Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Q
Hästhantering Vad har ni för teori i följande fall: Hästen i fråga börjar plötsligt rymma så fort den släpps ut i hagen. Inte ett par gånger, utan...
2
Svar
33
· Visningar
3 484
Senast: qrumelur
·
Z
Ridning Jag är ridskoleryttare som har testat lite allt möjligt utöver det vanliga om man säger så. Jag funderade på om man inte skulle starta...
Svar
12
· Visningar
1 916
Senast: Roucle
·
A
Hästhantering Jag vet inte var jag ska lägga denna tråd, chansar här... När mitt sto var ca ett år rullade hon fast i sin box men lyckades...
2
Svar
24
· Visningar
4 579
Senast: axel
·
A
Hästhantering Hört lite olika om när man bör kastrera unghingst och vill höra vad ni tycker. Hingsten i fråga är född den 18 juni.
Svar
10
· Visningar
2 776
Senast: Casacha
·
F
Ridning hittade ingen tråd, så provar starta en, om ni hittar en får ni gärna säga till och låsa denna. Iallafall. Det här med...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
12 348
Senast: Nea_
·
P
Ridning Hej jag har en fråga om bockning. Det är så att jag köpte ett fjordhäststo på 10 år. Hon är överviktig men det går neråt väldigt bra...
Svar
19
· Visningar
2 203
Senast: Foliehatt
·
Träning Jag har en fyra åring jag har problem med.. Hon som en klocka i ridhus/ridbana i alla gångarter, men i skritt och trav utomhus går bra...
Svar
4
· Visningar
997
Senast: Nea_
·
S
Ridning Ett par hästägare har svarat på min annons om medryttarhäst och nu undrar jag vilka frågor man bör ställa innan man åker och provrider...
Svar
2
· Visningar
2 504
Senast: Praefatio
·
Hästhantering Min 5 åring har rätt roliga beteenden för sig. Han bär gärna omkring på sin foderhink om det serveras kraft i hagen. Det i sig är...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 411
Ridning Jag köpte två underbara, fina och snälla travare, den ena ett sto den andra en valack. Stoet är jätte duktig, hoppar högre hinder med...
Svar
8
· Visningar
1 599
·
P
Hästhantering hur funkar denna kombinationen? ett sto ca 19år arab(korsning?) vall. 1, 22år c-ponny vall.2, 4år shettland vll.3, 9år...
2
Svar
39
· Visningar
3 832
Senast: Pula
·
Ridning Jag står lite i valet och kvalet just nu och vill höra vad ni hästmänniskor har att säga. Jag har en 4 (snart 5) årig paint hemma...
Svar
7
· Visningar
1 139
·
Hästhantering :D;) http://www.youtube.com/watch?v=InMIR-ySZ5Y&NR=1 Han har även många andra klipp att kolla på.
Svar
7
· Visningar
1 277
·
F
Hästhantering Min foderhäst står på lösdrift men när man ska göra i ordning henne före och efter ridning i stallet så är hon jätteorolig och har svårt...
Svar
9
· Visningar
1 450
·
Hästhantering Huvva! Nu är det 29 minusgrader och vi ska transportera hästen 25 mil. Frågan är hur varmt/kallt det blir i transporten. Å ena sidan...
Svar
7
· Visningar
1 892
Senast: Kookaburra
·
Hästhantering Hej jag måste bara fråga er hur ni tränar att lyfta bakben på unghästarna... Jag har stor erfarenhet av unghästar osv.. Men har nu två...
2
Svar
39
· Visningar
7 961
Senast: axel
·
Hästhantering Vår pålle, är på 6 veckors sjukledighet, och får bara ledas i skritt ute. Som tur så får han ändå gå ute i hagen med kompisarna halva...
Svar
7
· Visningar
1 609
Senast: hanoirocks
·
Träning Jag har en 3-årig ( snart 4-årig ;) ) nordsvensk som under sommaren och hösten körts in (på sommaren bara tömkörning, sen inkörning på...
2
Svar
21
· Visningar
4 190
F
Hästhantering Jag vet om en häst om har ont i ryggen. Jag har visiterat den många gånger och man behöver bara dra lite lätt med handen över ryggen så...
Svar
4
· Visningar
1 455
Senast: Anna Karlsson
·
R
Hästhantering Hejsan. Jag har hört mycket om att det är " farligt " om hästen inte har snodd vid longering, är det sant? Jag föredrar att inte ha...
Svar
8
· Visningar
3 027
Senast: worthless
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.