH
·
V
Träning Kära bukefolk! Nu behöver jag precis alla råd och tips och funderingar som ni har. Min pålle tar inte höger galopp. Jag har...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 254
Senast: Bercilak
·
Hästhantering Har kikat i flera gamla trådar om att ha valack och föl gåendes ihop, och läst om mångas tankar och erfarenheter. I lördags släpptes...
Svar
19
· Visningar
2 605
Senast: REIN
·
Ridning Känner mig lite trög faktiskt men för mig är det ett nytt begrepp, trots att jag hållt på med hästar från och till rätt länge. Kanske...
Svar
3
· Visningar
2 028
Senast: Gry
·
L
Hästhantering Hejsan. Jag måste fråga er om vad ni tror om min varmblodiga travare. Hon har haft en hälta på sitt högra bakben även mugg på båda...
Svar
5
· Visningar
914
Senast: rosita
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama