Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Är det här verkligen ett bra sätt att "lära" hästen att ligga ner? Är det bara jag eller är det djurplågeri? Kan någon förklara för mej...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
12 797
Senast: Chine
·
P
Ridning heej jag och mina ridkompisar skulle vilja rida ett caprilliprogram nästa helg..vi har gjort de innan så dom jag har hittat på google...
Svar
5
· Visningar
5 837
Senast: ponnyhallon
·
Ridning Jag blir snart tokig på kapson skrället! Fick en kapson av sambon i födelsedagspresent den var inte jättebillig tror den kostade runt...
Svar
8
· Visningar
1 647
Senast: piggy
·
H
Hästhantering Min foderhäst har en ganska udda sak för sig. Om han är bråkig, och jag tillrättavisar och är lite arg på honom så ställer han sig...
Svar
6
· Visningar
1 509
Senast: REIN
·
Hästhantering Jag behöver hjälp och råd...! Jag flyttade mina hästar (båda ston) till ett stall där det bara funnits valacker innan (tre st). Och sen...
2
Svar
21
· Visningar
2 881
Senast: Silkisif
·
Träning Eller jag vet inte? Om man en period i livet inte hinner utbilda sin egna häst, måste man då lämna iväg den för utbildning? Eller kan...
Svar
4
· Visningar
1 230
Ridning Jag ramlade av mitt sto för ca 3-4 veckor sedan. Hon hade stått inne under natten med en unghäst & när hon kom ut var det väldigt...
2
Svar
23
· Visningar
2 698
Senast: MaRomer
·
Hästhantering Har ni någon erfarenhet att ha en vanlig d-ponny i en flock ihop med islänningar? Finns det något problem med detta, eller är det som ha...
2
Svar
30
· Visningar
2 885
Senast: Mia_R
·
Träning Jag har en unghäst, 4 år, som är väldigt trög när man rider. Han går i alla gångarter men han har ingen som helst bjudning, det känns...
2
Svar
27
· Visningar
3 196
Senast: Elisha
·
G
Ridning Jag har alltid haft ett problem när det gäller ridning. Jag är rädd för att rida själv. Med själv menar jag att vara helt ensam. Jag har...
Svar
13
· Visningar
1 596
Senast: Heulwen
·
E
  • Låst
Träning Heej, jag undrar om jag kan rida på en shettis, jag är cirka 163 och väger minst 50kg, går det eller kommer shettisen få ont i...
Svar
2
· Visningar
1 054
Hästhantering Har en unghäst på 2 o ett halvt år som är super go/lugn de flesta dagar, andra dagar nervig/rastlös. Idag var en av dom andra...
Svar
14
· Visningar
1 691
L
Ridning Man kan säga att jag tappade intresset där ett tag, då det börja snöa..men som tur hade jag min mamma som hjälpte att rida mina två D...
Svar
4
· Visningar
1 176
Senast: Liiilly
·
Ridning Hej! När jag red en islandshäst som hade lite svårt att tölta rent och bytte konstant från tölt till tölt med trav infuenser - fast...
Svar
6
· Visningar
1 342
Senast: foxyfire
·
Hästhantering Hejsan Jag skulle behöva ha lite råd och tips, känner att jag kört fast med min häst. Jag köpte honom för en månad sedan, så han är...
Svar
4
· Visningar
1 466
Senast: Magnum
·
T
Hästhantering Hejsan jag rider en vallack som är 8 år. Han är helt coollugn på ridbanan men så fort man rider ut så är plötligt allt farligt. Det...
Svar
10
· Visningar
1 495
Senast: Tildapetterson
·
Träning Jag har lite problem med mitt halvblod, 13 år, så jag tar gärna emot tips på hur/vad jag ska göra för att få det att funka. Bakgrunden...
Svar
7
· Visningar
1 690
Senast: Speedway
·
F
Ridning Hur lär man det steg för steg i början? Om vi säger att hästen är inriden. hur får man fram den fina lugna galoppen så man kan galoppera...
Svar
18
· Visningar
4 614
Senast: MalinM
·
V
Hästhantering Hej! Jag har ett litet problem med min ponny. Det är nämligen så att innan varje fodring (kväll och morgon) så sparkar hon i...
Svar
11
· Visningar
2 685
Senast: Dalmas
·
E
Hästhantering http://media.photobucket.com/image/kedjegrimskaft/mirmik/070317/IMG_2989.jpg Nån som har någon aning om varför man gör så här? är...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
18 041
Senast: Varmblod90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?