Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
  • Låst
Ridning Ja vad är skillnaden? Jag har bara hittat detta blogginlägg i frågan. Stämmer det som står där? Eller är det något som borde rättas...
Svar
1
· Visningar
1 190
Senast: Immer
·
Ridning Det ska vara en julhoppning/klubbhoppning för barnen/ungdomarna på min ridklubb där man får ta sig över hindrerna på valfritt sätt...
2
Svar
26
· Visningar
3 382
Ridning Jag funderar på hur jag ska kunna hålla motivationen att rida min ena häst. Flyttade till ett annat stall i höstas, där finns det en...
Svar
14
· Visningar
2 153
Senast: Zephyria
·
L
Hästhantering Hej! Jag har en fråga, vad anser ni? Ska stalldörrarna stå öppna vintertid när det är -10 grader?
Svar
9
· Visningar
1 167
Senast: sthu
·
Hästhantering Jag har en kompis som har en underbart snäll häst.. Men hon behandlar den som om hon vore en hästmisshandlare!! Först byter hon bett...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 203
Senast: Dalmas
·
Träning kan ni några bra galoppövningar som stärker hästens balans och även gör så att hästen måste koncentrera sig mycket, rolig? :D vill ha...
2
Svar
23
· Visningar
7 368
Senast: Elina8
·
Ridning jag har letat lite men inte hittat någon passande tråd... Jag skulle behöva hjälp med hur jag ska lägga upp ridningen för att få lite...
Svar
1
· Visningar
821
Senast: Gnarpis
·
Ridning Håller på att sätta gång min tant efter att hon gått med föl och vilat i princip ett helt år. Självklart är hon tokladdad och jag tänkte...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 455
Hästhantering Hej, har ett fjordingsto på 1.5 år. allt har gått bra men sista tiden har hon börjat stegra o busa när det kommer bilar eller händer nåt...
Svar
4
· Visningar
1 205
Senast: yasmineA
·
M
Ridning Nu när det är så mycket snö och halt är det lite svårt att rida... Min häst har inga skor så jag är lite orolig för att han halkar om vi...
Svar
8
· Visningar
1 551
Senast: caballus
·
Träning Hej. Undrar bara om någon annan varit med om detta konstiga beteende, att rulla sig medans de äter ur hinken? Det började med min...
Svar
7
· Visningar
1 406
Senast: Skogstokig
·
Ridning Jag förundras över att man oftas ser ryttare som "slickar" manken när dom hoppar, att man kastar sig över manken och inte är följsam...
Svar
12
· Visningar
1 576
Senast: Remix
·
Ridning Jag vill bara tipsa om att den Holländska riddaren Marijke de Jong har skrivit en bok(på engelska) om AR som man kan ladda ner gratis på...
Svar
5
· Visningar
1 297
Senast: Barret
·
Hästhantering Jag flyttade min häst till ett nytt stall förra fredagen. Han delar stall med en "knäpp" travmärr. I grannstallet finns en...
Svar
14
· Visningar
1 625
Senast: Yrja
·
P
Ridning Har en ponny som verkligen inte gillar att gå i ridhus under vintern när det ramlar ner snö. Hon är jättesnäll men tycker verkligen inte...
Svar
3
· Visningar
1 878
Senast: Ponnytant
·
V
Ridning Hej! Är nybörjare och snart ska jag och hästen i väg på en helgkurs för första gången. Är sjukt nervös mest för att jag ska göra bort...
Svar
9
· Visningar
1 450
Senast: Ponnytant
·
E
Ridning Eftersom jag har startat en miljard trådar vet ni säkert vem jag är vid det här laget ;) men för er som inte vet; Jag är 19 år och...
2
Svar
28
· Visningar
6 567
Senast: Toulouse
·
Hästhantering Hej alla glada! :D Jag håller på med mitt och min kompis projektarbete (100p., sista året på gymnasiet) och har valt att ha om...
Svar
7
· Visningar
1 358
Senast: vanimelde
·
Träning Hur varierar man träningen bäst ute? Tänkte rida en lite längre runda (ca 2 mil) imorrn och behöver tips på hur jag ska lägga upp det...
Svar
1
· Visningar
1 200
Senast: Popcorn
·
P
Träning jag provade idag att rida i hagen med unghästen brevid i grimma o. grimskaft och det gick bra, ingen stress eller något. traskade runt...
Svar
17
· Visningar
2 228
Senast: Folshult
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II
  • Storlek på rastgårdar?