Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering vet ej om den kommer rätt tråden var svårt att välja vart så flytta om så är fallet. kommer inom kort flytta utomlands för jobb och...
Svar
7
· Visningar
2 012
Senast: StefanS
·
B
Ridning Hejsan! Jag har en 6årig förvuxen connemara vallack som jag fick hem för ca 4 månader sedan. Han är hur snäll som helst, kan vara lite...
Svar
12
· Visningar
1 743
Senast: Mussea
·
A
Träning Jag har kommit i underfund med att min häst nästan alltid galopperar i höger galopp, trots att jag egentligen ska fatta vänster. Har...
Svar
10
· Visningar
7 519
Senast: Roucle
·
F
Träning Hej allihopa :) Jag undrar ifall ni har några bra och roliga hopp eller cavaletti övningar. Som ni kanske brukar hoppa på träning...
2
Svar
23
· Visningar
9 017
Senast: Aleel
·
T
Träning För vilken skänkel fattar ni gallopp ? Tills här om dagen var det självklart ! För inre ! Men en tränare har liksom vändt upp o ner på...
2
Svar
20
· Visningar
5 323
Senast: Flaekja
·
Ridning Gör ni det? Hur hög skare och hur djup snö under? Om det kommit en hel del snö över skaren, rider ni då? Min häst blåvägrar gå om jag...
Svar
7
· Visningar
2 757
Hästhantering Hej. Min ponny är väldigt osäker och har inget självförtroende alls. Han är väldigt beroende av flocken. Han går inte att rida ut på...
Svar
4
· Visningar
1 369
Senast: Praefatio
·
Träning Har precis sett två annonser från samma säljare som har två tvååringar till salu. Den ena hade en film där den löshoppas, det ser ut att...
2
Svar
27
· Visningar
3 714
Senast: Jate Volim
·
L
Träning försökte komma på den lämpligaste rubriken till mitt problem, men undrar ifall de finns någon som kan hjälpa mig med att hitta olika...
Svar
8
· Visningar
1 186
Senast: laura94
·
Hästhantering Jag har ett 2,5 årigt sto som kryper under undertråden i hagen regelbundet. Det är en stor hage och hon får rikligt med hö och har...
Svar
14
· Visningar
8 879
Träning Jag söker efter några knep eller egna erfarenheter, övningar som ni har använt på era hästar för att muskla dom.. Hästen är ett...
Svar
12
· Visningar
2 149
A
  • Låst
Ridning Ja vad är skillnaden? Jag har bara hittat detta blogginlägg i frågan. Stämmer det som står där? Eller är det något som borde rättas...
Svar
1
· Visningar
1 190
Senast: Immer
·
Ridning Det ska vara en julhoppning/klubbhoppning för barnen/ungdomarna på min ridklubb där man får ta sig över hindrerna på valfritt sätt...
2
Svar
26
· Visningar
3 382
Ridning Jag funderar på hur jag ska kunna hålla motivationen att rida min ena häst. Flyttade till ett annat stall i höstas, där finns det en...
Svar
14
· Visningar
2 162
Senast: Zephyria
·
L
Hästhantering Hej! Jag har en fråga, vad anser ni? Ska stalldörrarna stå öppna vintertid när det är -10 grader?
Svar
9
· Visningar
1 168
Senast: sthu
·
Hästhantering Jag har en kompis som har en underbart snäll häst.. Men hon behandlar den som om hon vore en hästmisshandlare!! Först byter hon bett...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 206
Senast: Dalmas
·
Träning kan ni några bra galoppövningar som stärker hästens balans och även gör så att hästen måste koncentrera sig mycket, rolig? :D vill ha...
2
Svar
23
· Visningar
7 373
Senast: Elina8
·
Ridning jag har letat lite men inte hittat någon passande tråd... Jag skulle behöva hjälp med hur jag ska lägga upp ridningen för att få lite...
Svar
1
· Visningar
821
Senast: Gnarpis
·
Ridning Håller på att sätta gång min tant efter att hon gått med föl och vilat i princip ett helt år. Självklart är hon tokladdad och jag tänkte...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 463
Hästhantering Hej, har ett fjordingsto på 1.5 år. allt har gått bra men sista tiden har hon börjat stegra o busa när det kommer bilar eller händer nåt...
Svar
4
· Visningar
1 205
Senast: yasmineA
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka