Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

B
Ridning Hej! Jag kommer i nästa helg att ta en 7 årig ridtravare på foder, hon har stått ett tag nu och har för 2 dagar sedan blivit...
Svar
10
· Visningar
1 552
Senast: Angel
·
Hästhantering http://www.youtube.com/watch?v=Wfr8JP2Lovw Kände att jag ville spy, stackars häst! Detta kan ju inte vara särskilt bra för den...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
13 966
Senast: schnork
·
Hästhantering Hej! Jag har en häst som jag inte haft så länge, lär fortfarande känna honom, han är pigg, glad och supermysig! Men jag skulle...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 014
Senast: JeaNette__
·
Ridning Hur gör ni på KR för att utveckla era hästars rytm och takt? Dvs förstärka den och s.a.s fördjupa den. Rider just nu en islandshäst...
Svar
12
· Visningar
1 535
Senast: cristobal
·
Hästhantering Jag har en inackordering somm sparkar efter mej när jag släpper ut honom i hagen,han är sur och verkar satsa på att träffa.En gång...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
13 427
Senast: Mia_R
·
K
Hästhantering Hej alla glada hästmänniskor! Jag behöver verkligen hjälp, jag fick två hästar för drygt 5 månader sedan, 2 travare, det är mor och...
Svar
2
· Visningar
1 188
Senast: Krabat
·
Hästhantering Hej! Vet inte i vilken enda jag ska börja. Ponnyvallack 6 år köpt i höstas. Väldigt lugn och trevlig, inte utbildad men oerhört...
2
Svar
27
· Visningar
3 341
Senast: Seabaz
·
E
Träning Jag har precis fått jobb på en liten hästgård här i nordnorge och är helnöjd! Nu har jag fått i uppgift att träna deras hästar och...
Svar
2
· Visningar
1 880
Senast: Buck
·
C
Träning Hej!! Jag rider en häst åt en tjej, hästen är världens snällaste och lugnaste, när man rider dressyr och i stallet. Vi tävlar endel, och...
Svar
12
· Visningar
1 894
Senast: Chaandyy
·
Hästhantering vet ej om den kommer rätt tråden var svårt att välja vart så flytta om så är fallet. kommer inom kort flytta utomlands för jobb och...
Svar
7
· Visningar
2 011
Senast: StefanS
·
B
Ridning Hejsan! Jag har en 6årig förvuxen connemara vallack som jag fick hem för ca 4 månader sedan. Han är hur snäll som helst, kan vara lite...
Svar
12
· Visningar
1 741
Senast: Mussea
·
A
Träning Jag har kommit i underfund med att min häst nästan alltid galopperar i höger galopp, trots att jag egentligen ska fatta vänster. Har...
Svar
10
· Visningar
7 506
Senast: Roucle
·
F
Träning Hej allihopa :) Jag undrar ifall ni har några bra och roliga hopp eller cavaletti övningar. Som ni kanske brukar hoppa på träning...
2
Svar
23
· Visningar
9 011
Senast: Aleel
·
T
Träning För vilken skänkel fattar ni gallopp ? Tills här om dagen var det självklart ! För inre ! Men en tränare har liksom vändt upp o ner på...
2
Svar
20
· Visningar
5 290
Senast: Flaekja
·
Ridning Gör ni det? Hur hög skare och hur djup snö under? Om det kommit en hel del snö över skaren, rider ni då? Min häst blåvägrar gå om jag...
Svar
7
· Visningar
2 729
Hästhantering Hej. Min ponny är väldigt osäker och har inget självförtroende alls. Han är väldigt beroende av flocken. Han går inte att rida ut på...
Svar
4
· Visningar
1 368
Senast: Praefatio
·
Träning Har precis sett två annonser från samma säljare som har två tvååringar till salu. Den ena hade en film där den löshoppas, det ser ut att...
2
Svar
27
· Visningar
3 714
Senast: Jate Volim
·
L
Träning försökte komma på den lämpligaste rubriken till mitt problem, men undrar ifall de finns någon som kan hjälpa mig med att hitta olika...
Svar
8
· Visningar
1 184
Senast: laura94
·
Hästhantering Jag har ett 2,5 årigt sto som kryper under undertråden i hagen regelbundet. Det är en stor hage och hon får rikligt med hö och har...
Svar
14
· Visningar
8 829
Träning Jag söker efter några knep eller egna erfarenheter, övningar som ni har använt på era hästar för att muskla dom.. Hästen är ett...
Svar
12
· Visningar
2 145

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka