Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Som rubriken lyder: Hur är era två-åringar att hantera? Har en valack här som är kastrerad i våras men har fortfarande en hel del...
Svar
13
· Visningar
1 707
Senast: cahs
·
Hästhantering Hej, har ett litet problem, får se om nån här upplevt något liknande. Jo, jag har haft min häst inte så länge än, lite drygt en månad...
2
Svar
35
· Visningar
9 554
Senast: Anastacia
·
Träning Hej! Jag har för 2 veckor sedan fått hem en 3 årig fjording som är tänkt att i framtiden fungera som en bra hobbyhäst, främst till...
Svar
6
· Visningar
1 170
Senast: Nomina
·
A
Träning Jag går i tankar/drömmar om att köpa en häst till våren/sommaren. Mer och mer lutar det åt att köpa en unghäst pga olika orsaker...
2
Svar
34
· Visningar
7 585
Senast: fjordtokan
·
O
Ridning Hej! Jag har ett varmblodigt sto på 15 år, fick henne för snart två år sedan. Enligt den tidigare ägaren så var hon aldrig startad på...
Svar
11
· Visningar
1 865
Senast: InaNorlin
·
A
Ridning Någon som möjligtvis har bra tips/ridövningar hur man musklar upp halsen?
Svar
2
· Visningar
917
B
Träning Hej! Jag är en 24årig tjej som efter nio års uppehåll nu i augusti återupptagit min ridning. Jag var väl ingen expert när jag...
Svar
17
· Visningar
2 743
Senast: Ingela_S
·
Ridning Jag har ett halvblod född -89, blir alltså 22 nästa år. Eventuellt kommer jag tvingas ställa av henne under 2-3 månader, december till...
Svar
19
· Visningar
2 324
Senast: Ilini
·
L
Hästhantering i somras hade vi styngflugeägg på våra hästar.. men frågan är nu ska man avmaska eller inte?? har hört så olika....
2 3
Svar
59
· Visningar
5 904
Senast: Highcat
·
J
Hästhantering Nu är det så att jag ska börja klippa mitt russ och mitt halvblod. Inte hel klippa utan bara hals och bog. Så nu undrar jag om ni har...
Svar
8
· Visningar
1 882
Senast: Jennifer_93
·
M
Träning Hej, Jag behöver tips! Jag har en 8 årig Tinker som är hur go som helst. Han lyssnar, han blir gärna tömkörd, longerad och...
Svar
10
· Visningar
2 148
Senast: amkm
·
Ridning Har ett jättestörigt problem när jag rider, det är att tyglarna glider ur händerna på mig, dem blir liksom längre och längre hela tiden...
Svar
9
· Visningar
2 724
Senast: G-uldlock
·
Träning Hur går det fär er att ha era hästar på lösdrifft. Va har ni för raser? hur gör ni när regnet öser ner? om era hästar har täcke hur...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 183
Senast: satanic
·
Träning Är detta fenomen genomgående? Är fascinerad av frihetsdressyr, PNH och andra metoder att umgås med sin häst och har kammat igenom bland...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
18 625
Senast: Sammet
·
Hästhantering Min ungponny biter på boxen inredning så fort hon inte får uppmärksamhat. Jag har smörjt in mer eller mindre hela boxen med CRIB HALT...
Svar
10
· Visningar
1 738
Senast: Piraja
·
Ridning Dum fråga kanske, men det är väl inte så bra att rida en häst (lugnt visserligen) som har tappat en av bakskorna?? Den har alltså skor...
Svar
18
· Visningar
15 860
Senast: Cizma
·
M
Hästhantering Jag har ett litet problem med min d-ponny, jag har haft honom i lite mer än 2 år nu men han har börjat vägra stå stilla när jag hoppar...
Svar
7
· Visningar
1 241
Senast: Hæst
·
Hästhantering Hej, Jag ska köpa en häst som står några mil ovanför Göteborg, och jag själv bor i Småland, på ostkusten. Eftersom det blir en resa på...
Svar
6
· Visningar
1 264
Senast: IngelaH
·
F
Träning Nån mer än jag som tycker att det är så himla häftigt med hästviskare! många av oss som blir vänner med våra hästar och sköthästar men...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
18 174
Senast: Miss
·
P
Hästhantering Har ett sto på 17år som jag haft i 5år och jobbat med hur mycket som helst.. Varit bra i 2 år men nu har problemen börjat igen.. Hon...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 479
Senast: _Elle_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar