Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag kan bara hålla med för jag hade själv en sån häst som kom direkt från travstall och högdräktig, just bara därför att ingen vågade hantera henne då hon anföll. En sån jäkla rolig häst får jag aldrig mera, vi var lika respektlösa båda två och hade skitkul tillsammans trots att omgivningen var helt övertygade om att jag en vacker dag skulle bli allvarligt skadad. Under dom 17 år vi fick tillsammans lyckades hon aldrig ge mig minsta blåmärke trots "bett" och "sparkar". Det gick inte en enda dag utan att hon lockade mig till åtminstonde ett skrattanfall med sina hyss och upptåg. Många kommentarer fick jag om att hon "tagit över", sanningen var den att ingen av oss bestämde över den andra utan vi var ett team som tänkte lika.Dessa såkallade problemhästar är egentligen lite för känsliga o kloka för vanliga människor.Hittar man knapparna på dessa blir dom oövervinnerliga!Dessa problem är oftast ett tecken på att denna häst är för klok att köpa människans skithantering o tänker minsann inte finna sig i det som förövrigt mer än 95 procent av hästarna sluterligen gör.
Har träffat på några nappade hästar och själv ägt en. De har alla varit mycket trevliga och välhanterade hästar. Tror snarare tvärt om. Att det har i alla fall gjort de hästarna till de lyhörda och tillgivna individer de är p.g.a att de känner stor tillit för människor.