Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Jag ska snart transportera min häst en längre sträcka, på 65 mil, och undrar ifall någon här kan ge en lite saker att tänka på. Hur...
Svar
18
· Visningar
1 366
Senast: Masse
·
L
Ridning Ligger säker någon liknande tråd ute, men hittar tyvärr inte någon ( nybörjade här på buke). Tänkte iaf höra om någon har tips osv...
Svar
8
· Visningar
1 511
Senast: Ilini
·
E
Ridning Jag faller alltid ihop i sadeln när det kommer publik. Om det är "nybörjare" eller "banan-föräldrar" som sitter på läktaren gör det...
Svar
4
· Visningar
1 152
Senast: giovanna
·
M
Hästhantering Det är såhär att jag har en travare precis inporterad från Tyskland. Det är en hingst vid namn Tyson och han är 6 år gammal. Han är inte...
Svar
1
· Visningar
804
Senast: schnork
·
U
Träning finns de någon här som inte broddar hästen i hagen? har nämligen hört väldigt många som säger att dom inte broddar i hagen och att...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
16 679
Senast: Nebraska
·
Hästhantering Jag skulle vilja trickträna mitt sto på 12 år, men har vissa problem. I sin flock är hon högsta hönset vilket gör det lite svårare att...
Svar
2
· Visningar
865
Senast: sthu
·
E
Hästhantering Jag har en välhanterad unghäst som nu börjat stegra sig när man leder honom och nu känns han inte så välhanterad längre.. Såhär är...
2
Svar
23
· Visningar
3 818
Senast: Djurjouren
·
Hästhantering http://www.youtube.com/watch?v=KD4j9__qgUs&feature=related :crazy: Är det jag som överreagerar om jag tycker väldigt synd om hästen?
Svar
12
· Visningar
2 132
Senast: MamaJustify
·
S
Träning Jag kanske kan ta privatlektioner regelbundet för en obetydligt större kostnad än lektion på ridskola, jag har inte egen häst. Ser det...
Svar
13
· Visningar
3 567
Senast: aramis
·
H
Ridning Min man menar att Ardenner och Nordsvenskar är två hästar som klarar av tyngre ryttare. Men hur tunga undrar jag? Jag vill ju inte...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
17 266
S
Ridning är lite orolig för hur mycket mitt fullblod kan ta viktmässigt och hur jag ska få ihop graviditet med mitt hästliv. har iof alltid vägt...
Svar
9
· Visningar
1 346
Senast: Gazque
·
B
Ridning Hej! Jag kommer i nästa helg att ta en 7 årig ridtravare på foder, hon har stått ett tag nu och har för 2 dagar sedan blivit...
Svar
10
· Visningar
1 552
Senast: Angel
·
Hästhantering http://www.youtube.com/watch?v=Wfr8JP2Lovw Kände att jag ville spy, stackars häst! Detta kan ju inte vara särskilt bra för den...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
13 967
Senast: schnork
·
Hästhantering Hej! Jag har en häst som jag inte haft så länge, lär fortfarande känna honom, han är pigg, glad och supermysig! Men jag skulle...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 019
Senast: JeaNette__
·
Ridning Hur gör ni på KR för att utveckla era hästars rytm och takt? Dvs förstärka den och s.a.s fördjupa den. Rider just nu en islandshäst...
Svar
12
· Visningar
1 536
Senast: cristobal
·
Hästhantering Jag har en inackordering somm sparkar efter mej när jag släpper ut honom i hagen,han är sur och verkar satsa på att träffa.En gång...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
13 435
Senast: Mia_R
·
K
Hästhantering Hej alla glada hästmänniskor! Jag behöver verkligen hjälp, jag fick två hästar för drygt 5 månader sedan, 2 travare, det är mor och...
Svar
2
· Visningar
1 192
Senast: Krabat
·
Hästhantering Hej! Vet inte i vilken enda jag ska börja. Ponnyvallack 6 år köpt i höstas. Väldigt lugn och trevlig, inte utbildad men oerhört...
2
Svar
27
· Visningar
3 344
Senast: Seabaz
·
E
Träning Jag har precis fått jobb på en liten hästgård här i nordnorge och är helnöjd! Nu har jag fått i uppgift att träna deras hästar och...
Svar
2
· Visningar
1 882
Senast: Buck
·
C
Träning Hej!! Jag rider en häst åt en tjej, hästen är världens snällaste och lugnaste, när man rider dressyr och i stallet. Vi tävlar endel, och...
Svar
12
· Visningar
1 895
Senast: Chaandyy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka