Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

C
Hästhantering Jag har en arab som är rädd för spray, har någon haft samma problem så kanske jag kan få lite tips... så var snälla och ge mig lite..:D
Svar
15
· Visningar
1 622
Senast: Opus_Countach
·
S
Hästhantering Hej ! Jag har en häst som jag haft sedan augusti och vi har tagit det mycket lugnt , promenerat , ridit ut med sällskap i skogen...
Svar
6
· Visningar
2 360
Senast: Pilot
·
M
Ridning Hej alla hästägare i Göteborg!! Jag har precis tagit bort min gamla läromästare till islandshäst, som jag haft i 19 år... Jag är nu...
Svar
1
· Visningar
745
Senast: Arwyn
·
S
Ridning Har fått hem en foderhäst som inte blivit riden på 6 månader ( inte pga skada ) och undrar hur länge man ska enbart skritta? Hon är hur...
Svar
4
· Visningar
1 194
Hästhantering Jag är osäker om jag lyckats posta detta i rätt prefix nu men jag låter moderaterna i eventuellt felaktig slag flytta på den. Jag är...
Svar
5
· Visningar
1 069
Senast: Babe
·
F
Hästhantering Jag var ute och red en dag och plötsligt så såg både jag och hästen älgar. Hästen vart tokig så pass att de inte gick att rida, hästen...
Svar
4
· Visningar
2 234
Senast: Forssberg83
·
Hästhantering Hejsan Jag undrar vad ni börjar med när ni tränar fölet att bli ledd i grimma tex. Jag skulle gärna vilja försöka med "join up"...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 224
H
Ridning Hej allihopa, Jag undrar om någon här kombinerar klassisk dressyr med A.R Det är så att jag inte längre kan varken rida eller hålla på...
Svar
9
· Visningar
3 127
Senast: Yrja
·
Ridning Som rubriken säger. Kan man klara sig undan med max en, två gånger i veckan (varav ett tuffare dressyrpass och en skrittur i skogen)...
Svar
14
· Visningar
5 022
Senast: mackan
·
Ridning Har en häst som är behandlad för sin Si-led (korsbandsled) i början på sommaren. Han har efter det tagit det väldigt lungt utan någon...
2
Svar
21
· Visningar
8 094
Senast: kryddan
·
Hästhantering Hejsan! Skulle behöva lite hjälp med vad man ska göra när hästen "ger upp" i klickerträningen.. exempel: Jag håller på att lära min...
Svar
13
· Visningar
1 584
Senast: Twirro
·
A
Hästhantering Skulle gärna vilja höra era åsikter om huruvida man fortfarande kan rida en häst som blivit diagnosticerad med cancer ? Kommer ej ihåg...
Svar
2
· Visningar
1 417
Senast: annorlunda
·
P
Hästhantering Hur skulle ni ha lastat en shettis som gärna kryper under bommen och hittar på en massa saker bara för att han kan? Har bara kört...
Svar
12
· Visningar
1 355
Senast: azzaeriksson
·
Ridning När tycker ni att det är för kallt för att rida? Vad har ni för gräns? Och är gränsen för eran eller hästens skull?
Svar
1
· Visningar
836
Senast: Anastacia
·
Ridning Jag är väldigt lässugen, men vet inte riktigt var jag ska börja. Vill ni bukare rekommendera böcker som ni verkligen fallt för? Som...
Svar
11
· Visningar
1 975
Senast: Asa_S
·
Träning Är helt ny är på forumet, verkar vara en trevlig sida!:D Har en fråga till er alla: Har relativt nyligen köpt en ny häst och undrar...
Svar
13
· Visningar
1 647
Senast: Yrja
·
Ridning Var på en kursdag med Jump Club för en tid sedan och då lät SS väldigt positiv till "löslongering", dvs longering utan inspänning...
2
Svar
25
· Visningar
6 566
Senast: Speedway
·
Träning Hejsan jag undrar när det är "okej" att köpa egen häst? Hur länge ska man ha ridit? Kan den som återupptagit ridningen men fortfarande...
Svar
15
· Visningar
2 975
Senast: Tussinussen
·
Ridning ... om man åker av hästen för att en hund jagar den? Låt säga att man skadar sig, blir det då hundägarens fel eftersom den har jagat...
2
Svar
22
· Visningar
2 260
Senast: schnork
·
Ridning När tycker du att det är för kallt att rida? Har du en viss gräns på grader där du inte rider, eller hur går det till hos dig? Här...
2
Svar
31
· Visningar
6 191
Senast: Larka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V